dames, ik ben helemaal in de war.. mijn vriend is een spanjaard en onze knul krijgt dus een spaanse naam omdat zijn achternaam ook spaans is.. nou was onze eerste keuze Dani, tot dat bleek dat Daan een top 3 naam is. Het lijkt mij niet leuk om 2 Daan's en een Dani in de klas te hebben en Dani zal af en toe ook afgekort worden tot Daan.. om die reden hebben we die naam eigenlijk laten vallen. Toen is het de rest van de zwangerschap Rafael geweest, helemaal aan gewend, en nou zegt vriendlief gister ineens: of toch Dani?? nu weet ik het echt niet meer! Rafael vind ik mooi voor een kleintje, voor een stoer jongentje en netjes voor later en origineel, Dani vind ik misschien voor een 30jarige kerel wat minder.. wat vinden jullie??? hoor het graag!! bedankt!
Ik had Rafael ook okp m'n lijstje staan... Dus voor mij duidelijk Rafael... Dat zal misschien afgekort gaan worden naar Raf/ Raaf.. maar dan nog is het unieker dan 'Daan' (Danielle, Daan, Dani, Danique)
heerlijk die bevestiging! dank je, wordt dan inderdaad Raf, spaanse uitspraak is rafael en niet raafaael.. dat zal ik denk ik dan in de toekomst nog vaak moeten verbeteren!
Zeker weten Rafael als ik tussen deze twee namen moet kiezen. Dani vind ik helemaal niet leuk voor een jongen
100 % zeker Rafael Hele mooie naam. Ik vind Dani ook leuk maar Rafael springt er voor mij veeeeeel meer uit
Rafael, de aartsengel is mijn eerste asociatie. Ik ken ook een hoop Rafael´s, zeker geen unieke naam dus maar wel leuk. Dani is niet mijn smaak. Lastig he, spaanse jongensnamen.... wij hadden eventueel Miguel? Iets heel anders!
Ik kies ook zeker voor optie 1! Rafael! Ik houd van bijzondere namen en deze hoor je erg weinig, dus helemaal leuk!!!
nou ja zeg, wat leuk dat iedereen hetzelfde zegt!! dan weet ik het wel echt zeker... en ja, dat het een aardsengel was vind ik ook mooi... leuk, ik ben helemaal zeker van mijn zaak, bedankt dat jullie dit stukje stress hebben weten weg te nemen!
Ik krijg bij allebei het voetbalgevoel als het alleen om die 2 namen gaat kies ik voor Rafael... maar ook leuk en spaans Cruz. Manlief hier spaanstalig maar geen spaanse achternaam dus wij hebben de naam niet gebruikt maar ik vond hem wel errug leuk.
@ koekie, haha ja voetbal gevoel inderdaad, moet je nagaan dat Xavi ook nog op het lijstje heeft gestaan... maar allemaal niet bewust hoor.. Cruz heeft er ook op gestaan, kort en stoer maar uitspraak Kroes, vind ik weer minder.. terwijl de schrijfwijze wel gaaf is..