Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Ik zit een beetje vast eigenlijk. We willen graag een naam die past bij de naam van ons eerste zoontje, Kian (uitgesproken op zijn Nederlands). We weten dat dit ook een jongetje wordt. De namen moeten niet rijmen. Maar wel in het Engels uitspreekbaar zijn. Het hoeft dus niet een typisch Engelse naam te zijn. Zo heet mijn man bijvoorbeeld Frederick. Zowel in het Engels als Nederlands 'normaal'. Wij houden zelf niet van die échte Engelse namen, zoals Jayden bijvoorbeeld. Ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel. Krijg nu een beetje de zenuwen, de tijd begint voor mijn gevoel te dringen. hihi
Liam, Tycho, Mick, Dane, Brent, Finn, Fynn, Dilan (met de ie klank ipv de y klank), Derek, Storm, Colin... kan wel doorgaan.. Hoeveel weken moet je nog?
Ik ben nu 25 weken zwanger. Wij hadden inderdaad ook Finn op ons lijstje staan. Bovenaan staat nog steeds Bram. Wat vind je van die combi, Kian en Bram? Bram is namelijk ook nog steeds uitspreekbaar in het buitenland.
Heb vanmiddag even flink nagedacht. Onderstaande namen vind ik ook wel wat hebben: Robin Arlin Evin Haha, onbewust allemaal namen die eindigen op -in. Ik neig het meeste naar Evin. Het is een Ierse naam net als Kian en niet 'raar' in het Nederlands. Welke vinden jullie leuk? En wellicht hebben jullie andere ideetjes.
Ik vind Kian en Bram absoluut niet bij elkaar passen, zijn 2 totaal verschillende namen. Bram is Oud-Hollands en Kian juist niet. Kian en Evin vind ik wel heel erg leuk bij elkaar staan! Robin vind ik ook mooi, maar Evin vind ik toch leuker staan.
Ja he Evin vind ik ook leuk. Bram is trouwens een Ierse naam. Maar dat terzijde Kian is bij ons wel op zijn Nederlands uitgesproken. Maar toch twijfel ik nog te veel. Het zijn natuurlijk twee persoontjes dus het hoeft niet echt op elkaar te lijken. Maar het mag qua originaliteit wel bij elkaar passen. Nu zit ik alleen te googlen en Evin is ook een plaats in Iran. Er is zelfs een Evin gevangenis. Maar ach, ik heb ook een 'aardappelnaam' hihi. Dus er is vast altijd wel iets te vinden.
Kian en Evin vind ik ook leuk Kian en Finn ook. Bram vind ik er inderdaad niet zo goed bij passen, klinkt veel hollandser dan Kian. Jij bent ook 25 weken, net als mij dus..leuk! Wij hebben de naam al vrij snel bedacht, het zijn toevallig dezelfde letters als mijn vaders naam maar dan doorelkaar. Ik had die naam vrij vlot bedacht, mijn man kon alleen een jongens naam bedenken. Dus als we de volgende keer een jongen mogen krijgen dan weten we die naam ook al vast.
Oh wat leuk Katek. Meteen een soort klik haha. Maar goed, het wordt dus een meid bij jullie. Tja, dan waren wij er ook sneller uitgeweest. Want die naam hadden we ook al tijdens de eerste zwangerschap. Haha, maar er was toch duidelijk een piemeltje zichtbaar. En we hadden al zo'n moeite met Kian. Maar wat vind jij? Er is dus ook een (beruchte) gevangenis die Evin heet..
Kian en Finn vind ik erg leuk!!Bram ook wel, maar niet bij Kian , een heel ander soort naam voor mijn gevoel. Deze vind ik leuk : Aiden Bryce/ Bryson Bruce Connor Dean Damian Dustin Elias Gideon Hugo James Luke/ Luuk Liam (erg leuk!!!) Max Nathan/ Nate Oliver Ruben Sem/ Sam/ Samuel Stan Toby/ Tobias Vico Vince/ Vincent Wyatt Tot zover XP
Ik zou niet weten of er een Evin gevangenis is, maar dat zou mij niets kunnen schelen. Ik denk dat 95% van de nederlanders dat niet weet.. ik zou het erger vinden als onze naam toevallig in onze vrienden-collega of familie kring zou worden gebruikt voor wij die kans zouden krijgen..
Evin vind ik een mooie naam (ik had er nog nooit van gehoord) en past mooi bij Kian! Ik zag net dat Evin ook een meisjesnaam is trouwens (ik weet niet of je dat vervelend vindt). Nog mooier dan Evin vind ik Devin. Bram vind ik eerlijk gezegd geen mooie naam en ik vind het ook niet passen bij Kian (dat vind ik wel een mooie naam!). Andere ideeen: Nolan, Novan, Dalan, Declan, Calvin/Kelvin, Marvin, Melvin, Flynn, Floyd, Lloyd, Liam, Dean, Dempsey, Dorian, Evander, Dinesh, Duran, Dominic, Oscar, Idris, Jadon/Jaydon, Jason, James/Jamie/Jim, Jeremi/Jeremy, Joas/Joash, Micah/Mika, Joaquin, Joshua, Jonah/Jonas, Julian, Marcus, Myron/Miron, Otis, Noam, Owen, Ruben, Silas, Timon, Tolan, Torin/Toran, Aiden, Tyler... mooie namen genoeg!!!
Dank je wel! Ik zit nu een beetje aan Finn en Evan (dus niet met de i) te denken. Dat wordt balen als mijn man ze bij thuiskomst meteen afkeurt. Aiden leuk maar té engels Bryce/ Bryson idem Bruce idem/ pfaffs Connor Leuk Dean té engels Damian Van der Vaart Dustin leuk Elias die vind ik ook leuk, man niet Gideon een vriend heet zo Hugo een vriend heet zo James té engels Luke/ Luuk Leuk Liam (erg leuk!!!) Zoontje van vriendin heet zo Max Gekke ex Nathan/ Nate Nathan is ook leuk Oliver Leuk maar al neergehaald door man Ruben nee Sem/ Sam/ Samuel Sem al voor in vriendenkring, samuel ook. Stan niet mooi bij achternaam Toby/ Tobias leuk, maar man vind het niks Vico nee Vince/ Vincent nee Wyatt nee Tot zover XP Zit er niet bij volgens mij. Maar bedankt voor het meedenken. Er zitten wel namen bij die in de buurt komen.
AngelaK bedankt voor je lijst en je mening. Volgens mij is mijn twijfel terecht als ik zo de meningen lees. Ik vind Bram wel een mooie naam, maar bij Kian weet ik het zo net nog niet. Ik heb Novan opgeschreven uit je lijstje. Die klinkt ook mooi! Viel me meteen op. Nolan had ik toevallig al, maar ja... de man he? Misschien valt Novan wel in de smaak.
Leuk! Ik heb Novan ergens op dit forum voorbij zien komen en heb hem ook meteen op mijn longlist gezet idd Ik weet niet waar de naam vandaan komt, maar vind hem net als jij gewoon heel mooi klinken Succes met de onderhandelingen!
Ja echt moeilijk hoor, maar ik moet zeggen dat ik echt een klik heb met Novan. Kian & Novan klinkt ook wel leuk, gebroederlijk Tjonge jonge, ben er vandaag zo mee bezig geweest dat ik nog niets heb gedaan in huis, alleen een wasje gedraaid. Ga maar even wat doen denk ik