Graag jullie mening/advies

Discussie in 'De lounge' gestart door Strandbal, 2 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Dag dames.

Ik schrijf dit met een heel dubbel gevoel maar ik heb grote twijfels over wat ik zal doen met mijn 2 katten (beiden 3jaar).
    Toen wij ze in huis namen woonden we in een flat op de 2e etage en dat was laag genoeg om vanaf het balkon een soort trapje te maken zodat ze via het balkon naar buiten zouden kunnen. Maar we woonden particulier en het kan jaren duren voor een woning maar via loting konden we een flatje krijgen, 4e etage. Dat hebben we toen dus ook gedaan, want beter dan niks en misschien zou het nog wel lang duren voor we weer wat aangeboden zouden krijgen.
    Alleen nu zit ik met een dilemma, ik hou ontzettend veel van mijn katten maar ik twijfel of ik ze wel kan bieden wat ze willen/nodig hebben. Qua verzorging en liefde ontbreekt het niet maar ik beperk ze wel in hun vrijheid. En als ik er aan denk dat we hier misschhien nog wel 10 jaar wonen vind ik het heel zielig dat ze hun leven lang opgesloten zitten.

Nu hebben wij het erover gehad om te kijken voor een ander huisje waar ze meer vrijheid hebben en ook naar buiten kunnen. Ze worden ook steeds nieuwschieriger, eerst keken ze er niet naar om maar nu als ik de deur open doe dan vliegen ze het balkon op. Ik mag van de woningbouw ook het balkon niet afzetten (daar moet je toestemming voor vragen en is afgewezen).
    Ben ik nu egoistisch als ik ga rondkijken voor een ander huisje?
    Ik ben opgegroeid met dieren en vind ook dat je een dier neemt voor het leven en ik twijfel ook heel erg omdat ik zoveel om hun geef. Door dit te typen komen de tranen in mijn ogen, maar ik wil het beste voor mijn katjes.

Wat zouden jullie doen? Is het zielig als ik ze hier laat en ze dus nooit meer ruimte hebben als 70m2?
    Ik zal vast kritiek krijgen, maar het gaat om mijn katten en juist omdat ik zoveel van ze hou wil ik het beste, ook als dat misschien ergens anders is.

2. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.789
    491
    83
    Mag je ook niet je balkon afzetten met gewoon net? Dat brengt verder geen schade aan de woning en van een afstand zie je het niet eens :)
    Hier ook 5 katten, en die hebben eigenlijk altijd op een flat gewoond, Nu hebben we twee raskatten die sowieso niet naar buiten mogen, maar de andere mochten van ons best op de galerij. Er was er maar 1 die dat echt leuk vond, de rest wilde niet eens. Balkon vonden ze leuk, maar de voordeur wilden ze niet uit. Ze zeggen wel altijd dat je van een buitenkat geen binnenkat kan maken, maar dat vind ik onzin. Onze buurman had een kat van z'n werk meegenomen, die altijd buiten bij de haven liep, en die maalde er echt niet om dat ie niet meer naar buiten kon, galerij was prima. Ik zou het eerst nog even aankijken of je echt merkt dat je katten ongelukkig worden als ze niet meer naar buiten kunnen, 70m2 kunnen ze zich best op vermaken hoor! :)

3. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Poeh lastig hoor! Mag je het balkon ook niet met gaas afzetten?
    Hier woonde ik ook op 2 hoog, maar dat ging altijd goed (al dan niet dankzij hangbakken....)

Doe ik je hart wat goed is, dan kom het vanzelf goed. Je doet ze niet weg, omdat je ze niet meer wilt!

4. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik vind je zeker niet egoistisch, juist niet!
    Wij wonen op 69m2 en onze poes is altijd binnen (2e etage), maar ze is niet anders gewend dus dat is toch anders..

Heel veel succes met een beslissing maken, knuf!

5. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Nee ik mag op mijn balkon helemaal niks doen, geen gaas of net. Wegens bederf van het uitzicht terwijl bijna niemand er last van zal hebben want zit niet aan de straat kant.

6. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Gewoon een zo onzichtbaar mogelijk net spannen. Ik zou echt maling hebben aan die 'regels'.

7. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.789
    491
    83
    Zijn er mensen met schotels op hun balkon? Want als dat mag, dan mag een net ook. En inderdaad een zo onzichtbaar mogelijk net spannen! Wat willen ze er tegen doen? Als je zorgt dat je het op een makkelijke manier bevestigd dat het er snel af kan, kunnen ze er ook niet moeilijk doen. Belachelijk wat woningbouwverenigingen tegenwoordig allemaal te zeuren hebben :$ Dus dan zou je eigenlijk helemaal niks met je balkon mogen, om het straatbeeld niet te verpesten. Oh wacht, dan mag je ook geen gordijnen hoor, straks verpesten die ook nog het straatbeeld omdat iemand ze niet mooi vindt ;)

8. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Pff, ik zou ook maling hebben aan die regel van de woningbouw in dit geval. Wat een gezeur ;)

Misschien kun je een gaas kopen in de kleur van je balkon, waarschijnlijk komt er niet eens iemand achter. En als dat wel zo is, dan moet je het weghalen... Tja :p

Ik zou dat proberen en kijken wat je katjes ermee doen, of ze er genoegen mee nemen. Mochten ze dan echt niet te houden zijn omdat ze echt buiten willen rennen, dan kun je nog eens kijken naar andere mogelijkheden.

Moeilijk hoor, lijkt me. Ik heb er eentje die twee wordt deze maand, mijn beste maatje. Moet er niet aan denken om hem weg te doen. Maar je bent zeker niet egoïstisch als je dit uiteindelijk zal moeten besluiten!

9. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Het zijn al buiten katten hè? Dus gewend aan de buiten lucht en vrijheid.. Is erg lastig.. Ik kan van mijn kat herinneren toen hij minimaal 10 dagen binnen moest blijven dat het Fftjes goed ging maar toch later naar buiten wilde.. Best lastig zo voor de beestjes .. Misschien even aankijken wat ze doen ?

10. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Mijn katten hebben ook een paar jaar buiten gelopen toen ik weer een poosje bij in ouders moest gaan wonen. Toen ik met mijn huidige man ging samenwonen ook op een flat 4 hoog konden ze ook alleen nogmaar op het balkon. Ze waren er vrij snel weer aan gewend. Wij hebben overigens balkon wel afgezet. Zonder toestemming te vragen. (Hebben flat gekocht) geloof dat t officieel ook niet mocht hier maar jammer dan. Zou gewoon een net spannen die kun je ook zo weer weghalen.

11. Islah

Islah Niet meer actief

Er zijn ook mensen die hun kat uitlaten... Ziet er wel een beetje vreemd uit vind ik, maargoed, dan komen ze tenminste buiten.

12. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Toen ik drie jaar geleden ging verhuizen. Zat ik met het zelfde probleem. Ik had al buiten katten en deze waren helemaal gewend aan buiten.

Ik heb het geluk gehad dat ik mijn katten bij mijn directe buurvrouw kon onderbrengen. en nog voel ik mij wel eens schuldig daar over.

Ik wilde ze het niet aan doen, ze waren geen kattenbak en niks meer gewent daar bij dat weet ik pas twee jaar is ook gebleken dat zoon allergisch is voor katten.

Voor hun is dit de beste oplossing geweest en uit eindelijk ook voor mij. Mis ze nog vaak hoor heel soms rij ik naar ze toe en geef ze een knuffel en soms zet ik nog een zak met voer voor hun neer.

Ik ben ook stapel gek op katten maar door allergie van zoon en omdat ik nu op een flat woon neem ik geen katten of dieren. Katten kunnen prima binnen dieren zijn. Maar ik vind als ze eenmaal buiten gewent zijn je ze een stukje natuur afneemt. zijn ze gewent binnen dan weten ze ook gewoon niet beter.

Je moet doen waar je achterstaat.

13. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    'Stiekem' een net ophangen werkt niet want er lopen hier regelmatig toezichthouders door de wijk. Of we kunnen dat gewoon doen idd en dan kijken of er wat van gezegd word, dat is misschien wel een optie. Aan een tuigje hebben we geprobeerd maar dan worden ze bang en gaan ze gek doen.

14. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Waarom maak. Je zelf geen net van visdraad? Knappe toezichthouder die dat ziet

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik zou een ander goed huis voor ze zoeken als na een week of twee niet kunnen wennen aan het binnen zitten. Ik zou mij niet schuldig voelen, katten hechten niet zo sterk aan hun baas als bvb honden, wel aan hun huis. Maar ja, ze wennen wel weer en als ze meer ruimte hebben en lekker eten en af en toe een knuffel vinden de meeste katten het allang best! :)

16. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Je hebt deze netten, die zie je helemaal niet van een afstandje en zijn best bijtvast:
    Net

Wij hebben die voor het raam dat open kan, omdat ze er anders uit vliegen. Hier 3 katten die niet naar buiten gaan. Aan 3 kanten van het huis hebben we drukke straten en er hangen hier altijd zoveel briefjes van vermiste katten dat ik het niet aandurf.

17. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Juist! Dit zie je echt niet van een afstand hoor! Ik zou hier gewoon voor gaan.

Deel Deze Pagina