Hoi, ik ben een meisje van net 18 ( 1 week geleden geworden ). Ik heb al een lange tijd een vriend maar deze is niet meer zo stabiel zoals deze ooit was. Nu ben ik bang dat ik zwanger ben omdat ik best veel seks met hem heb gehad deze maand zonder de pil. Ik zou het eerlijk gezegt niet erg vinden om nu zwanger te raken. Maar als ik het ben denk ik dat ik mijn vriend zou verlaten . Dan bedoel ik gewoon de relatie beeindigen maar hij mag wel gewoon contact enzo met zijn kind, het enige verschil zou dan zijn dat wij geen relatie meer hebben. Dit denk ik omdat ik vind dat wij nogal veel ruzies hebben en dat dat niet hoort als je een kindje hebt. Vinden jullie dit egoistisch of iets? Ik snap het eigenlijk niet meer echt
In plaats van te besluiten bij hem weg te gaan, zou ik besluiten er hard aan te werken de relatie te verbeteren! Ten tweede zou ik je als je niet zwanger bent adviseren om de pil wat trouwer te slikken of andere middelen te gebruiken!
Meid, als ik jou was zou ik er eens goed over nadenken of je wel een kindje wil met de vriend die je nu hebt. Ik lees namelijk in je andere berichten dat jullie er samen voor gaan en dat je 1.5 maand geleden gestopt bent met de pil. Hoe zit dat dat straks als je dan zwanger bent, en je hebt het uitgemaakt met je vriend. Waar ga je wonen? Heb je zomaar weer een huis waar je in kan met de kleine? Hoe ga je je kleine 'onderhouden'? Dat is in je eentje een stuk moeilijker! (ik zeg niet dat het onmogelijk is) En wat ga je tegen het kindje zeggen later? Mama wilde graag een kindje, maar vond papa niet zo leuk, dus nadat we jou 'gemaakt' hebben, heb ik hem buiten de deur geschopt? Nee, als ik jou was zou ik er samen met je vriend over praten, uberhaupt eens samen met je vriend praten en kijken om jullie relatie te verbeteren, gevoelens uiten, niet altijd ruzie maken. (soms ruzie maken kan, dat doet iedereen toch weleens? ) Meningsverschillen zul je altijd blijven hebben, maar je kan de boel ook uitpraten, ipv meteen maar uitelkaar te gaan, zeker wanneer er ook een kindje in het spel zit zou ik er nog maar eens goed over nadenken. Succes meid! En nee, ik wil niet betweterig overkomen ofzo, dit is gewoon zoals ik het zie. Groetjes Hanneke.
denk maar goed na over wat je wilt. en ook wat je met je vriend wil. ik zou gaan vechten voor mijn relatie. aangezien dat die erg belangrijk is
Ben idd ook van mening dat je verkeerd om redeneerd. Waarom een kindje willen krijgen in een relatie die niet stabiel is? Je ziet het overigens wel goed dat een onstabiele relatie niet goed is voor een kleine. Ik zou als ik jouw was, net als wat de andere meiden al zeggen, werken aan je relatie als je zwanger blijkt te zijn. Suc6 meid!
Als ik jouw was zou ik goed gaan nadenken,je hebt nu de keus om dit allemaal te regelen.Wil je dat je kind opgroeit zonder een vader? Als je nu al twijfeld niet zeker zou zijn van je keuze,waarom zou je de kind houden? Think about it.......
Je kan een kind niet zomaar weg laten halen omdat de ouders van het kind niet goed met mekaar kunnen vinden of wat dan ook , dan zou ik het egoistisch vinden als je het daarom juist weg zou laten halen. Niet aanvallend bedoeld Ik zou gewoon als dat meisje zijnde goedmet haar vriend gaan praten over hoe en wat want comuniceren in een relatie is het belangrijkste wat je moet doen als je ergens mee zit of problemen hebt.
Dat is ook wel zo,maar om een kind geen stabiele omgeving te gunnen.... Ik vind het zo erg..als een kind midden in de problemen zit omdat de ouders eerst niet goed na hebben gedacht.Snap je?
ik snap het niet helemaal..Ik bedoel je gaat toch niet aan een kindje beginnen in een onstabiele relatie om vervolgens bij hem weg te gaan omdat je het kindje wel wilt maar hem niet ? Ik zou er toch maar eens goed over nadenken en proberen (als je het dan toch zo graag wilt) je relatie wat stabieler te maken. Enne... als je niet zwanger bent zou ik toch maar beter met je pil omgaan...
Wat vind je vriend er eigenlijk van wil die ook een kindje? Ik vind het eigenlijk niet eerlijk tegenover hem, zelfs al wil hij een kind. Maar als jij nu al weer dat je hem dan gaat verlaten is het toch niet eerlijk. Hij denk zeker aan een klein gezinnetje met zijn 3en en hij laat hem dus eigenlijk een kind maken onder valse voorwaarden. Ik zou op zn minst een heel goed met hem praten en ook eerlijk zijn over wat je wel en niet wil! En ik zou me bedenken of je wel een kind wil met iemand waarmee je geen gezin wil vormen. Zou je niet eerst een lieve vriend zoeken met wie je graag oud wil worden, en dan jullie geluk compleet maken met een klein kindje? Heel veel succes ermee! Groetjes, Cossy
als ik dit zo lees, begrijp ik waarom je jezelf niet snapt. ik snap je namelijk ook niet. wat jij neerzet is dat als je zwanger blijkt te zijn je bij hem weggaat. waarmee je zonder woorden eigelijk zegt dat als je niet zwanger bent, je bij hem blijft ik begrijp heel goed hoe groot de kinderwens kan zijn maar jij maakt in principe misbruik van je vriend alleen om een kindje te krijgen. je moet niet alleen aan jezelf denken en dat JIJ een kindje wil. Als hij er 1 bij je verwekt is dat JULLIE kind, niet alleen van jou... het spijt me zeer maar ik kan niet anders zeggen dan dat ik van harte hoop dat je niet zwanger bent, want onder de omstandigheden dat jij een kind op de wereld wil zetten gun ik die kleine niet. (sorry als ik aanvallend overkom maar kinderen krijgen is niet zomaar iets...en ik vind dat je hier echt te weinig over hebt nagedacht)
ik snap het niet helemaal ik heb in je berichtjes zitten kijken en daar kmt het over alsof het gepland is en er staat ook dat het goed gaat tussen je vriend en jou.. en in dit bericht zeg je weer dat het min of mer ongepland is en dat het niet goed gaat tussen jou e je vriend dus je praat 2 kanten op en vind ik erg vreemd.. hoe dan ook als je weet dat je twijfelt om bij je vriend weg te gaan waarom probeer je dan zwanger te worden?
heb even zitten kijken cristel...en ik ben het met je eens. TS komt heel ongeloofwaardig over op deze manier, en ook onvolwassen
Is het misschien niet handig om eerst een test te doen voordat je allerlei dingen in je hoofd gaat halen die er misschien helemaal niet zijn.
zou eens goed over je relatie nadenken want een vent die de benen neemt als je zwanger bent is nou niet echt een relatie waar je op kan bouwen... lijkt mij dan dat je samen zoekt naar en oplossing en dat als je oud genoeg bent om sex te hebben je ook beiden te verantwoording moet nemen voor het geval er iets "mis" gaat en dan als vent zijnde niet de benen nemen en je vriendin er mee laten zitten want dan hou je ook niet genoeg van iemand lijkt mij... pffff moeilijke situatie maar wacht eerst maar eens af of je zwanger ben (wij vrijen al half jaar zondr pil en willen zwanger worden, maar de illusie dat je het dan meteen bent is weg inmiddels bij mij ) en neem trouwer de pil en beslis samen wanneer je helemaal stopt met de pil als jullie beiden er aan toe zijn om de zorg en verantwoording voor een kindje te nemen
Eerst een test doen! Niet op de zaken vooruitlopen... Enne...ik begrijp er ook niks van hoor, je zou het niet erg vinden om zwanger te zijn nu? Seks hebben zonder de pil met de één of andere loser? WTF ben je mee bezig denk ik dan... Tja, ik mag misschien niets zeggen op dit gebied, maar ik zou in mijn vorige relatie echt geen kindje GEPLAND hebben hoor...
In een ander topic lees ik dat TS een test heeft gedaan, welke negatief was. Daarom lijkt het me verstandig dit topic op slot te doen. Groetjes, Josien