Ik zie zelf het probleem niet, het is maar 1 keer in de maand dus zou het gewoon laten. En anders blijven meegaan. Dat je een kleine hebt betekent niet per direct dat je niks meer kan?
Maar komen die vrienden ook wel eens jullie kant op? Of gaat jou vriend altijd daarheen? Hij zou het toch ook zo kunnen afspreken dat hij de ene maand daarheen gaat en de dat zijn vrienden de andere maand naar jullie komen. Als ze dan afspreken dat er 1 rijdt dan kunnen ze ook gewoon thuis slapen. En als ze dat rijden dan afwisselen kunnen ze 1x in de paar maanden niet drinken, daar gaan die vrienden vast ook niet dood van.
Waarom spreken ze niet ergens in het midden af bij een kroeg?? Dan moet iedereen een stukje reizen, maar is het voor iedereen beter te doen om met de taxi terug naar huis te reizen (20km). Hij kan toch ook eens door de weeks afspreken met vrienden, gezelligheid hoeft toch niet perse drank bij te komen? En inderdaad, ga zelf ook eens weg als je daar aan toe bent!
ik snap ook niet dat er altijd zoveel gezopen moet worden, dat ie niet meer thuis kan komen. misschien dat ik het niet snap, omdat ik zelf niet drink..