1979 en gaan voor 1e kindje?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door tiepetje, 19 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tiepetje

tiepetje Actief lid

1 aug 2011
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha zijn er meiden uit /rond bouwjaar 1979 die voor een eerste kindje gaan? Lijkt me leuk met leeftijdsgenootjes te kletsen !

2. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ben van 1980 en net zwanger van de 1e:)

3. El80

El80 Actief lid

11 jun 2012
    159
    1
    0
    Hoi tiepetje, helaas niet uit '79, wel uit '80 en nu een jaar bezig voor ons eerste kindje. Zocht ook al wat leeftijdgenootjes om mee te kletsen :)

4. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Hoi! Ook hier bouwjaar 1979 :) Wij gaan voor ons eerste kindje.
    Het lijkt me leuk om te kletsen. Ook omdat ik nog niemand (behalve mijn vriendje dan haha) heb verteld dat we nu echt gaan proberen.

5. tiepetje

tiepetje Actief lid

1 aug 2011
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Leuk !!!
    Wij zijn nu sinds zomer 2011 bezig, waren in febr zwanger maar werd een Missed abortion helaas....Nu alweer een paar maanden bezig..
    En soms grijpt mijn leeftijd me aan, iedereen om me heen heeft al kindjes en ik sta nog aan het begin ! Hoe ervaren jullie dat?

6. El80

El80 Actief lid

11 jun 2012
    159
    1
    0
    Wij zijn inmiddels ook al ruim een jaar bezig. Er zijn maar een paar mensen om ons heen die al kinderen hebben. De meesten zijn vorig jaar of dit jaar zwanger geraakt. Al mijn vriendinnen (tot nu toe) in 1-3 keer! :$

Mensen gaan wel vragen aan je; "en jij dan??" ik doe dan alsof ik het nog niet weet allemaal, want zeggen dat je al meer dan een jaar zwanger probeert te worden is niet echt een optie.. Ik ben wel eens bang dat het nog heel lang duurt en dan grijpt de leeftijd je inderdaad wel aan ja.

Wij zijn ook nog eens net getrouwd (redelijk spontane actie van mijn vriend door mij een half jaar geleden na bijna 7 jaar te vragen), dus dan krijg je het al helemaal.;)

7. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ja, dat gevoel van leeftijd herken ik wel. Het klokje begint harder te tikken voor mijn gevoel. Mensen vragen er ook steeds naar.
    Ik ben sinds september van de pil af en wij gaan nu voor de tweede ronde. Ik ben vorig weekend voor het eerst natuurlijk ongesteld geworden (32 dagen vanaf mijn pilbloeding).
    Ik was al een hele tijd toe aan kinderen, maar mijn vriend nog niet. In september is dan toch ook het knopje bij hem omgegaan. :)

8. J10

J10 Actief lid

14 okt 2012
    249
    0
    0
    Hey, hier ook een bouwjaar '79 (is een goed jaar volgens mijn man :p)

Wij zijn eind 2011 gestopt met de pil en zijn voor ons eerste kindje gegaan. Ik was al snel zwanger, begin mei. Helaas heeft natuur hierbij een klein foutje gemaakt en hebben we met 23 weken alweer afscheid moeten nemen van onze kleine man :'(

Gevoel om moeder te willen worden is daardoor alleen maar sterker geworden dus wij willen snel voor een volgende zwangerschap gaan.
    De klok tikt ook door he;)

Mijn gyn heeft trouwens gezegd dat wij '79 voor hun nog jong beschouwd worden!! Hoe voelen jullie dat?

9. J10

J10 Actief lid

14 okt 2012
    249
    0
    0
    - hopefultimes, gefeliciteerd, dan mag jij ons fleurige voorbeeld zijn :p

- El80, gefeliciteerd met je huwelijk. Zijn de vragen van de omgeving nu ook meer geworden, ik merk dat bijn ons wel (zijn nu 2 jaar getrouwd, na al 10 jaar samen te zijn geweest)

- tiepetje, balen een MA, heb je er nog veel last van gehad, of heb je de knop snel om kunnen zetten om weer voor een zwangerschap te gaan?

- Ikapia en andere over de klok die tikt: zoals mijn gyn al zei, wij zijn nog jong :D ( toch voel ik het ook wel zo hoor, zeker omdat de kinderen er in mijn omgeving als paddestoelen uit de grond schieten)

Gezellig als we hier met leeftijdsgenootjes kunnen kletsen!

10. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Wat een verdrietig verhaal, J10. Ik hoop voor jullie dat het snel raak is.
    Ik voel me nog jong, maar iedereen om me heen heeft of krijgt nu kinderen. Daardoor wordt het gevoel en de wens ook veel sterker.
    In vergelijking met mijn eigen moeder ben ik echt een laatbloeier. Zij was 20 toen ze mij kreeg.
    Nu zijn er ook weer twee collega's op het werk zwanger. Iedereen vraagt zich af wie de volgende is. Automatisch kijken ze dan naar mij :)

11. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Dat vind ik ook!:)

12. El80

El80 Actief lid

11 jun 2012
    159
    1
    0
    J10, wat een ontzettend verdiretig en heftig verhaal. Hoor het net iets vaak om mij heen, stellen die hun kindje tussen 20-36ste week verliezen. Hoop dat je snel weer zwanger raakt.

En ja, echt iedereen zegt; en wanneer komen er nu kinderen? In begin kon ik er nog wel om lachen maar nu het wat langer duurt vind ik lastig, Zelf stel ik nooit die vraag bij mensen, puur omdat je niet weet hoe het zit bij anderen. Wel fijn om te horen dan jouw gyn ons nog jong vind:D Mijn gyn begon ook te lachen toen ik zei dat leeftijd ging tellen. Dus blijkbaar valt het nog mee.

Hopefultimes, gefelicicteerd trouwens! hoop dat wij je snel mogen volgen,

Morgen laatste dagje werken en dan genietn van het weekend ladies!

13. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ja heerlijk, weer weekend! Hebben jullie nog leuke plannen.
    En over werk gesproken, wat doen jullie voor werk? Ik ben leerkracht in het basisonderwijs :)

14. J10

J10 Actief lid

14 okt 2012
    249
    0
    0
    Weekend, ja altijd goed. Hoewel mijn ritme beetje weg is n.a.v. verlies van ons zoontje. Ben vandaag toevallig voor het eerst weer op mijn werk geweest. Ben benieuwd hoe werk en verdriet te combineren zijn komende maanden.

Komend weekend doop van mijn lieve kleine neefje! Confronterend maar fijn om weer even te mogen kuffelen. Jullie nog leuke plannen?

Ik werk trouwens in het ziekenhuis als stafadviseur in medische technologie.

15. El80

El80 Actief lid

11 jun 2012
    159
    1
    0
    Jaaa toe aan weekend! ik werk als marketingcommunicatie adviseur bij een IT bedrijf. Morgenavond gezellig etentje met vriendinnen, zin in:D

16. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @J10 Misschien kan het werk je ook een beetje afleiding geven.

Wij gaan dit weekend gezellig bij vrienden langs. Zij verwachten begin volgend jaar hun eerste kindje.

17. Danzertje

Danzertje Lid

7 nov 2012
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook van (december) `79.
    Graag wil ik in december of janari starten met zwanger worden. Voor het eerst.
    Ik ben BAM maar wil zwanger worden van een heel goede vriend. Beetje ingewikkeld verhaal allemaal.
    Op dit moment weten maar een paar mensen het maar nog niemand van de familie. Dus dat is allemaal erg spannend. Ik hoop vlug zwanger te zijn. Mijn broer en zijn vriendin zijn ook zwanger voor maart maar bij hun heeft het een jaar geduurt. Maar nu dan toch...

Leuk om met leeftijdsgenoten te kletsen.

Groetjes
    Danzertje

18. jostafientje

jostafientje Actief lid

26 jan 2012
    189
    0
    0
    hey hallo,

ben wel van jullie mooie bouwjaar '79..
    ik wil niet zwanger worden, want ik ben net 10 weken geleden bevallen van een mooie zoon..

wil jullie wel allemaal laten weten dat je niet te oud bent voor een kindje! het duurt misschien even maar heb geduld..

ik was 15 jaar aan de pil en ben begin juni2011 gestopt ermee.
    daarna 2 maanden mijn lichaam rust gegeven om te ontpillen.
    in augustus voor het eerst geklust en helaas geen resultaat.. september over geslagen (stomme ik was te laat haha)
    oktober geklust en in november 2 weken overtijd.. tot ik ongestel/miskraam werd/kreeg.. daarna op 14 december de bloemetjes buiten gezet en op 31 december het idee dat ik zwanger zou zijn.. de testen (3 stuks) gehaald en op 1 januari vroeg ik de morgen bleek het dus ook zo te zijn... gelukkig nieuwjaar :) en nu 29 aug is onze zoon in alle gezondheid geboren..

het was dus best snel voor ik zwanger werd aangezien ik een bmi boven 40 heb.. dus ook voor de wat zwaardere dames het kan echt!

ik wens jullie veel succes met alles...

19. Danzertje

Danzertje Lid

7 nov 2012
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag ovulatietests, zwangerschapstest en foliumzuur gekocht.
    Nu moet de termometer nog geleverd worden en dan ben ik er klaar voor. Spannende tijd!!

20. El80

El80 Actief lid

11 jun 2012
    159
    1
    0
    @Danzertje, wat een dapper besluit om alleen voor een kindje te gaan. Volgens mij is er zelf een topic van BAM' ers hier. Je bent in ieder geval goed voorbereid met je 'survivalkit' aan testen. Succes meid en hou ons op de hoogte!

@jostafientje, gefeliciteerd! en we zijn zeker niet te oud, ik houd de moed erin.

Deel Deze Pagina