Hallo allemaal, onze dochter heeft vandaag zetpillen van de huisarts gekregen ivm overgeven en diarree. Het zijn domperidon zetpillen. nu is het zo dat mijn dochter (bijna 11 maanden) het uitschreeuwt van de pijn tijdens en 30 minuten na het in brengen van de zetpil. Kennen jullie dit? Ik dacht dat een zetpil inbrengen nooit pijnlijk is. Tenminste, bij mezelf in ieder geval niet. Heb de zetpil natgemaakt met water en met de punt eerst. Heb de huisarts nog gebeld en die gaf aan maar wat vaseline op haar anus te smeren. Ik vraag me toch af of die pijn wel helemaal ok is. groetjes een misschien wat overbezorgde moeder
volgens mij hoort dat niet hoor, mijn dochtertje merkt er niet eens wat van als ik haar een zetpil geef. dat je kindje het op het moment zelf even ongemakkelijk vindt zou nog kunnen maar tot 30 minuten na die tijd? dat zou mij ook niet lekker zitten.
Mijn zoontje moest ook huilen bij het inbrengen, maar als het pilletje eenmaal zat was het over (misschien één of twee nasnikjes, maar dat was het dan). Hij kneep echt z'n beentjes en billen samen om maar niet te hoeven, de arme ziel. Het ging gelijk véél beter toen ik zijn anus vooraf insmeerde met vaseline. Maar dat het zo lang pijn blijft doen bij je dochter, lijkt mij niet okee. Ik zou even de dokter bellen hierover.
Is het misschien zo dat je dochtertje moet poepen, en dat dat niet lukt vanwege die zetpil? Ik roep maar wat hoor...ik heb ook geen idee hoe lang het duurt voordat zo'n pil opgelost is. Ik zou wel nog even de ha bellen denk ik..
als ikzelf diaree heb dan doen mijn billen (anus) zeer, dus kan me voorstellen dat door de diaree haar anus ook een beetje pijn doet door de waarschijnlijk zure diaree!!!