Vriendin die alles hetzelfde doet/wil

Discussie in 'De lounge' gestart door chantal1985, 12 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Nou, je treft het niet, zeg. Da's nogal wat... :(

2. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    zielig zulke mensen,en eigenlijk ook een beetje freaky.
    Misschien kan ze zelf niets bedenken en vind ze jullie stijl echt gewoon mooi.

3. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Beter goed gejat, dan slecht bedacht.

Zonder gekheid. Erg irritant. Zo'n meid woont hier in het dorp. Kan niets zelf bedenken.
    Ze kocht zelfs dezelfde auto als dat ik had gekocht. terwijl ze geen geld hadden:(

Zou je verder nog een vriendschap met haar willen. Mss ook goed om bij na te denken. Zo ja dan zou ik mijn frustraties wel uitspreken. Voordat het je te hoog gaat zitten.

4. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.160
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Jee, wat irritant!

Heb zelf ooit meisje gehad die alles wou doen wat ik deed, was geen vriendin van mij. Ze vroeg dan aan mijn vriendinnen wat ik graag deed ed, omdat ze wou zijn zoals ik. Gegeven moment vroeg ze zelfs welke kapper ik ging, omdat ze dezelfde haren wou... :(

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Gierig?

6. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Het opstrijken van andermans eer..
    Zoiets een beetje, denk ik.

7. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Pronken met andermans veren?? Dat een juiste uitdrukking?
    Wind uit de zeilen halen kan overigens ook.

Ik herken het probleem trouwens.
    Alleen moet het dan altijd net iets mooier,beter,duurder.
    Maar goed als het nodig is staan we er voor elkaar dus ik neem het maar voor lief.
    Wat ik wel heel irritant vind.... Als ik zeg dat ik iets heel mooi vind en graag zou willen hebben maar het niet kan betalen en zij het dan gewoon binnen een paar weken heeft dan word ik zo giftig! Dus dat doe ik al niet meer.

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oh ja! Hier hetzelfde!

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Dat herken ik ook ja!! Ik had dat notabene met mn schoonmoeder...:xik had haar een week voor dat we samen de stad ingingen verteld dat ik een pipstudio badjas heel mooi vond, alleen even het geld niet had. En ja hoor, waar ik bij ben koopt ze hem gewoon, :x terwijl ze wist hoe graag ik die wilde!! Ik was zo kwaad..Ik zeg dus ook niks meer tegen haar.

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat is misselijk! Als ze die dan voor jou koopt...
    Dát zou mijn schoonmoeder dus doen, als ze weet dat ik iets graag zou willen, maar er even geen geld voor heb. Nou ja, weet niet wat zo'n badjas kost. Is tot een bepaalde hoogte, hè. ;)

11. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Erg he! Die badjassen zijn 100 euro, best veel geld dus.
    Ik had later pip senseo mokken gekocht (lang voor gespaard haha) en later zou ik voor mn verjaardag van mn vriend pipmokken en t suiker en theepotje krijgen, maar ik durfde dat dus niet eens tegen haar te zeggen omdat ik dan zoiets had dan gaat zij dat eerder kopen.
    Het is altijd een strijd bij mijn schoonfamilie wie iets als eerste heeft (zoals bijv 3D tv, Ipads, Dolce Gusto) en gelijk het duurste/beste en grootste.
    Mijn vriend en ik doen daar dus ook niet aan mee het is zó irritant. En als je dan later bijv iets koopt dan kan er niet eens een 'leuk' of 'mooi' vanaf want dan is het volgens hun al 'oud';)

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Triest eigenlijk. En je moet je ook niet laten verleiden daaraan mee te doen, want dat kost je klauwen vol geld!

Overigens, die dingen die je noemt... Ik ben daar helemaal niet van. Een 3D tv? Heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Ipads ook niet (en daarnaast zou ik dan eerder een Samsung Galaxy Tab kopen) en de Dolce Gusto... sja, ik drink zelf amper koffie en mijn man vindt de Senseo prima.

13. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ja echt zooo kansloos. Maarja, ze doen maar.
    Mijn vriend is wel van de gadgets, die wil ook graag een 3D tv, maar ik wil het niet, we hebben deze nog niet zo lang en ik vind het gewoon niet nodig.
    Dolce Gusto hebben we wel, maar drinken dat alleen in het weekend, vinden we lekker een extra'tje voor onszelf :)
    En Ipad hebben we niet, hoef ik ook niet. We hebben een pc en vriend heeft een laptop van het werk vind het wel best hoor hahaha.

14. chantal1985

Tnx weer voor alle reacties.

Dat groter, meer, sneller, etc, willen, herken ik idd ook wel bij deze vriendin. M'n man en ik zijn drie jaar geleden gaan trouwen. Hadden 2 dagen na onze verloving al de datum, locatie, etc, vast liggen. Dus hadden het grote nieuws aan familie en vrienden verteld, dus ook aan haar. Ook de datum, etc. Komen we daar twee weken later op bezoek, zegt ze: "Oh ja. Wij hebben ook nog nieuws. Wij gaan toch ook maar trouwen." Nou, heel erg leuk, natuurlijk. Dus ik vroeg haar: "Weten jullie al wanneer?" Zegt ze: "Ja, precies een maand voor jullie, haha."

15. chantal1985

Oh, en stomste was nog; maand later was ze jarig. Dus wij daar op bezoek, met allemaal familie, vrienden, etc, van haar. Verteld ze tegen iedereen, waar wij bij zijn: "Ja, C. (ik) gaat nu ook maar trouwen. Een maand na ons. Wat een toeval, he." Alsof zij dus eerder waren...

16. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    TS wat vervelend zeg!
    Kan me ook voorstellen dat je nu dan ook echt op alles gaat letten...
    je kan het idd opvatten als compliment maar volgens mij is het voor jou nu gewoon irritant.

Je schreef dat je het al eens ''voorzichtig hebt verteld aan je vriendin'.

ik zou die voorzichtigheid weg doen en gewoon duidelijk zijn. als jullie een goede vriendschap hebben kan een vriendschap dat ook hebben. Kennelijk pikt zij subtiele dingen niet zo goed op en moet je denk ik gewoon duideliijker zijn.
    (daarmee bedoel ik dan niet dat duidelijk zijn gelijk staat aan onvriendelijk oid)

Succes ermee!

17. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

enige oplossing is: doe hetzelfde, ga HAAR nadoen hihi

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wat ontzettend zielig, zeg!

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Nee man, dan jaag je jezelf onnodig op kosten!

20. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Zo iemand kun je beter laten.

Als je op facebook een foto ziet staat van de eerder door jou aangeschafte artikelen reageer je Goh wat leuk dat je mijn idee hebt overgenomen, is fijn speelgoed he? Ik heb afgelopen week naar XXX staan kijken. En dan zien of ze hem daadwerkelijk heeft gekocht heeft en dan die keer daarop zeggen van joh het was zo gammel dus ik heb hem maar niet gekocht :cool:
    Of bij een TV goh wat leuk dat jij hem nu ook hebt, heb je die ene functie al gezien?
    Bij trouwen zou ik zeggen goh wat leuk, heb jij je jurk al want ik ben daar en daar al geweest en heb al 30 jurken aangehad vorige week of iets dergelijks.
    En dat dan het liefste in een kamer die vol is met mensen (verjaardag of zo), dan staat ze even goed voor aap :)
    En weet iedereen hoe ze is hihihi

Deel Deze Pagina