Vrienden zonder kids :(

Discussie in 'De lounge' gestart door Gazy, 26 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik wil eigenlijk alleen maar zeggen dat je 'profiel' (hahaha wat klinkt dat fout!) me best aanspreekt. Ik woon alleen niet in de buurt van Steenwijk, maar we hebben veel dingen gemeen.

Hier ook weinig vrienden. Sowieso geen vrienden met kinderen (echt een minpunt) en ook lekker simpeltjes over het algemeen, zoals jij beschrijft gewoon genieten van wandelen, zwemmen, fietsen, samen zijn, samen eten etc.
    Mja...

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

#42 Joycey, 26 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jul 2013
    Dat vond ik dus ook van jouw verhaal :)

Ja je moet alle begrip hebben ter aanzien van haar, en omgekeerd ho maar. Ik ken dat.

3. Gazy

Gazy Niet meer actief

#43 Gazy, 26 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jul 2013
    ** bericht aangepast** ivm bericht dat ik gekopieerd had van mede zp'r ;)

Meid.. ik ga je even pben! :D

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Gefeliciteerd met jullie meisje!! Een 1e verjaardag is bijzonder he? Onze zoon is gisteren 1 geworden, wat waren we trots! Maar bij de 1e verjaardag van mn dochter waren 2 vriendinnen wel die er nu niet waren. 1 is er afgelopen weekend geweest ( zijn met vruchtbaarheidsbehandelingen bezig ) en de andere, die vroeg 2 weken terug wat hij voor zn verjaardag wou/nodig had. Toen heb ik ze nog uitgenodigd voor de ochtend samen met mn familie, en kreeg ik 's ochtends een appje met "Fijne dag vandaag!" ze is ook bezig zwanger te worden, ik denk dan maar dat 't deze maand niet gelukt is en ze daarom misschien niet wilt komen?

5. Gazy

Gazy Niet meer actief

suusjeuh.. maar jij weet dat ze met vruchtbaarheidsbehandelingen bezig zijn.. ik weet niet eens dat ze ergens mee zit..

6. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik denk dat je vriendin het toch moeilijk heeft met zwanger worden.
    Toen het kindje van m'n vriendin 1 werd, was ik sochtends ongesteld geworden. Nou, hoe dat voelde is niet te beschrijven. Ik voelde me zo raar toen ik daar zat.
    Ik denk dat je het los moet laten, je moet niet de verjaardag af laten hangen van hun. Is voor jezelf ook veel beter :) gefeliciteerd met je dochter en maak er een leuke dag van!

7. Gazy

Gazy Niet meer actief

Even tussendoor!

Bedankt voor alle felicitaties!

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Je hebt een pbtje terug!!! :D

9. Gazy

Gazy Niet meer actief

Ik kan me voorstellen dat ze zich rot voelt. en het is inderdaad ook vast een ding dat kinderverjaardagen bij ons heilig zijn, maar dat dat niet voor iedereen hoeft te zijn. En.. dat het niet voor alle vrienden gewoon is om naar de verjaardag van het kind te gaan..
    maar als je word uitgenodigd en je gaat niet omdat je er anders over denkt of er wat is.. en je bent vrienden, al jaren, dan zeg je het toch? en anders op een verkapte manier?

maar jij bent wel gegaan.. en als je niet gegaan was had je je vriendin dan gebeld/gesmst/geappt dat het niet goed voelde?

10. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    He Gazy, komende donderdag gaat de waterwijck weer open. Ik raad je aan als het met je werk ed uit komt regelmatig op de wo ochtend te gaan zwemmen. Er zijn dan rondom het peuterbadje altijd een boel moeders met dreumesen en peuters te vinden. Ik ben zo ook aan leuke contacten met andere moeders hier in Steenwijk gekomen.
    Woon je in de buurt van St'wijk? Ikzelf woon vlakbij het centrum.

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Om heel eerlijk te zijn, denk ik dat je er te zwaar aan tilt. Er wordt nu volop gespeculeerd dat het voor haar gevoelig ligt. Misschien is dat zo, misschien niet. Als het zo is, dan is dat voor haar een goede reden om er niet te zijn. Als ik mensen uitnodig op een feestje, dan hoop ik dat ze komen omdat ze het leuk vinden en er zin in hebben. Als iemand met tegenzin zou komen, dan heb ik net zo lief dat ze thuisblijven, want daar hebben we geen van beiden wat aan.

Maar misschien heeft het daar niks mee te maken. Er zijn best veel mensen die een verjaardag leuk vinden, maar niet iets Verschrikkelijks Bijzonders dat perse op De Dag zelf gevierd moet worden. Misschien kunnen ze niet op de dag die jij gepland hebt en willen ze een andere keer komen. Ik snap niet zo goed waarom iemand dat zou moeten verantwoorden? Je krijgt een uitnodiging en dan kijk je in je agenda of het die dag uitkomt. Kun je, dan kom je. En kun je niet, dan kom je niet en maak je eventueel een andere afspraak. Bij ons is dat in ieder geval heel normaal. Ik zou er geen seconde over nadenken om dat te verantwoorden naar een ander. En ik verwacht dat ook absoluut niet van mijn familie en vrienden.

Wat betreft jouw reactie "straks komt er niemand en is dat onze schuld". Als ik het goed begrijp heeft er nu één stel afgezegd. Hoezo de sprong naar "er komt niemand"? Er zullen toch heus andere mensen komen? En als er niemand komt, dan is het nog steeds niet julle schuld. Dan hebben andere mensen, andere keuzes gemaakt. Daar ben jij niet verantwoordeljk voor.

Ik kan me voorstellen dat het vervelend is als je er echt niemand zou komen. Je wilt er toch iets bijzonders van maken. En juist door de visite merkt je kindje ook dat er echt iets speciaals is. Maar als het met de visite niet lukt, kun je het misschien op een andere manier speciaal voor haar maken. Wat jij zelf van de dag maakt, heb je wel in de hand.

In ieder geval gefeliciteerd!

12. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Gefeliciteerd! Morgen is onze jongste aan de beurt!

Een vervelende situatie, maar maak er een leuk feestje van. Hier vieren we het helaas ook in een kleinere groep dan toen de oudste een jaar werd.

13. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Niet iedereen praat er gemakkelijk over , ik denk dan ook dat je vriendin er erg mee zit .
    Niet weet hoe er mee om te gaan tegen over jouw en haar omgeving.

Hier zijn er ook vast nog mensen in mijn omgeving die niet weten dat wij kinderloos zijn .
    Wij praten er ook niet zo maar over , mis nu we het accepteren iets makkelijker .
    Er word niet eens meer over gesproken in onze familie .
    Wij genieten van vele andere dingen.

14. Gazy

Gazy Niet meer actief

Dag lola86 ik woon nu echt net buiten st'wijk
    thanx voor de tip. Ga ik doen.
    Is er dan iets bijzonders of gewoon een ochtend waarop het daar gewoon gezellig is?
    Ella is een echte waterrat! dus die vind dat vast niet erg!

15. Gazy

Gazy Niet meer actief

Maar even heel direct gezegd, als je dan iets niet kan, omdat je kinderloosheid/niet zwangerworden je dwars zit, en je het eigenlijk niet je mond uit krijgt om dat te zeggen. dan zeg je toch: ik zit ergens mee of ik kan het niet.
    maar zelfs dat zegt ze niet! nu doet ze eigenlijk net alsof ik gek ben, en wat zij doet maar normaal moet zijn. en natuurlijk als dat het is. alle ruimte! wachten we rustig af tot je er weer aan toe bent en ben je dan gewoon weer van harte welkom. Want dan zit, ook in jou situatie, de wereld gewoon knoeterhard in elkaar.

16. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Nee dan is er niks speciaals, maar zijn er altijd wel moeders te vinden met kindjes die vaak ook wel in zijn voor een kletspraat. En daar wil nog wel eens een vriendschap uit vloeien.

17. Gazy

Gazy Niet meer actief

Gefeliciteerd!!!! fijne dag morgen!

18. Smnee

Smnee Niet meer actief

Nee, ik denk net niet. Ik had dan een smoes verzonnen. Nu ben ik zelf echt anti-smoes, maar het zou mij niet goed voelen om mezelf beter te voelen een ander te kort te doen. Ik ben anti-liegen hoor, laat ik dat voorop stellen:)
    En misschien hebben ze andere plannen? Laat het los, dat is voor je eigen gevoel beter :) misschien als je d'r ziet kun je het balletje voorzichtig laten vallen?

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou dr gewoon weer even bellen, misschien zit ze in een enorm moeilijke periode of weet ik veel, net ongesteld geworden.

20. Gazy

Gazy Niet meer actief

weetje... een vriendschap is ook niet perse nodig.. . misschien is gewoon dat gezellige uurtje al genoeg.. om er even uit te zijn.. even te kletsen etc... Gezelligheid!
    Ik ga het zeker doen.. dankje! en straks zie jij mij daar naar binnen lopen en denk jij ooh nee toch niet haar! :S haha kan der nu al onzeker van worden

Deel Deze Pagina