Ik hoop op de 20 weken echo bevestiging te krijgen van de geslachtsbepaling. Als dit zo is, is het dan toch gebruikelijk/verstandig om ook een jongensnaam paraat te hebben? Hebben jullie dit wel gedaan of er gewoon blindelings op vertrouwd dat de 20 weken echo het juiste uitwijst?
wij hebben 2 echo's gehad waarbij het geslacht te zien was, maar {vooral ik} hadden tóch ook een andere naam paraat. Hoewel; ik twijfelde, Kian of Kyllian - maar daar maakte ik me verder nog niet druk om.
Tja je moet doen waar je je zelf prettig bij voelt. Wij houden geen naam voor het andere geslacht achter de hand, we hebben met de geslachtsbepaling gehoord dat we een jongentje krijgen en dit is met de 20 weken echo weer bevestigd. Afgelopen zaterdag weer een pretecho gehad en weer de bevestiging gehad dat het een jongentje is, dus ik geloof het wel
Wij hebben wel een jongensnaam, maar die hadden we al voordat we wisten dat we een meisje krijgen... Anders weet ik niet zo goed of ik ernaar was gaan zoeken.
Ik denk niet dat ik een meisjesnaam ga kiezen... Althans, ik heb nu de behoefte helemaal niet, maar wie weet veranderd dat nog in de loop van de zwangerschap
Wij hadden wel een meisjesnaam achter de hand. We hebben met 16 weken een echo gehad en toen dachten ze een meisje, maar met 20 weken was toch duidelijk een jongen te zien. Later in de zw.schap nog een echo gehad, maar kan me niet meer herinneren of we het geslacht toen ook hebben gezien... Maar je weet maar nooit he... je hoort toch wel eens verhalen dat er wat anders uit kwam dan dat ze in eerste instantie duidelijk hadden gezien.
Ik zou toch een naam voor het andere geslacht hebben bij de geboorte want soms blijkt bij de geboorte de jongens toch een meisje te zijn of omgekeerd. Al word een jongen sneller voor een meisje gezien (iets niet zien wat er is) dan omgekeerd...
Ik heb geen idee wat gebruikelijk is, ik denk dat dat heel erg per persoon afhankelijk is. Wij wisten dat het een meisje zou worden, was zowel op de 20-weken echo als op de pretecho duidelijk. Ik vond het zelf wel een fijn idee om toch een jongensnaam te hebben 'voor het geval dat'. Zou het niet leuk gevonden hebben om anders in max. drie dagen alsnog iets te moeten bedenken, die dagen wilde ik liever besteden aan genieten van mijn kind en uitrusten.
nee, wij niet. We vonden jongensnamen een dráma, zooo moeilijk! De meisjesnaam hadden we al heel snel. Toen bleek dat we een meisje zouden krijgen waren we dus extra blij, een hele zorg minder .
Wij hebben nu geen jongensnaam, simpelweg omdat we echt geen leuke naam kunnen bedenken. Mocht het toch een jongen zijn, dan zien we het dan wel weer.
Bij zoonlief hadden we al een meisjesnaam, dus toen wel. Bij dochter hadden we geen jongensnaam omdat we die niet konden verzinnen toen. Wel meerdere echo`s gehad waardoor we het geslacht wel wisten.
Bij mijn oudste zoontje hadden we geen meisjesnaam en nu weer niet. Moet zeggen dat ik er deze keer rustelozer om ben dan de eerste keer... Hoorde laatst een mooie meisjesnaam, misschien toch maar eens voorstellen aan manlief. Al weet ik nu al dat hij gaat zeggen dat het onzin is - en hij heeft gelijk want het geslacht was op de echo's echt overduidelijk .
Ik ken toevallig 2 meiden, waarbij het geslacht verkeerd is vastgesteld. Er werd bij de ene gezegd dat ze een Meisje kregen. ze hadden werkelijk bijna alles roze gedaan ... 3 echo's gehad waarbij werd gezegd dat het een meisje was .... ze beviel van een zoon! Andersom heb ik het ook meegemaakt. Niet ikzelf hoor ... maar ik ken iemand waarbij werd gezegd dat ze een zoon kreeg .... kreeg ze een dochter! Ik zou persoonlijk dus zeker een naam voor beide bedenken, je weet immers maar nooit!
Wij hadden een jongensnaam voordat we wisten wat het geslacht was. Maar bij de 20 weken echo bleek het een meisje dus moesten we nog een meisjesnaam verzinnen en die jongensnaam hebben we achter de hand gehouden.