Vriendin Claimt?

Discussie in 'De lounge' gestart door tweemeisjes, 11 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Lastig dit..
    Ik heb een vrijgezellige vriendin. Ik zelf heb een gezin en twee meiden.
    Het word me de laatste tijd een beetje irritant met mijn beste maatje. Ze bedoelt het vast niet verkeerd maar het gaat dus elke avond zo.
    Op msn sta ik vaak offline of ik ben er wel eens niet. MAAR nu komt het dus regelmatig voor dat ze me offline berichten achterlaat als.
    ,, Ben je er?'' (en dat 10x)
    Vervolgens komt er om half 11 een bericht op mijn mobiel binnen of ik nog online kom. Reageer ik niet op tijd, staat er een bericht met: ,, stoor ik?''
    en geloof me of niet , maar dit is elke dag!!! elke dag!
    Vorige week was ik met een vriendin in de stad en daar stuurde ze: ,, Ben je nog wakker?'' ik stuurde dat ik weg was. Waarop ze terug smste van: ,, het is ook niet erg aan de orde, wou het gewoon weten''
    Nu ga ik dus zaterdag iets met mijn man doen, want we zijn dan zeven jaar samen. Stuurt ze me nu offline of ik zaterdag meega shoppen.
    Ik ga dan altijd eerst de boodschappen doen. Ik heb wel dingen te doen en ik merk dat ze zich verveelt. Ik vind haar echt een schat, maar het voelt bijna als controleren.

Ik wil ook niet dat ze denkt dat ze te veel is, maar ze is er elke zaterdag en soms wel drie keer in de week..

Wat kan ik doen??
    X Joelle. Sorry voor mijn geklaag... maar moest eventjes mijn verhaal doen.

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Misschien het aankaarten... Hoe moeilijk ook.

3. tweemeisjes

Ja, dat wil ik echt doen! maar ze is super super onzeker...
    en het is al jaren mijn beste maatje, en ik voel me gewoon rot over dit kleinigheidje.
    Voel me haast gecontroleerd!!!
    Bah... tis ook wat! Het is zon schat en ik wil haar geen pijn doen...

4. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik denk dat je het er gewoon met haar erover moet hebben. Anders blijft ze dat doen.

Lijkt me inderdaad zwaar irritant. Om gek van te worden...

5. schatje1

schatje1 Niet meer actief

ik zou het toch gewoon eerlijk zeggen.. want anders heeft ze het idee dat je haar ontloopt ofzo en dan heb je meer problemen denk ik..

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Toch ga ik ook voor eerlijkheid hoor!
    Zeker als het zo'n goede vriendin is, moet het kunnen.

Afspraken maken. Offline is offline (wat je ook doet) en mobiel bellen kan / mag maar als je niet opneemt of niet reageert, dan moet ze dat accepteren.

7. tweemeisjes

Het gekke is ... ik spreek haar elke dag!
    ik laat vaak haar nog op zaterdag komen, en soms 2x per week! Soms wel drie.. dus ontlopen zit niet in mijn aard.
    begin alleen te merken dat het nu wel heel erg word. dat ze om elke smoes vraagt of ik wel weg ben?
    Ik zou gaan zwemmen met gezin, en zij belde me op of ik wel ging, of wel weg was...

Ze vult snel je dagen op, dus vraagt nu of ik wil gaan shoppen, terwijl ze weet dat ik dan vaak in de ochtend ff boodschappen doe, en iets met ons gezin.
    klinkt oud. maar het is ELKE zaterdag al dat ze komt. pfftt...
    Ik vind haar heel erg lief, maar ook op msn dat offline bericht. manlief zegt: ,, maak er geen probleem van'' Als het nu 1x voorkomt ok, maar elke avond.

Begint gewoon te knagen.. maar wil haar geen pijn doen..

8. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Hoe moeilijk ook.. eerlijk zijn! Anders is het strax misschien wel geen vriendin meer. Dat wil je toch ook niet?

9. Writer

Writer Niet meer actief

oei dat is lastig zeg

ik heb paar keer gehad met mensen , maar dat waren geen beste vriendinnen , maar eenzame kennissen die je niet zo lang kent ,dan bedoel ik niet jaren ,meteen bellen en willen afspreken ,of teveel smsen , daar kreeg ik benouwd van , eerst veel smoesjes verzonnen , en mij veronschuldigen als geen tijd heb of iets anders wilde doen , tot het steeds meer aan ging irriteren toen ging het mis ,eerst vriendelijk gezegd om iets minder contact te hebben maar was maar voor korte tijd , daarna meteen weer elke week willen afspreken , tja opgegeven moment moest ik maar eerlijk en hard zijn ,ik hoef dat soort vriendschappen niet , benouwdt me teveel klaar ,ik heb nog mij vriendinnen waar ik mee wil afspreken

maar met een beste vriendin is wel moelijk , ik zou als jou was zeker mee praten anders gaat het mis ben ik bang , als je niet durft kan je nog altijd een mailtjes schrijven , een lieve maar eerlijk een , dat je haar lieverd vind maar teveel contact en elke dag jou beetje teveel word , als ze zo goeie vriendin is zal ze wel begrijpen succec

10. tweemeisjes

Nee, dat is waar!
    het is mijn allerbeste maatje, we gaan door dik en dun. Zij vind het maar raar dat ik mijn tijd besteed aan mijn gezin. Daarnaast zie ik haar vaak 2 á 3x per week.
    Het is elk weekend raak, ook elke avond op msn. Het is niet dat ik haar niet aardig vind, was dat maar waar! dan was het voor mij makkelijker. ik weet dat ze dit aantrekt en hier weken mee gaat rondlopen, en dat vind ik zo sneu!!!

Dat is het meer, het gaat goedkomen het word tijd voor een gesprekje!
    bedankt voor het helpen alvast. en ik ga haar aanspreken.. wish me luck...

11. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    is zou het ook bespreek baar maken maar wel op een tactische manier
    zovan; schatje ofline is offline ik heb geen tijd om de hele dag op msn te zetten...
    ik zou niet ales in 1 keer opratelen hoor, dat maakt haar natuurlijk wel erg kwetsbaar!
    Suc6 altijd moeilijk zulke dingen

12. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Succes tweemeisjes, dit is inderdaad erg vervelend. Maar wat Anniek zegt is ook wel een idee. Gewoon steeds vaker zeggen 'ja, sorry, ik heb het druk'. Of 'ik was daar en daar mee bezig' en als ze niet begrijpt dat je tijd besteedt aan je gezin misschien op een aardige manier uitleggen dat je gewoon verschrikkelijk veel van ze houdt en het heerlijk vindt om samen te zijn. Bovendien, kinderen worden groot en deze tijd maak je maar een keer mee. Je wil het natuurlijk ook niet zo brengen dat zij zich helemaal de zielige vrijgezel voelt, dus probeer het op een aardige manier te zeggen, misschien?

Moeilijk hoor. Ik heb zoiets gelukkig niet, maar ik ben wel erg blij dat al mijn vriendinnen intussen aan de man zijn, want toen dat nog niet zo was, voelde ik me ook wel eens lullig als ik nee moest/wilde zeggen om iets met mijn vriend te doen... Dus ik begrijp wel een beetje hoe je je voelt.

13. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Jeetje, dit is zeker een lastige situatie en al helemaal
    dat ze zelf zo onzeker is..
    Ik ben benieuwd hoe het gesprek gelopen is..
    Hopen dat ze niet gekwetst is..

14. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.709
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Dit is niet gezond nee...
    Zou het zeker bespreken met haar.Succes!

15. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Het moet haar gewoon duidelijk worden dat jij ook tijd in je gezinnetje wilt en moet steken.
    Dat begrijpt zij niet, zeg je. Nou dan wordt het eens tijd dat ze dat leert begrijpen.
    Dus idd met haar praten en aangeven dat het voor jou en je gezin ook belangrijk is dat je tijd aan hun besteed. en dat je gewoon niet al je vrije tijd aan haar kunt besteden al zou je willen.
    Sterkte lijkt me geen makkelijk gesprek

Ben eik wel benieuwd hoe zij zelf zal zijn als ze ook een vriendtje en gezinnetje krijgt.

16. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    wij hebben een huisgenootje, die heeft een vriendin die ook erg claimt, ondanks dat de 2 een relatie hebben, is het soms echt erg, hij heeft nu nog vakantie en zij ook, smorgens moet hijhaar bellen dat hij wakker is, en dan moet hij direct daar na toe, soms wordt ze echt gewoon link, omdat hij even een broodje wil weten en onder de douche wil. Vreselijk is dat, nu hebben we al voorzichtig met hun gepraat, dat het claimen uiteindelijk een bom doet ontploffen voor hun relatie, nu helpt het iets, nu mag hij smorgens wel zijn broodje opeten, maar nog doet ze erg bezitterig.
    Maak je vriendin duidelijk dat je en gezin heb en niet altijd tijd voor haar heb, hopelijk begrijpt ze het.

17. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

5 jan 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    ik zou ook gewoon eerlijk zijn, ook al is dat moeilijk. zeker over zaterdag! als je lekker met je gezin weg wilt, moet dat toch gewoon kunnen? zeker met een speciale dag!
    Het is mss moeilijk te begrijpen voor haar en mss word ze even boos, maar eerlijkheid duurt het langst. ik denk dat ze het uiteindelijk wel begrijpt, dat je wat minder tijd voor haar hebt door je gezin.
    wijzelf doen erg veel met mijn zus en zwager, maar als zij of wij even niet kunnen, geen probleem... even goede vrienden. Daar ben ik heel erg blij mee!

succes ermee, want het is wel moeilijk....

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Oh, wat irritant, ik zou daar echt niet tegen kunnen (heb wel een paar keer claimers gehad, maar dat kap ik gelijk af, wel geleerd na 1 claimvriendin die een beetje ziek in haar bovenkamer was).
    Wel moeilijk dat ze zo onzeker is, maar ik zou er toch zeker iets van zeggen, probeer het eerst voorzichtig aan te geven en als ze het dan nog niet begrijpt gewoon duidelijk te zijn in wat je van jullie vriendschap verwacht.
    Hopelijk vindt ze snel een leuke man ofzo, alleen als ze daar zo bij doet, ben ik bang dat die snel de benen neemt. Vindt ze het ook vervelend dat je bijv. met andere vrienden ofzo dingen doet? Klinkt echt een beetje alsof ze jou voor zichzelf wilt houden.

19. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Dit is inderdaad een erg vervelende situatie. Heb je inmiddels al met haar gepraat? Hopelijk is het gesprek goed verlopen...

Ik denk dat 'zulke mensen' (dus mensen zonder partner en/of kinderen) echt niet begrijpen dat dat niet zomaar alles meer kan.
    Dat je je dag heel anders indeeld, in moét delen zelfs, en dat je niet altijd met die persoon kunt afspreken.
    Hun belevingswereld is totaal anders dan die van met een partner/gezin.
    Ik heb zelf ook een vriend die mij om 22.30 uur nog sms't of ik de stad in kom voor een borrel...:( en ik zie het ook veel bij andere mensen om mij heen.
    Zelfs 'vriendinnen' gehad die kwaad op mij werden en me aan de kant zette als oud vuil omdat ik nu een ander leven heb en niet alles meer zomaar kon doen zoals vroeger... Zij hebben nu zelf ook een relatie, en wat ik ze toen duidelijk probeerde te maken beleven ze nu eindelijk zelf. Het ironische is, dat ze door hun relatie nu zelf ook geen contact meer met elkaar hebben... ;)(ja sorry, ik hou d'r van! What goes around, comes around!) Wat ik probeer te zeggen is, dat er mensen zijn die eerst moeten beleven en voelen wat het is, voordat ze een ander volledig kunnen begrijpen.

In ieder geval heel veel succes met de situatie!

20. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    ik zou er gewoon heel rustig en liefdevol met haar over praten

Deel Deze Pagina