Niet dat wij het hoeven te overwegen , maar ik zou het ook niet willen. Heel krom misschien, omdat ik het geen probleem vind om zelf gebruik te maken van een donor. Wij zouden zelf ook absoluut geen bekende donor hebben gewild, overigens. Maar.. Het is natuurlijk maar goed dat er mensen zijn die het wél graag voor een ander doen!
Ja dat vind ik dus ook, eiceldonatie voelt toch weer heel anders voor me...gek he? En iui maakt het idd toch anders ja , mee eens.
Wij hebben het overwogen voor een bevriend lesbisch stel. Uiteindelijk hebben we het niet gedaan omdat wij zelf met IVF gingen beginnen en ik denk dat het voor mij te onverteerbaar was geweest als zij wel zwanger waren geraakt en ik niet. Nu worden ze geholpen door een ander bevriend stel. Mochten ze het nog eens vragen, dan acht ik de kans groot dat we het alsnog zouden doen.
Hier ben ik het wel mee eens met het bekende van een donor idd. Maar had wel zoiets ecd weegt niet zo zwaar als kid wel gek haha.
We zijn er nog niet uit maar hebben al wel veel gehad aan jullie reacties! Bedankt! Ik weet al wel zeker dat ik dit alleen kan als ik i.i.g. zwanger ben van een tweede. Het voelt niet raar dat zij zwanger zou zijn van mijn man, dat zie ik anders. Maar het is wel een vreemd idee dat hun kindje zoveel genen deelt met onze zoon. Heel veel vragen en twijfels zijn van te voren eigenlijk niet te beantwoorden door ons omdat je dat niet goed kunt inschatten tot het werkelijk zover is. We gaan het denk ik binnenkort gewoon met hun bespreken. We weten dat ze positief over een bekende donor staan maar hebben geen idee of ze het ook werkelijk zien zitten en of ze mijn man geschikt vinden. Gelukkig kunnen we heel eerlijk zijn in deze vriendschap. Zonodig kunnen we daarna contact op gaan nemen met een kliniek om te kijken of zij onze vragen kunnen beantwoorden omdat zij meer ervaring hebben. Als jullie nog meningen en ideeën hebben dan horen we het nog graag!
Wel super lief van jullie !! Wij zitten namelijk in hetzelfde schuitje .. Mijn man is ook ontvruchtbaar en wij hebben gekozen voor een anonieme donor .. Ze hebben ons wel gevraagd om iemand uit onze vriendenkring f broer of anders.. Maar nee ik kan niet met het idee leven als ik op een verjaardag zit dat het kindje dan eigenlijk van zijn bijv broer is.. Is ook door vrienden san geboden maar nee ik was te bang om te horen jaa kind is eigenlijk van hem .. Maarja dat is ieder ze eigen keus natuurlijk mosschien zijn jullie vrienden er super blij mee.. Stel het wel voor en denk dat als ze ja zeggen dat het wel iets tussen jullie moet/ gaat bliijven.. Succes
We hebben besloten om er met ze over te praten en te vertellen dat wij er voor open staan. Een heel fijn gesprek en we liggen helemaal op één lijn! Ze hadden 'toevallig' samen besproken dat de enige die zij geschikt vonden als donor en zich prettig bij zouden voelen, dat wij dat zijn. Ze zijn heel blij dat we erover begonnen. Zij zagen juist erg tegen een anonieme donor op. We waren het ook eens dat we denken dat de vriendschap dit aan kan en zo niet dan heeft het zo moeten zijn maar hebben zij hun kindje. Zij hebben nog een kleine kans die ze eerst gaan proberen, mocht dit niet lukken dan gaan we verder alles uitzoeken. We zijn zo blij dat we het hebben aangeboden en het nu open besproken is! Er zijn nog wel een heleboel dingen die we met z'n vieren moeten bespreken en afspreken zodat het van te voren allemaal besproken is. Heeft iemand nog tips waar we aan moeten denken?
Wij hebben recent te horen gekregen dat de neef van mijn man ook verminderd vruchtbaar is. Mijn man en ik hadden - zonder er met elkaar over te hebben gesproken - beide al bedacht dat we er wel bereid toe zouden zijn dat hij donor zou worden, mits ze dat zouden willen. Maar dan is het inderdaad wel in de familie, voor vrienden zou ik zoiets minder snel doen. Over een poosje gaan ze een ICSI traject in, en ik hoop echt onwijs voor ze dat het gaat lukken, maar ondertussen houden wij dit wel in ons achterhoofd.