uitgenodigd op de verjaardag van dochter van mn ex.

Discussie in 'De lounge' gestart door Dimisto, 20 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dimisto

Dimisto Actief lid

24 sep 2012
    247
    0
    0
    genieten van me meisje
    Groningen
    Goedemorgen,

Ik heb geen idee waar ik dit moet plaatsen.. maar ik ben best een beetje van de leg.

.
    Ik ben bijna 21 weken zwanger van mijn ex, en hij twijfelt NOG steeds wat hij wil omtrent deze baby. en dus zijn we uit elkaar gegaan.

Nu appte hij gisteren of ik vandaag ook op het verjaardagsfeestje van zijn dochtertje komt (is vandaag 5 geworden). ze is twee jaar in mijn leven geweest, en voor haar wil ik heel graag komen.. Maar voel me er toch wat ongemakkelijk bij .. we hebben elkaar langer als een maand niet gezien ..

bedoel, heb al een beste buik, zijn vader was het niet eens dat ik de zwangerschap doorzette (feestje is bij zn vader in het restaurant)
    Ik heb geen zin in akward situaties ..

wat zeggen jullie, gaan of niet?

2. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    Gewoon gaan
    Je kunt altijd weggaan

3. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Ik zou gaan.

Dochtertje heeft niet om deze situatie gevraagd en kan hier niets aan doen. Waarschijnlijk zal ze het ook leuk vinden om jou te zien.

Wellicht dat je ex meer interesse in het kindje in jou buik krijgt als hij ziet dat jij ook nog interesse toont naar zijn kindje. (Niet dat dit de beweegreden moet zijn om te gaan natuurlijk)

4. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ik persoonlijk zou niet gaan. Heel spijtig voor zijn dochter, maar om duidelijk te maken dat hij ook nog een kind heeft (in jouw buik!!) waar hij zich druk over moet maken.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja wel gaan... sowieso is jou kleintje in de buik een broertje of zusje van het meisje... en je bent 2 jaar in haar leven geweest.

Het gaat nu niet om jullie maar om de kinderen.

Je zult altijd een band houden met dat meisje omdat je haar broertje of zusje draagt.

6. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ik zou wel gaan. Je bent 2 jaar in HAAR leven geweest, dat is bijna de helft van haar leven. Misschien mist ze je wel. Misschien heeft ze zelf gevraagd aan je ex of jij ook kwam. En idd, je draagt haar broertje of zusje.. Je bent voor het leven verbonden met elkaar, of opa het nou leuk vind of niet.(sowieso zou ik schijt hebben aan hem. Als hij problemen gaat maken van jouw aanwezigheid ligt dat eerder aan hem dan aan jou, het is kleindochters verjaardag niet het zijne!)

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.789
    18.971
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Denk je dat zijzelf naar jou gevraagd heeft, of dat dit puur vanuit haar vader komt?

Als zij degene is die jou uitnodigt (dus echt haar idee) zou ik denk ik òf gaan òf afspreken dat je een andere keer langskomt of iets met haar gaat doet ofzo. In ieder geval niet 'zomaar' wegblijven. (Ik snap dat het niet 'zomaar' is, er speelt natuurlijk een hoop! Maar daar staat het meisje buiten.)

Als het meer vanuit hem komt. Tja. Dan misschien eens op een 'neutrale' plek afspreken om eens bij te praten, vooral wat betreft de zwangerschap en plannen voor de toekomst.

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.684
    113
    Hier ben ik het mee eens! al is het wel sneu voor het meisje.

9. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Aangezien je zo van de leg bent, alleen al door de uitnodiging, zou ik niet gaan naar het feestje, maar wel iets anders voorstellen. Waarschijnlijk zul je je op het feestje toch niet op je gemak voelen. De jarige Jet zal ongetwijfeld blij zijn om je te zien, maar op haar verjaardagsfeestje heeft ze al zoveel prikkels (visite, cadeautjes, etc.) en wellicht is er amper tijd voor een 'moment' tussen jullie twee. Misschien kun je voorstellen om haar voor haar verjaardag een middagje mee te nemen naar een binnenspeeltuin ofzo (al dan niet met ex erbij). Dan hebben jullie echt een moment samen ipv dat je haar moet 'delen' met alle andere visite. ;)

10. Dimisto

Dimisto Actief lid

24 sep 2012
    247
    0
    0
    genieten van me meisje
    Groningen
    Ik heb hem gister gevraagd waarom hij me had uitgenodigd.
    kreeg het antwoord, ja vond ik wel zo netjes.

waarop mijn antwoord was, had je niet hoeven doen, want je weet dat je mop me aan het hart gaat en dat ze zo graag haar broertje wil kennen maar dat ze zo'n vader heeft die ineens twijfelt. En daarbij komt mijn dochter is net een beetje over het feit heen dat ze niet dagelijks meer om je vraagt waarom je ergens anders woont.

Hij zei, je kan het altijd proberen. Ik zou het fijn vinden. En als je niet trekt dan ga je gewoon weer.

We hebben elkaar nu 6 weken niet gezien iets langer zelfs, Ja nog 1x 3 minuten toen hij z'n spullen kwam halen.

mijn moeder dacht, misschien is de drempel te hoog voor hem om weer in contact te komen. (ik kan best fel reageren) en ik snap niet dat je je kind in de steek kan laten. Bedoel we hadden een relatie, wouden een kindje van ons samen en ineens trekt hij zich terug en weet hij niet wat hij moet.

Voor t jarige jetje wil ik gaan, en mn buik showen en hem 'links' laten liggen, en laten zien dat het goed met me gaat, want dat gaat het ook. Maar aan de andere kant .. waarom nu ineens wil je me wel zien .. lastigg ..

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou wel gaan. Misschien is de drempel voor hem inderdaad hoog en zet je zo een eerste stap? Voor de kleine in je buik zou het heel fijn zijn als je in ieder geval goed contact hebt. En voor zijn zusje ook :)

12. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Als het allemaal nog zo vers is, zou ik toch ook echt eerst aan jezelf denken.

Maar als je het kunt opbrengen denk ik dat het voor je zoontje heel waardevol zal zijn dat je een goed contact hebt met zijn (half)zus.

Dus vergeet jezelf niet, kijk of je het aankunt, neem desnoods iemand mee waar je steun aan hebt (je moeder of een goede vriendin) en neem dan je beslissing.

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Aangezien de verwekker van jouw kind blijkbaar een zodanige kloothommel is dat hij het kind wat jij draagt in de steek wil laten zou ik alle contact verbreken totdat hij de ballen heeft bewust voor dit kind te kiezen.

Dus nee, ik zou absoluut niet gaan. Veel te verwarrend voor zijn dochtertje.....en jouw ongeboren kind en het meisje zijn slechts half genetisch aan elkaar verwant, dus daar zou ik het ook niet voor doen. Kinderen vergeten snel en ook voor jouw dochtertje is het beter om er niet een nog grotere puinhoop van te maken en duidelijkheid te scheppen. Kinderen willen gewoon duidelijkheid en een papa/mama die ontspannen zijn en gelukkig. 😏

14. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik zou wel gaan. Wie weet heeft ie toch spijt en was dit een mooi excuus je te zien. Verder ook vooral voor de jarige het die om al dat gedoe ook niet gevraagd heeft. En wat wel een halfzusje van jouw kindje is.

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    ok even kijken of ik het helemaal duidelijk heb.

Hij heeft een dochter die 5 jaar wordt en hij heeft je voor deze verjaardag uitgenodigd (mist het meisje jouw ook?)

Jij hebt en dochter (maak ik uit je banner op) van 3 jaar, je schrijft dat ze nog een hele tijd gevraagd heeft naar hem en waarom hij ergens anders woont.

Je bent zwanger van een kleine die van jullie samen is maar waarvan hij niet weet wat/hoe hij er mee wil/omgaan

Persoonlijk zou ik dit alles afwegen naar je 3 jarige dochter, ik denk dat het voor haar (en waarschijnlijk ook voor de jarige) heel verwarrend is als je naar die verjaardag gaat. Het lijkt mij te kort voor je dochter (3 jarige) om goed het onderscheidt te maken dat het slechts een verjaardag van een bekende is (tenslotte is er geen verwantschap tussen haar en de jarige maak ik erop uit) en niet weer een stap richting samenkomen.

Dat zijn dochter misschien er verdrietig van wordt als je niet komt is heel spijtig (en zielig voor het meisje) maar het is wel een situatie die hij zelf heeft gecreëerd en waarvoor jij niet verantwoordelijk bent.

16. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Ik zou gaan, een hele dikke knuffel en veel kusjes geven, cadeautje geven even een stukje taart eten en weer weg. Als je maar even bent geweest. En hoe erg je ook gemist wordt, er zijn nog anderen waardoor de jarige genoeg afleiding hebt als je weer weg bent.

Zou heel koel blijven tegen de familie en je ex. Feliciteren, hand schudden en gauw naar de jarige.
    Kunnen ze je niet pakken op onfatsoen;)

De verwachtingen die je hebt van hem als vader voor je kindje zou ik trouwens laten varen. En ik weet ook niet of ik jouw dochtertje mee zou nemen.

17. mumija

mumija Niet meer actief

Ik zou wel gaan. Kinderen kunnen er niks aan doen en misschien heeft ze wel naar je gevraagd.

18. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ja of een aparte afspraak maken met haar dat je niet iedereen hoeft te zien. Dan heeft ze ook even quality time met jou

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik zou niet gaan, om problemen te voorkomen met de andere visite, wel heb ik het idee, als ik jouw verhaal lees, dat hij nu spijt lijkt te hebben en je mist, en je als excuus uit nodigt. Ik zou dan eerder afspreken dat jullie met zijn allen, (jij, hij, zijn dochter en jouw dochter) wat leuks gaan doen, bijv naar een overdekte speeltuin of zoiets. Dan kun je ook beter vissen naar de echte reden van de uitnodiging, de kindjes zien elkaar weer, en ook voor het kindje in jouw buik is het fijn om een band te krijgen met zijn zus.

20. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Jij haalt de woorden uit mijn mond ;)

Deel Deze Pagina