Misschien beetje raar berichtje maar ik denk: ik vraag het toch maar es.... Ik heb al een half jaar geleden een afspraak gemaakt voor tandartscontrole; ik moest vorige week heen. Wordt een week voor die tijd gebeld: Afspraak kon niet doorgaan. Of ze nieuwe afspraak konden maken. Ik vond het best. Maar ze konden ook meteen de rest van het jaar niet meer!!!!! Nu mag ik 3 januari 2012 komen. Ik weet de reden niet waarom ze niet konden. Maar na alle berichten dat ze per 1 januari 2012 hun eigen prijzen mogen verzinnen......krijg ik beetje het gevoel alsof ze de verzekering bedonderen. Nu gaat het om gewone controle, niet om kronen of wat dan ook. Maar toch. Ze zitten er met 4 tandartsen, dus het kan ook niet zo zijn dat er tandarts tijdelijk afwezig is, dat daarom mijn afspraak verzet is. Wat zouden jullie doen? Lekker laten rusten? Ik vind het ook weer zo wat om de tandarts te bellen en vragen wat de reden is waarom mn afspraak verzet is. En om nou meteen de verzekering te mailen... Misschien beetje stom verhaal hoor, maar ik zat er toch es over na te denken.
nou fraude zal het wel niet zijn... maar als ik nog ruimte had in mijn verzekering van dit jaar dan zou ik niet bij geweest zijn. Ik zou dat dan ook gewoon aangeven...
Fraude, hoezo? Dan zouden ze het nu juistlaten staan. tarieven worden vrijgegeven, maar tandartsen houden het zo laa mogelijk ivm concurentie. Ook zijn er nu circa 450 declaratiecodes, en dan maar 180, waardoor de tandarts aparte zaken als verdoving, onderlagen, etsen etc niet meer extra kan declareren. Ook voor wortelkanaalbehandelingen is nu maar 1 code, en niet meer een stuk of 16.
vind het wel belachelijk dat je nu 2 maanden langer moet wachten. Oke, het is maar een controle, maar dan nog.. vind het niet echt netjes van hun, en zeker niet zonder reden
Ow jij weet er iets meer van dan ik, zie ik al Ik had juist uit de persberichten begrepen dat, omdat de tarieven worden vrijgegeven, het ook duurder wordt. Daarom dacht ik dat als ze het naar volgend jaar verzetten, ze dus hun eigen prijs verzinnen en er dus veel beter van worden. @anderen: Tjsa, opzich maakt het me niet veel uit dat ik 2 maand later heen moet, tis maar een controle (en ze mogen toch niet heel veel doen ivm zwangerschap) En binnen de verzekering worden 2 controles vergoed dacht ik, dus dan ga ik later in het jaar nog een x.
Misschien heeft 1 van de 4 zijn arm gebroken, en moeten de andere 3 nu extra werken? Weet dat mijn oude huisarts een groot probleem had, toen hij in zijn 2-manspraktijk 6 weken in het gips zat.. Je kunt altijd bellen als het je steekt. Maar het hoeft geen geldklopperij te zijn?
Dat hoorde ik ook vanmorgen op het nieuws dat de tarieven zullen stijgen en daardoor ook de tandartsverzekeringen duurder zullen worden. ze hadden het meen ik over 14 %
Ik heb ook begrepen dat het idd veel duurder gaat worden, op de radio ging het idd over 14% minimaal. Dus misschien worden de codes wel aangepast, maar niemand gaat eerst alle tandartsen in de buurt afbellen om te vragen hoe duur een wortelkanaalbehandeling kost. Iedereen blijft vaak bij zijn of haar tandarts. net als met doktoren enz enz .. Dus kans is juist wel dat mensen dik meer gaan betalen na 1 januari.
De bedoeling is natuurlijk dat mensen dat wel gaan doen. En als jij veel te hoge prijzen moet betalen, dan ga je dat vanzelf ook wel doen. Zo ontstaat er marktwerking. Ik denk dat er veel tandartsen zullen zijn die er juist gebruik van gaan maken door zich op een goede manier te onderscheiden op prijs, of kwaliteit of service en dan is aan het publiek om te bepalen wat ze belangrijk vinden. Als jij het belangrijk vindt om bij je eigen tandarts te blijven, dan maakt de prijs je misschien minder uit. Andere kiezen weer voor de laagste prijs en weer anderen vinden het servicelevel enorm belangrijk.
Ik zou maar even heel goed naar je verzekering gaan kijken hoor. Ik heb zelf namelijk ontdekt dat mijn verzekering met ingang van 2012 geen controles meer vergoedt. Ik moet nu 19 euro per controle gaan betalen. Nu in 2011 worden er twee controles per jaar 100% vergoed. Ik ga deze week dus nog mijn afspraak die voor januari staat naar december halen, zodat ik nog gratis voor controle kan.
En anders volgende week maar bellen dat je toch echt eerder moet omdat je last heb van je tanden hahaha
O ik had mn polis al wel gekregen maar nog niet gekeken. Thnx voor de tip. Anders bel ik er ff boos achter aan, want ik ga niet betalen voor iets wat ik al een half jaar had staan....
Ik ga naar de universiteit (opleiding tandheelkunde) en betaal sowieso alleen materiaalkosten. Misschien een tip voor anderen?
Ik las dit Schippers waarschuwt tandartsen tarieven niet fors te verhogen :: nrc.nl vandaag op internet. Dus het kan best waar zijn wat je stelt..
Maar even voor mijn beeldvorming een vraag aan de dames die ermee werken? Ik heb altijd begrepen dat heel veel tandartsen vol zitten en geen nieuwe patiënten meer aannemen. Hoe kun je dan gaan 'shoppen'?
Ik heb net tandarts gebeld omdat ik het er niet mee eens was. De afspraak stond al half jaar en ik heb recht op 2 controles binnen deze verzekering. Pff was amper uitgepraat en ze zei al: Ik kijk of ik nog afspraak voor je kan maken.... Dus nu kan ik in december alsnog heen. Apart verhaal. Maar het is opgelost.