Vanmiddag reed ik naar huis en er vlogen plots 2vogeltjes voor mn auto. ik kon onmogelijk remmen en heb er 1 overreden. voel me zo rot. Bah. ik kan nog geen mug dood meppen. vind t zo zielig voor het beestje
Ach meid, is idd sneu, maar geloof dat bijna iedere automobilist wel eens 'n konijn, vogel, of zelfs grotere dieren onder de auto hebben gehad, trek 't je niet zo erg aan, kan iedereen wel gebeuren.
Ja vreselijk is dat. Snap hoe je je voelt. Wij hadden dat laatst met een vogeltje op de snelweg. Pats zo tegen de voorruit. Probeer het van je af te zetten.
Ik weet precies hoe je je voelt, zo heb ik afgelopen donderdag een muisje onder de auto gehad. ik zag hem oversteken, maar kon niet op tijd uitwijken Echt zielig
bah meis.. maar je deed het nirt met.opzet.. probeer het van je af te zetten.. helaas gebeuren dat soort dingetjes wel eens
Hier een keer een eekhoorn, was toen zwanger en we gingen naar de Ikea... Als we op die weg rijden hebben we het er nog over, heb gejankt zo zielig!
Ach arm vogeltje.weet hoe je je voelt.heb gelukkig nog maar 1x zelf gehad,tranen sprongen in mijn ogen
ik weet ook hoe het voelt. heb een tijd terug meerdere musjes aan gereden. er kwam zo ineens een zwerm (heet dat zo??) recht op m'n vooruit afvliegen. een paar kwamen er op de motorkap en in m'n achteruitkijkspiegel zag ik er 3 op de weg liggen. terug gegaan maar ze waren al dood. heb ze in de berm gelegd, want vindt het ook sneu als ze ook nog eens plat gereden worden. paar maanden later op bijna dezelfde plek een paar eenden. kwamen ineens uit het riet de weg op vliegen. baf. 2-3 die bleven liggen en versuft zaten te kijken. de rest vloog weg. ook weer terug gegaan en dier opgetilt. stond ik daar met een eend met de darmen eruit, pootje weg. brrrrr. zo zielig hoe ze verdwaast zaten te kijken. tja, en toen. geen telefoon bij me en weet ook niet hoe je zo'n dier zelf dood moet maken. toen kwam er een man uit een boerderij. woest was hij want het gebeurde vaker en allemaal door hardrijders. ondanks dat ik daar echt de juiste snelheid reed heb ik hem niet durven zeggen dat ze bij mij tegen de auto aan gevlogen waren. hij was zo kwaad... dus ik heb maar gezegd dat ik ze zag zitten in het voorbij rijden hi vond het aardig dat ik was gestopt. hij heeft ze meegenomen en met 1 klap doodgeslagen. in de tussentijd snel m'n nummerbord uit de berm gevist voordat hij die zag paar weken later weer een paar eenden voor m'n auto op die weg. niet geraakt maar ik wel bijna tegen een boom aan (glad en 30km/uur) nu kwamen ze vanuit het niets achter een paar bomen vandaan. toen besloten om die weg niet meer te nemen. zeker niet in broedseizoen.
Hier geen musje aangereden maar wel een merel de dood ingejaagd.... Vorige week liep ik met kleine man in de buggy naar huis over een stoep, die tussen een rij huizen en een stuk met struiken lag. Op die stoep zat een merel te fluiten, had mij nog niet gezien. Toen ik dichterbij kwam, schrok hij zo dat ie in paniek opvloog en ai... net de verkeerde kant op; tegen een raam aan... Kwam met een flinke buiteling toch weer in de struikjes terecht maar overduidelijk zijn nekje gebroken...
Paar weken geleden vloog er tijdens het rijden een duif met een rotgang tegen me voorruit. Schrok me dood, er zat nog net geen ster in. Omdat ik zo schrok heb ik niet eens gekeken in me spiegel of hij nog weg is gevlogen of op straat lag.. Ja helaas kan dat wel eens gebeuren
nu met het natte weer zitten hier veel slakken op het pad. loop extra voorzichtig maar als ik *krak* hoor zeg ik automatisch sorry en aaaaah snap eerlijk gezegd niet waarom er mensen zijn die niet stoppen als ze dieren aanrijden. al is het alleen om te kijken of hij nog leeft of om hem i.i.g. aan de kant te leggen. 2 jaar terug is er een kat voor m'n ogen aan gereden maar auto reed gewoon door:x lieten hem zo midden op de weg liggen. in de berm gelegd en paar stuiptrekkingen en het was klaar. meegeomen naar huis en in zak bij de dierenarts voor de deur gelegd. eigenaren waren blij dat ik hem zo netjes had "opgebaard". ze hadden er al een paar van de weg af moeten schrapen en die niet meer toonbaar waren om afscheid te nemen voor hun dochtertje.
Zag laatst een vleermuis liggen midden op straat en baal nog dat ik het dode beestje niet in de bosjes gelegd heb.
mijn vriend en ik hebben een keer een haasje aangereden...\ het was me toch een klap,tegen de bumper... ik schrok me dood... mannen zijn dan lekker nuchter:ach et is maar een haas... maar ik stond der op dat we terug reden om haar te zoeken en in de berm te leggen... toen kon ik hem alleen niet meer vinden was waarschijnlijk zelf al de berm in gerolt door de klap.
Ik weet hoe het voelt. Mijn vriend en ik waren op weg naar zijn ouders, t was 2e kerstdag en ik was zwanger. Toen wandelde er een meerkoet ineens over de weg. K zei nog tegen mn vriend MEERKOET!!!! Maar die sukkel reageert nooit optijd dus voelde zo die meerkoet onder de banden gaan. Nou k heb gejankt als een klein kind, waren ook wel de hormonen denk ik. We zijn ook eens over een hond gereden. De baasjes van die hond waren te beroerd om dat beest uit te laten dus deden ze de voordeur open en die moest het maar zelf uitzoeken buiten. Nou die is zich natuurlijk niet bewust van de verkeersregels dus die rende zo voor onze auto. heb dat dier nooit met gips gezien of wat dan ook maar wel nog altijd mank (en alleen op straat). Die mensen hebben er gewoon nooit wat mee gedaan