Van grote auto naar kleine auto; maar welke moeten we dan nemen??

Discussie in 'De lounge' gestart door konijntjeislief, 27 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. konijntjeislief

konijntjeislief Actief lid

13 apr 2010
    235
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi ladies,

Ik ben benieuwd of jullie mij op weg kunnen helpen.

Wij rijden nu een behoorlijk grote auto (ook omdat we een grote hond hadden, maar die is er nu niet meer), maar willen gaan bezuinigen op een aantal dingen. Waaronder dus de auto.

Ik wil een goedkopere auto gaan rijden. Niet zozeer de aanschafwaarde, maar de kosten die je eraan hebt als je 'm rijdt. Hij moet aan de volgende voorwaarden voldoen:

- 5 deurs
    - niet te zware auto ivm wegenbelasting
    - een beetje zuinig uiteraard, maar dat is een auto al gauw als hij kleiner is en minder vermogen heeft.
    - kofferbak moet een duowagen in kunnen

Gister heb ik al een beetje zitten kijken op internet, maar vind het nogal lastig.

Heeft iemand van jullie een idee of wat rijden jullie?

Hoop dat iemand mij tips kan geven...

Ontzettend bedankt met jullie hulp naar mijn zoektocht in "autoland"

Groetjes!

2. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik denk dat je met een douwagen toch snel op een grotere auto uit komt.
    Of je moet zo'n klein opvouwbare doubuggy hebben.

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

idd, met een duowagen kom je denk ik al gauw uit op een grotere auto. ik ken geen 1 klein autotje waar een grote duowagen inpast

4. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Ook ik weet eigenlijk geen kleine auto waar een duokinderwagen in past, wij hebben een x-adventure kinderwagen, die maar net in de kofferbak van de mercedes pastte, en dat was toch al een flinke auto...en hebben nu een passat station, en daar hebben we flink wat meer ruimte....
    en de x-adventure zou al de kleinste opvouwbare kinderwagen moeten zijn in breedte......

5. mama van JS

mama van JS Niet meer actief

ik heb een duobuggy gehad van topmark ( kan je ff googlen ) en die paste in mijn peugot 206.
    Weet natuurlijk niet wat voor wagen je hebt, maar als hij groter is kom je al snel uit op een station ofzoiets.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Skoda heeft relatief grote auto's voor relatief weinig geld.
    Hoe nieuwer hoe zuiniger, dus dan heb je wel een hoge aanschaf, maar zijn ze zuinig in het gebruik.

Zelf rijd ik een Renault megane estate (da's dus een station) diesel met automaat, niet bepaald klein of licht, wel zuinig.

op bijvoorbeeld www.autotrack.nl kun je met uitgebreid zoeken waarschijnlijk wel wat vinden (je kunt dan ook op afmetingen zoeken, en op verbruik, en op gewicht).

7. konijntjeislief

13 apr 2010
    235
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb gelukkig een kleine duowagen ;) Een phill en teds, dus die is net zo groot als een gewone kinderwagen in principe. Wel groter dan de Quinny buzz, want die had ik toen we nog maar 1 kindje hadden.

Ik vind het ook ontzettend moeilijk.... dat van Skoda zal ik zo gelijk eens even kijken; thanks voor de tip. Ook autotrack/autotrader eens even bekijken.

8. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    kijk eens naar de Seat Ibiza estate. Dit is een kleine lichte auto in een station uitvoering. Dit zijn zuinige auto's. Ze hebben het a label en volgens mij betaal je geen wegenbelasting als je hem nieuw koopt. en de peugeot 207 heb je ook in een station uitvoering. dit is ook een kleine auto uitvoering. Met een tweeling zou ik toch voor een kleine station gaan, want nu is het de duowagen, maar straks is het allerlei speelgoed wat mee moet. Ikzelf heb een toyota Yaris van 10 jaar oud, maar deze is nog steeds zuinig en kost weinig in onderhoud en op zn kant kan daar een duowagen in.

9. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Honda Jazz heel zuinig en super ruim van binnen ook al zou je het niet zeggen van de buitenkant. Kosten zijn heel laag en onderhoud bij de dealer is een van de goedkoopste.
    Moet zeggen wij rijden nu al bijna 5 jaar een jazz, alles gaat erin (zelfs meer dan in een grote suv van mijn vader) en de waarde blijft heel hoog. Snap wel waarom het al 4 jaar op rij de beste auto van NL is.

10. Bri

Bri Niet meer actief

Reken je niet rijk met de huidige regels t.a.v. motorrijtuigenbelasting. Hier gaat op bezuinigd worden, dus veel huidige voordelige regelingen komen te vervallen...

11. konijntjeislief

13 apr 2010
    235
    0
    16
    NULL
    NULL
    @zj84

daar kwam ik toevallig vanmorgen ook op uit toen ik op autotrack zat te zoeken. Hij staat in ieder geval tussen het lijstje dat ik aan het maken ben ;) Nu nog manlief overtuigen...

Het hoeft niet perse een kleine auto te zijn, als die maar niet te zwaar in gewicht is. Ruime kofferbak, zuinig in verbruik enzo is daarbij nauurlijk belangrijk. Maar ja, wie zoekt dat nou niet? Daarom vind ik het zo lastig..

Volgens mij moet ik gewoon naar de dealer gaan en daar in zo'n auto mijn kinderwagen proppen ;) Dan weet ik of het wat is. En natuurlijk een proefrit maken. Dan kan ik altijd kijken of ik 'm ergens anders goedkoper kan vinden. Want ja, bij dealer betaal je wel hoofdprijs vaak.

Ik ben nog steeds in voor andere tips :) :p

12. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Wij zijn van een opel stationcar naar de nieuwe ford fiƫsta gegaan.Die is ook best wel ruim en ook behoorlijk zuiniger als onze vorige auto.
    De buggy past er goed in samen met nog 2 royale boodschappentassen in de kofferbak.

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    wij hebben een skoda fabia combi (daar past duowagen in (ook 10 boodschappentassen! als je geen wagen erin hebt natuurlijk)

5 deurs, je kan prima met 3-en op de achterbank, heel zuinig (1 op 25 rijden wij ongeveer) geen wegenbelasting, geen BPM (scheelt je zo'n 4000 euro met de aankoop!)

We zijn er heeeeeeel erg tevreden over, scheelt ons veel geld en ik had gedacht dat ie sloom zou zijn maar valt wel mee eigenlijk, ik kan er nog wel een beetje mee racen LOL!!

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    als je nieuw koopt ie het altijd nog aantrekkelijk ivm de BMP die je niet hoeft te betalen (daar kan je aardig wat jaren wegenbelasting van betalen hihi) en elke maand is meegenomen zeg ik altijd haha...

Deel Deze Pagina