Vrienden kiezen (nagenoeg) zelfde naam als onze dochter*...

Discussie in 'Babynamen' gestart door malibuu, 19 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Sterkte, ik hoop voor je dat de andere belangrijke mensen in jullie leven de nagedachtenis van je dochter met meer respect behandelen.

Ik ben het totaal niet met je eens, haar vrienden zouden deze naam niet gekozen hebben als de dochter van TS in leven had mogen blijven. Voor de rest sluit ik me volledig bij Vlinder84 aan.

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind het ook een zeer groot gebrek aan empathie.
    Hoe kun je het verzinnen?
    Stel dat een vriendin van mij een kindje zou krijgen en die komt te overlijden en het kindje heeft dezelfde naam als dat wij in gedachten hebben voor ons nog ongeboren kind dan zou ik echter heel snel naar een andere naam zoeken.
    Ik vind het echt grensoverschrijdend en ik begrijp jouw gevoel zeer goed en wat vreselijk verdrietig dat jullie jullie dochter hebben moeten verliezen.

3. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Je bent nog helemaal in rouw en dan krijg je een naam die er wel heel erg op lijkt. Wat is het verhaal achter hun naam? Hadden ze lynn al voordat ze zwanger werden in gedachte of is die speciaal aan iemand verbonden? En ivy wouden ze ook maar hebben ze verandert naar livvy? Dus eigenlijk wouden ze ook ivy lynn maar omdat jij die als eerste haf hebben ze het veranderd?
    Zelfs als je dochtertje nog hadden geleefd dan zou ik het vervelend vinden. Zeker voor beste vrienden.
    Ik kan je gevoel niet voelen omdat ik, gelukkig, geen overleden kindje heb maar het gevoel wat ik al heb zal jij 10x erger hebben. Wens je veel sterkte!

4. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Wow wat heftig zeg. Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe pijnlijk het voor je moet zijn. Ik vind het heel raar dat deze "vrienden" hier niet eerder met jullie over hebben gepraat.

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Dat is het hele punt idd. Ze hadden dezelfde namen gekozen en gelukkig voor hen kunnen ze de naam nu toch fijn gebruiken :x:x:x En DAT gaat echt alle fatsoenlijkheid, begrip en medeleven te over. Zoiets doe je gewoon niet.

6. Veera

Veera Niet meer actief

In principe vind ik dat het moet kunnen als het voor hun de naam is maar NIET als het om beste vrienden gaat. In deze context vind ik het erg kwetsend en ik zou het begrijpen als je om deze reden niet meer langs zou willen gaan

7. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.908
    387
    83
    Loussa ik ben het ook niet met je eens. En het is zon bijzondere en unieke naam, geen Anne vs Anna. Ik woon ook afstand nemen voor een tijdje van dit soort vrienden. Heel bizar vind ik dit

8. Logan

Logan Niet meer actief

Ik zou het nog niet kunnen bij een vage kennis eigenlijk. Het is toch totaal respectloos?

9. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik was ook tegelijk zwanger met 4 anderen en wij hebben ook gezegd: als onze naam op 1 van die anderen lijkt/hetzelfde is, dan laten we het gewoon zo.
    Maar kom op zeg! Je hebt het hier niet zomaar over "anderen" waar je je wel of niet aan aan moet passen!!
    Je hebt het hier over je beste vrienden die hun kindje zijn verloren.
    Ik zou het dan ook nooit, maar dan ook echt nóóit, over mijn hart kunnen verkrijgen om een naam te kiezen die vrijwel gelijk is.

Nu achteraf zeggen van: "ja we hadden nog willen vragen of jullie het ermee eens zijn, maar we hadden dan toch niet de naam veranderd." vind ik ook echt respectloos.
    Voor mij zou dit echt een gigantische no-go zijn en hoogstwaarschijnlijk het einde van de "vriendschap". (Want ik vind echt dat je in dit geval niet meer over echte vrienden kunt spreken. Die zouden zoiets namelijk nooit doen)

Ze hadden nog tijd genoeg om een andere naam te kiezen. Er zijn ook zoveel namen die ik ook heel mooi had gevonden, maar niet konden omdat vrienden hun kindjes die naam al hadden gegeven.
    Jammer dan.. Dan zoek je uit al die miljoenen namen een andere.

10. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    Spreek je het uit als
    Aivie en livie? Dan had ik daar nog mee kunnen leven maar dat Lynn erachter is wel heftig

11. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Hoeveel weken waren ze zwanger? Gaat het echt om rond de 10? Of al ruim 20?

Ik vind het echt respectloos.. Dat ze het überhaupt zelf al kunnen..

12. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Sluit ik mij bij aan. Wij hebben er ook voor gekozen een naam niet te gebruiken omdat het overleden kindje van de buren zo bleek te heten. Was voor onze tijd in deze straat dat dit gebeurde maar uit respect hebben wij deze naam gestreept.

13. misa

misa Niet meer actief

Ik vind het echt niet kunnen. Respectloos. Ja natuurlijk is het hun kindje, hun keuze. Maar soms kun je ook te ver gaan en is het gevoel van een belangrijke naaste meer van belang. Ze hadden het moeten overleggen, of beter nog: kies wat anders. Mochten ze al 30 weken zwanger zijn geweest in de tijd dat dit bij jullie gebeurde, dan zouden ze het kunnen overleggen/bespreken met jullie. En anders: je vind wel een andere naam. Waarom zou je dit willen..? Bah, ik voel boosheid voor je.:(

Btw: ik vertelde het man net en keek ook met grote ogen en zei: dat meen je niet?? Kan je echt niet doen.

Wat je er nu nog mee kunt weet ik niet..... Hoe voelt je man zich eronder? Pfff, wat erg voor jullie dat jullie dit mee moeten maken en dan ook dit gevoel er nog bij. Sterkte...!

14. misa

misa Niet meer actief

Ja echt wel..... Ik voel me gewoon boos en verdrietig voor TS.

En juist als ze de naam zien als gewoon een naam, dan is er dus sowieso geen empathie aanwezig. En... Als het maar een naam is, dan kiezen ze toch een andere?

15. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Als je die naam al had en het de naam is, zie ik geen reden het te veranderen. In dit geval denk ik dan inderdaad aan mezelf en mijn gezin. Overigens maakt het voor mij geen verschil of het kindje nog zou leven (zoals ik ook ergens las dat ze het dan niet gedaan hadden). Daar zou ik ook mijn naam niet voor aanpassen, zeker niet als hij niet precies hetzelfde is.

En sorry, maar waarom zou je de tekst op het kaartje aan moeten passen omdat vage kennissen hun kindje hebben verloren (bij overtherainbow) tuurlijk is dat verschrikkelijk, maar dat neemt toch niet weg dat anderen wel blij mogen zijn. Ik snap dat het hard kan binnenkomen, maar zie niet in waarom ze niet zo'n tekst mogen kiezen op het kaartje. Je kan niet overal rekening mee houden.
    En dit bedoel ik echt niet zo bot als het misschien overkomt. Het is echt verschrikkelijk en ik wens het niemand toe om je kindje te verliezen. Maar anderen moeten daarom nog wel hun leven kunnen leiden.

16. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen hierop. Je zal het vast niet zo bedoelen, maar ik vind je woorden echt onbegrijpelijk en zeer egoistisch. Dus als jouw beste vriendin een kind verliest en ze geeft dit kind een prachtige naam, dan zou het zomaar in je opkomen jouw kind dezelfde naam te geven? Realiseer jij je wel wat dit betekent? Jij hebt dan wel een kind gekregen en kunt dit fijn regelmatig inwrijven (oh nee, natuurlijk zou je dit niet expres inwrijven, maar geloof mij maar dat het door merg en been gaat) door je kind te roepen. Jij wel, zij niet. Maar die naam, die is zo mooi, ja dat is het extra verdriet, bovenop het ondraagbare verdriet die ze al heeft, van je beste vriendin notabene wel waard, toch?

17. Logan

Logan Niet meer actief

En je kunt alleen jouw leven lijden door anderen lekker hun verdriet in te wrijven? Want dat is wat je doet namelijk.

18. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik heb alleen de eerste en laatste pagina gelezen dus misschien slaat mijn opmerking nergens op.
    Wat is de situatie van jullie vrienden? Lange weg, miskramen oid?

De reden dat ik dat vraag is dat wij de naam die wij onze dochter gaan geven al 5 jaar in ons hoofd hebben. Toen duidelijk werd dat zowel wij als mijn zwager en zijn vriendin tegelijk zwanger waren heb ik gelijk aangegeven dat wij onze naam niet meer gaan veranderen. Die heeft voor ons namelijk emotionele waarde na het verlies van ons zoontje.
    Dus het was aan hen om een andere naam te kiezen of niet, wij hadden er geen probleem mee gehad als er 2 dezelfde namen in de familie kwamen.
    Dus in zoverre kan ik wel heel goed begrijpen dat je vasthoudt aan een deel van een naam.

Ik had het wel enorm sjiek en netjes gevonden als ze jullie van te voren gemeld hadden dat dit haar naam zou worden. Dat vind ik wel echt een beetje bot en onnadenkend.

19. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Ik zou het heel erg vinden. Het is voor jullie zo'n belangrijke naam.
    Ik denk dat de vrienden van je man hier totaal niet over na hebben gedacht. Wat voor gevoelens dit bij jullie teweeg brengt.
    Hopelijk kun je het in de loop van tijd een plekje geven. Ik denk niet dat ze het kwaad bedoelen, ik denk gewoon dat ze niet genoeg hebben gedacht aan hoe het voor jullie is, alleen maar dat ze het zelf een mooie naam vinden.

Ook hoop ik dat je snel zwanger mag zijn en een klein wonder krijgt wat wel bij jullie mag blijven! Sterkte!

20. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Heel heftig! Ik snap je verdriet, het is al pijnlijk genoeg en zo blijft het zo confronterend.. Ik zou heel verdrietig worden als iemand dicht bij mij de naam van mijn overleden meisje, of soortgelijk zou gebruiken. Heel veel sterkte.. Sowieso ook nog met het verlies van jullie meisje✨

Deel Deze Pagina