Meerdere namen geven - zonder te dopen

Discussie in 'Babynamen' gestart door Re81, 15 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    Misschien een gekke vraag, maar wij willen ons kindje graag vernoemen naar zijn of haar opa's en oma's. Dat wil zeggen dat ons kindje een eigen naam krijgt en daarnaast nog 2 namen van of de opa's of de oma's.

Bijvoorbeeld: Jan Petrus Johannes of Truus Johanna Maria

De roepnaam van het kindje zou in dat geval dan Jan of Truus zijn.

MAAR: wij willen ons kindje niet laten dopen. Is het dan raar dat het toch een soort van doopnamen krijgt?

2. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Nee hoor... ik vind van niet...

Ben zelf niet gedoopt en heb 3 voornamen... ook vernoemd naar mijn oma's...
    Mijn zoontje heeft 4 voornamen is vernoemd naar mijn vorige overleden parner en naar de opa's....

Bij ons in de familie is dat zo'n beetje traditie... en de meeste zijn ook niet gedoopt...
    enige die wel gedoopt is, is mijn broer..... daarna had mijn moeder het idee dat een kind zijn eigen geloof mag kiezen... en niet dat de ouders dat voor hem/haar doen.... vandaar dat ik, mijn zusje en broertje niet gedoopt zijn...!

3. SeRa24

SeRa24 Actief lid

10 okt 2008
    248
    0
    0
    mijn kinderen zijn ook niet gedoopt en hebben meerdere namen, dus ik ind dat niet raar.

4. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    "doopnamen" hebben tegenwoordig niets meer te maken met het laten dopen hoor.

5. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    Nou, gelukkig dan maar. Hier in mijn omgeving kon niemand mijn vraag beantwoorden (de meeste kindjes worden hier gedoopt).

Eigenlijk had het ook niet zo heel veel uitgemaakt, want ik had het toch wel gedaan, ook al was het totaal niet gebruikelijk geweest.

Maar was gewoon nieuwsgierig, toch fijn om te weten dat ons kindje dan niet de enige is met meerdere namen zonder te dopen!

Bedankt!

6. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Nee hoor :)
    Giulia heeft 3 namen en is ook niet gedoopt :)

7. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Wij zijn niet 'echt' gelovig, dus dopen zit er niet in.. maar ons kindje gaat toch echt "Jayro Joël Bastiaan" of "Nelinha Maria Bastiana" heten...
    Krijgt misschien nog 2 achternamen ook, dus dat is een flinke rij namen... Tsja ik vind het alleen maar mooi :) En alle belangrijke namen van familie enzo zitten er in..

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik had ons kindje wel willen laten dopen, maar m'n man niet. Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om het niet te doen, maar we hebben onze dochter gewoon 2 namen gegeven, waarvan de 2e naam een vernoeming is naar mijn vader.
    Ook al heeft dat praktisch gezien, niets met dopen te maken, voor mij voelt het nu wel goed.
    De 2e naam is ook iets tradiotioneler:
    Fae Leonora (m'n vader heet Leo)

maar je hoort het tegenwoordig erg veel hoor, dat kinderen meer dan 1 naam hebben. Zonder dat de godsdienst hier iets mee te maken heeft.

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ons kindje wordt vernoemd naar mijn schoonmoeder, (de 2e naam dus) maar niet gedoopt.

10. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Nee hoor, Sverre heet ook Sverre Cornelis Petrus en is niet gedoopt. Als je wil vernoemen is dat toch prima? En een eer voor de 'vernoemde' lijkt mij.

11. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Simon heeft ook 2 namen, en de 2e krijgt ook meerdere namen, en worden beide niet gedoopt. Ik vind het bijzonder om onze kinderen te vernoemen, en vind het qua initialen ook mooier staan met meerdere namen...

12. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    helemaal niet raar!
    Mijn dochter heeft 3 namen, 1e naam is dr roepnaam. En ze is niet gedoopt.
    Onze zoon zal 2 of 3 namen krijgen en word ook niet gedoopt.

13. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nee, ik vind dit niet raar hoor.
    Het is toch ook leuk om te vernoemen?

Deel Deze Pagina