Stoelgang

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cynthia1978, 21 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Ik ben nu zo'n 6 weken zwanger. Sinds zo'n 2 weken ga ik moeilijk naar het toilet. Mijn buik is enorm opgezet hierdoor.

Ik weet dat je geen laxerende middelen mag gebruiken. Zijn er misschien bepaalde etenswaren wat laxeerend werkt? :(

2. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Ik heb precies hetzelfde, dus volg je topic even ;)

3. anna mamma

anna mamma Actief lid

8 feb 2008
    179
    0
    0
    Verpleegkundige
    Hoi,

Pruimen, kiwi's veel fruit, volkoren en vooral veel drinken.
    Gewoon gezond vezelrijk voedsel eten en anders kun je altijd nog activia gaan gebruiken. Heb dat zelf niet nodig maar weet van een vriendin dat het helpt.

4. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    Ik heb daar ook erge last van. Sinds twee weken neem ik iedere ochtend een activia en het hielp na drie dagen! Nu durf ik niet meer zonder....

Hiervoor heb ik van alles geprobeerd, tuti fruti, pruimen, lauw water drinken op nuchtere maag, veel drinken, maar niets hielp. Totdat ik dus
    activia at!

5. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    of losse vezels door je yoghurt gooien, helpt heel goed, maaar is niet zo lekker :p

Veel drinken helpt bij mij wel aardig, maar ik heb momenteel ook hel gevoel dat ik zo verstopt zit dat het nooit meer goed komt :(

6. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Bedankt meiden!

Ik probeer sowieso 2 tot 2.5 liter water per dag te drinken.

Zal na het werk maar even wat boodschapjes gaan halen.

7. Konijn

Konijn Niet meer actief

Veel sinaassappelsap, bruine boterhammen, rozijnen, druiven, krentenbollen, ontbijtkoek (hoewel dat bij sommigen juist stoppend werkt), digestive koekjes van Verkade (met chocalade: erg lekker ook!). En veel kruidenthee drinken (rooibosthee bijvoorbeeld).

Ik heb in ieder geval nog geen moment last gehad! :-D

8. valhalla

valhalla Niet meer actief

Heb ook, ondanks dat ik al twee en halve maand ongeveer 2 ijzerpillen per dag eet eigenlijk geen last hiervan...

Eet 's ochtends een bak all bran, verder altijd volkorenbrood, volkorencrackers, appels met schil, veel fruit en groenten, tussendoor van die ranzige vezelrijke mueslirepen en bijna elke dag drink ik vifit. Verder drink ik twee liter water op een dag ofzo... En verder zo min mogelijk suiker...

Warme appel schijnt ook te helpen tegen verstopping. En van nog warme versgebakken cake krijgen veel mensen diarree, maar das weer het andere uiterste natuurlijk.
    En lijnzaadolie door je yoghurt of muesli, dat helpt volgens mijn moeder goed...

9. roosje1201

roosje1201 Actief lid

20 aug 2007
    327
    0
    0
    hoi hoi

ik drink heel veel rosevise laxo dit is ook aanbevolen door mijn verloskundige het helpt echt

liefs mij

10. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Dat van de pruimen schijnt een fabeltje te zijn. Ik heb een dietist dit horen vertellen op tv. Ik heb ze toen ook niet meer gebruikt.

Wat bij mij persoonlijk wel geholpen heeft, denk ik, is Brintapap. Dat had ik 's ochtends met melk.

Momenteel ben ik al weer wat verder en heb ik weinig last van verstopping. Ik heb nu vooral last van lucht ;)

Allicht heb je wat aan mijn tip!

11. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Ik heb een tijdje Roosvicee Laxo gebruikt, dat gaf snel verbetering.

12. sung

sung Actief lid

19 okt 2007
    169
    0
    0
    rotterdam
    hoi,
    ik weet niet of het echt door vsm puur mama komt, dat slik ik elke dag, maar mijn stoelgang is nog nooit zo goed geweest...ik snap er zelf ook niets van.

13. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Klinkt als mijn dieet, zonder die chocolade dan want ik krijg juist opstipatie van koemelkproducten.
    Ik ben inmiddels al 37 weken ver. Omdat ik nu moeilijk ga door mijn bekkenbodemspieren drink ik 1 keer per week een kopje sennapeulen-thee. Het is genoeg om het zacht te houden en zorgt dat ik direct kan als ik moet. Nu weet ik dat je darmen er lui van kunnen worden, maar van 1 kopje per week zal het niet zo snel gaan.
    Ik doe dan 6 peulen in een theezeefje en laat dat 15 min trekken in heet water. Beetje suiker dr bij voor de smaak :oops:

14. momy

momy Lid

16 mrt 2008
    25
    0
    0

heb er zelf ook erg veel last van ,
    maar als die activia helpt dan ga ik het ook proberen,
    gebruik je het dan op de nuchtere maag of zo of na je gewone ontbijt?

15. wendyy

wendyy Actief lid

10 okt 2007
    463
    0
    0
    ik heb er ook heel veel last van normaal gesproken moet ik sowieso altijd 2 keer per dag en nu had ik afgelopen week bijna 6dagen niet geweest (echt niet leuk)
    heb ook alles geprobeerd kiwi's pruimen enz enz enz enz
    en eindelijk naar 5 dagen kon ik pas naar de wc
    en sindsdien ben ik nu aan de diaree :oops:

16. Chris81

Chris81 Actief lid

29 okt 2007
    252
    0
    0
    ik zit ook steeds verstopt, ben nu dagelijks aan de kiwi;s dat helpt gelukkig wel

17. MvM

MvM Niet meer actief

Ik zit ook verstopt, moelijk naar de wc kunnen en aambuien die erg bloeden.

Heb wel een laxeermiddel gekregen van de HA die mag tijdens de zwangerschap (staat ook duidelijk in de bijsluiter)

Deel Deze Pagina