Mag de politie dit?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ellen291982, 23 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Vanmorgen was ik in de stad. Een aantal meters aan het einde van de winkelstraat zag ik een politieagent staan. Slim want vooral jongeren willen nog wel eens eerder op de fiets springen om te gaan fietsen de laatste meters tot er wel een fietsgebied is.
    Nu liep ik netjes met de meiden naast de fiets. Sprong al snel de politieagent op de fiets en reed dus wel door de winkelstraat. Ik grapte zo tegen hem, dat mag natuurlijk niet he! Door de winkelstraat fietsen. Waarop hij (vrij chagerijnig) antwoorde : ik wel.

Vroeg ik me toch af mag hij dat wel?

2. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Hun mogen alles, als ze maar een pakkie aan hebben :x

Sorry slechte ervaring met onze blauwe vrienden

3. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Tsja, onder het mom 'surveillance techniek' mogen ze een hele boel

4. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Nee dit mag hij niet zomaar!
    Hun moeten zich aan de zelfde regels houden als ons tenzij de bijv. in de auto rijden MET sirene EN zwaailampen aan.

Ik heb 2x!!!! meegemaakt dat ik door het park heen liep (achter de haveltermade) en dat er ineens een politie auto achter mij reed.... is voetgangers gebied.

Ze moeten zich schamen, op een één of andere manier voelen ze zich meer dan ons ofzo.

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ook politie agenten moeten zich aan de verkeersregels houden.

In geval van een melding is het anders en dan is het ook nog afhankelijk wat voor een melding het is.

6. Ellen291982

Ja met melding weet ik idd dat ze dan wel mogen. Hoe vaak ik ze ook niet zie scheuren over de snelweg zonder sirene, mag lijkt me ook niet.

7. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik kan daar ook slecht tegen. Ik vind dat ze zich ook gewoon aan de regels moeten houden.

Zo reden wij een keer op de snelweg en kwam er een politie auto ZO ongelofelijk asociaal aanrijden, en ook VEEL te snel. Hebben ze nou knipperlicht of sirene's aan is het anders, maar nee, was gewoon echt heel erg aso. Ook echt bumperkleven e.d.
    We kregen bijna het idee alsof die auto gestolen was ofzo, OF dat er iets aan de hand was, maar ja zet dan je knipperlichten aan.

8. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Zo reed er een politieagent op een weg waar niet ingehaald mocht worden. Hij scheurde zo over de doorgetrokken streep heen :x heb er wel melding van gemaakt maar nooit wat van gehoord. Als ze zo iets gaan doen EN men komt er niet op terug, dan neem ik aan dat ze mij niet serieus nemen.

9. Ellen291982

Dan is het dus terecht dat ik nog een opmerking maakte.

Emma vroeg ook nog waarom de politie daar wel mag rijden. Wij leren ze nl dat dat gewoon niet mag. Ook omdat er veel mensen lopen en het gevaarlijk is.

Ik zei tegen Emma dat mama vind dat de politie het goede voorbeeld moet geven en daar ook niet mag rijden.
    Wel hard genoeg dat hij het hoorde.

Is gewoon niet netjes. Als ze mensen willen beboeten moeten ze het zelf ook niet doen toch!

10. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    ja hun mogen dat hun morgen toch ook door rood rijden tegen een boom pissen en wij mogen niks

11. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Stond een keer in de 'file' in de stad met voor mij een politieauto. Het ging ze allemaal blijkbaar niet snel genoeg want hop ze gooide de sirenes aan, passeerden de 'file' (het was gewoon wachten voor een stoplicht) en twintig meter verderop ging het zwaailicht weer uit.

Sorry maar kan daar echt niet tegen. Op de snelweg vind ik het zelfs gevaarlijk, zo vaak zonder sirene of zwaailicht komen ze voorbij gesjeest.

12. Ellen291982

Meen je niet! :$ ik weet waar je bedoeld. Is nog goed gevaarlijk ook. Lopen zo vaak kleine kindjes daar omdat het daar in het park zo mooi kan.

13. Ellen291982

Pfff idd gevaarlijk. Vind het echt erg dat ze daar gewoon mee wegkomen en dan even later iemand een boete geven met een duidelijke uitleg dat het zo gevaarlijk is allemaal te hard rijden enz. Waarom doen ze het zelf dan.
    Zo nemen mensen de sirenes ook niet meer serieus, dat krijg je dan.

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hun mogen alles ;) Zie altijd politie te hard rijden, rare wendingen op de straat maken enzovoort.

15. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ja het is echt belachelijk, had er eigenlijk melding van moeten maken, het is inmiddels al wel 1,5 jaar leden.
    Je schrikt je kapot! Er lopen daar zo veel kinderen, de halve buurt speelt daar.

16. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor de mensen die zich afvragen waarom de politie soms zonder sirene en zwaailichten aan voorbij scheuren: als we onderweg zijn naar een inbraak bijv. is het niet handig om met alke toeters en bellen aan te komen rijden omdat we dan vanaf een aantal km al te horen zijn. Is even offtopic maar ik hoor die opmerking vaker vandaar de uitleg;)

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Politie heeft vrijstelling voor verkeersregels als dit voor zn werk nodig is....

Dus ja, politie mag fietsen in een wandelgebied. En jij weet als wandelaar/burger trouwens niet of hij via portofoon misschien een oproep gehad heeft. Of dat ze iemand zoeken. En dan? Moeten ze met de fiets aan de hand het winkelgebied uit lopen om achter diegene aan te gaan?:D

Lees hier een aantal over te hard rijden zonder sirene en lampen, doorgetrokken strepen enz. Dat mogen ze;)
    Sirene en lampen mogen ze alleen gebruiken bij acuut gevaar om snel op plaata bestemming te komen.
    In sommige gevallen mogen ze niet een zwaailichten en sirene gebruiken. Bijv als ze iemand op heterdaad moeten betrappen of als er al andere hulpverleners zijn. Ze moeten toestemming vragen van de meldkamer om sirene of zwaailichten te gebruiken. Krijgen ze die niet dan mogen ze gewoon zonder dit over de (snel)weg heen scheuren om zo snel mogelijk op plaats van bestemming aan te komen.
    Hetzelfde met wegen waar niet ingehaald mag worden of doorgetrokken streep. Daqr mogen ze gewoon over heen. ZONDER sirene en licht. Zou lekker wezen, moeten ze ergens op af, moeten ze achter de groep blijven hangen....

18. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Ik sluit mee aan bij galaxy en damay77 .

19. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Dit dus, ik snap het probleem ook niet zo meneer agent kan wel een oproep hebben gekregen van winkeldiefstal eind van het centrum kun je slecht verwachten dat meneer 15 minuten gaat lopen ipv even te fietsen. Ik vind zeker dat ze het goede voorbeeld moeten geven maar je weet niet waarom dingen gebeuren, hier in de buurt rijd ook geregeld in de avond een politie auto een fiets en losloopgebied voor honden in, kun je commentaar op geven maar ik weet dus dat daar vaak ene groepje jongeren zit te blowen en zuipen en daar voeren ze dus controle op uit, is soms echt een grote groep dus snap dat ze er niet met 2 man lopend heen gaan. Soms moet men ook niet fitten ;)

20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Niet overdrijven....;-dat mogen ze gewoon en ze kijken echt wel uit voor de kindjes hoor....
    Het is niet zo dat ze zonder reden met 120 km per uur door het park heen rijden voor de lol....

Deel Deze Pagina