Vriendin drijft van me weg. Ik maak me zorgen.

Discussie in 'De lounge' gestart door samarinde01, 16 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.805
    14.144
    113
    Vriendin van TS zit vermoedelijk niet in die hoek, ik herken t namelijk uit geen enkele hoek die ik ken of heb meegemaakt. Vrees, wat anderen ook aangaven voor zo'n "moderne hype" en dan de verkeerde aansluiting daarvan. Als ik de andere reacties zo lees. Ook niet echt een spirituele kant maar meer een mindset.

    Mja...hoe krijg je t gedraaid...Ons lukte t niet in elk geval. Minimaal bijsturen was t hoogst haalbare en ik heb 3x de consequenties aangegeven zoals ik ze zag, daarna stop ik daarmee en kom er ook niet meer bij terug tenzij de ander het gesprek daarover initieert en wil luisteren.

    We hadden hier pendelaars zitten geloof ik, allicht die eens navragen met een PM?

    Er zijn namelijk verschillende boeken over "nieuwetijds kinderen" ik ben er niet helemaal in thuis qua schrijvers etc maar heb er wel iets van gehoord en er is een nederlandse schrijfster al de nodige tijd bezig (decennia).

    Denk dat het wel heel herkenbaar is voor veel mensen ookal zijn ze nu in deze hype terecht gekomen. Afdeling lichtgidsen etc zal niet echt aansluiten allicht maar volgens mij, en dat ben ik dus niet helemaal zeker, schreef zij zonder die "lichtgidsen" en meer over de behoeften en limitaties van "nieuwetijdskinderen" zodat zij meer in balans konden zijn in deze wereld.

    Iemand die de inhoud daar wel goed van kent kan je allicht iets meer inhoudelijk daar over vertellen, misschien is dat een wat gezondere /realistischere stroming. Degene waarvan ik wist dat ze pendelde (en niet in de pagan hoek zaten) waren redelijk op de hoogte van die nieuwetijdskinderen dingen. Maar ik ken die nieuwe hype helemaal niet (en sla geloof ik graag over) en nieuwetijds ken ik te weinig om te weten of je daar zachtjes wat mee kan qua bijsturen.

    Bedoel er zijn verschillende fases van slapen, er zijn ook verschillende fases van wakker zijn denk ik dan. :cool: Kom aan met kennis over dezelfde hoek andere stroming, dan kan dat wakker element in elk geval direct van tafel.

    Maar door er direct tegenin te gaan zonder inhoudelijk kennis of actief duidelijk proberen te sturen vergroot je de afstand denk ik gelijk en krijg je het er in elk geval nooit uit. Want dan sta je in de "negatieve sfeer" en zijn je "vibes" ongewenst in de bubbel en "weerhouden haar van innerlijke groei" vrees ik. "Dat begrijp jij toch niet" smaakje zeg maar. Ben die verhalen al vaker tegen gekomen...heeft aardig wat vriendschappen gekost en zelden hersteld. Gok dat met zachte hand omleiden meer kans van slagen heeft, maar dat kost veel energie en tijd.:(
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  2. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.788
    25.873
    113
    Vrouw
    Klopt. Migraine en stress hebben vaak veel met elkaar te maken.
    Ik heb het zelf ook. En meestal wanneer de stress piek voorbij is.
    Ook heb ik geleerd dat mindfullness, yoga en/of meditatie tijdens die stress piek een aan val kunnen voorkomen.

    Is niks zweverigs aan. Gewoon je cortisol niveau in drukke perioden wat onder controle houden.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  3. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.788
    25.873
    113
    Vrouw
    @samarinde01 Heel lastig dit. Als je haar, en haar zoektocht niet serieus neemt ben je haar kwijt. Maar jezelf verliezen omwille van een vriendschap is ook niet goed.
    Blijf met haar praten. Misschien zijn er ook onderwerpen die je wel interesseren, al geloof je er niet echt in.

    Ik heb iets vergelijkbaars met mijn moeder voorgehad. Na de dood van mijn vader is ze geen periode heel erg op zoek geweest. In geloof. In leven na de dood. De geestenwereld. Engelen. Echt alles kwam voorbij.

    Mijn zus sloot zich daar volledig voor af. Die zei gewoon keihard. Dat geloof ik niet niet. Ander onderwerp. Hun relatie liep toen ook een stuk moeizamer.

    Zelf ben ik best geïnteresseerd in een aantal onderwerpen. En kon tot op zekere hoogte ook best meepraten. We hebben heel veel gesprekken gehad over de dood en mijn vader. (Die geloofde overigens helemaal nergens in). Sommige onderwerpen kan ik niks mee. Dat zeg ik dan ook gewoon.

    Ik heb haar een keer een edelstenen hanger gegeven. De werking van die steen is dat je er meer met beide benen op de grond komt. Ik geloof er geen klap van dat een steen dat kan doen. Maar zij wel. En door haar geloof daarin is zij ook minder gaan zweven. Daarbij was het gewoon een mooie hanger en vond ze het een heel mooi persoonlijk cadeau.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  4. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.921
    113
    Vrouw
    Wat mooi dat je haar dat cadeau hebt gegeven, je nuchterheid maar voor haar met zoveel betekenis dat je daarin mee beweegt. Vind dat heel mooi.

    @TS het lijkt me wel lastig wanneer het tussen jullie in komt te staan. Als ze je steeds wil overtuigen en het jou kwetst, dan is de balans weg.. daarmee bedoel ik dat het goed is om je grenzen aan te geven. Niet uit angst om haar te verliezen gaan pleasen.. Ik zeg niet dat je dit doet trouwens, maar dit zou ik in de gaten houden. Wat verder al genoemd is.. blijf inderdaad in gesprek, oordeel niet, ben geïnteresseerd, maar wel met jouw grens in je achterhoofd. Meer kan je niet doen denk ik.
     
  5. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    @Mamafiets Wat een bijzonder mooi cadeau. Het omvat alles en verbindt. Fijn dat je altijd open voor haar bent blijven staan.

    @Beausecret Ik denk wel dat ik dat kan. Ik ben niet zo goed in ‘doen alsof’. Ben ik veel te eerlijk voor. Maar ik moet wel zorgvuldig woorden kiezen. En ik vind dat ik dat ook van haar mag verwachten.

    Tijd gaat het leren.
     
    Beausecret vindt dit leuk.
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.805
    14.144
    113
    Dat is echt een ontzettend mooi gebaar, denk ook de beste keuze die je had kunnen maken.

    Ik de route die ze zocht zitten heel veel mooie elementen. Ookal klinkt t ongetwijfeld als een ver van je bed show.
    Anderen duiken het geloof (meer) in en zoeken daar in naar troost of berusting. Weer anderen zoeken een hobby (mijn moeder gaat los in de keuken met bijna elke dag een nieuw recept, vinden wij heeeel vervelend :p)

    Of t nou engelen zijn of iemand die water in wijn veranderd, per saldo is de zoektocht en het doel naar mijn idee hetzelfde alleen is t een wat maatschappelijk acceptabeler dan t ander.

    Jouw gebaar en opstelling is denk ik een voorbeeld waar TS iets mee zou kunnen allicht.
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  7. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.788
    25.873
    113
    Vrouw
    Dankje. Het heeft ook wel even tijd gekost. We hebben hier samen onze weg in kunnen vinden. Dat gun ik ts en haar vriendin ook.
     
    Beausecret vindt dit leuk.
  8. Tulp21

    Tulp21 Niet meer actief

    Dit is gewoon Law of attraction wat ze wilt toepassen alleen ze doet haar eigen interpretatie waardoor dit helemaal fout gaat.

    Law of attraction werkt goed als je dit ook goed doet. Het is inderdaad je mindset veranderen. Echter Law of attraction is een gecompliceerd iets. Het werkt niet door alleen maar positief te denken. Je werkt hard aan jezelf, je stelt doelen dat je wilt bereiken. Hoe ga je dat aanpakken etc..
    Bijv: je hebt een doel een eigen bedrijf te starten en wilt binnen x periode 10.000 euro per maand verdienen. Hierop ga je de focus leggen op een positieve manier en ga je met doelen werken om dit doel te bereiken. Je legt vooral de focus op positieve gedachtes door affirmaties te doen om je ego te verlagen (negatieve gedachten: angst, ik kan het niet, ik ben het niet waard etc..)
    Maar ook dan bereik je het niet. Tussendoor komen er dingen op je pad dat met je gevoel gaat spelen en de kunst is hoe ga je daarmee om? Hoe ga je je doel dan toch bereiken en niet ermee stoppen?
    Ook zet je dagelijks een intentie voor de dag. Je houding gaat in positieve zin veranderen voor jezelf en je omgeving.

    Dit is even klein samen gevat. Er moet veel meer gebeuren wil je dat Law of attraction gaat werken alleen bij je zus slaat het helemaal door naar de andere kant. Ik heb meer het idee dat ze zelf niet beseft dat alleen positief denken en dankbaar zijn voor alles niet werkt maar je zelf ook hard moet werken aan je doelen om er te komen. Het is nou niet zo dat je alleen met positief denken alles krijgt. Dan zou de wereld er toch anders uitzien :roflmao:

    Ik wens je veel kracht toe om hiermee om te gaan met je zus ❤️


    @ts: Bij jou zou ik even van een afstand bekijken hoe het gaat met vriendin. Spirituele groei is een mooi iets maar ook daarin zitten gradaties en hoe pakt iemand het op. Hoe gaat die persoon ermee om. En eerlijk? Als. Deze vriendin ervoor kiest haar eigen pad te bewandelen dan is het soms hoe jammer ook de tijd om haar te laten gaan. Het moet jou geen negatieve energie kosten om een vriendschap te willen blijven behouden. Hoeveel zorgen jij je ook maakt, het is en blijft ten alle tijde haar eigen keuze. Ook voor jou veel kracht gewenst om hiermee om te gaan ❤️
     
  9. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.214
    18.957
    113
    Ik zou denken: omdat het nou eenmaal het seizoen ervoor is. Zit er vast helemaal naast :roflmao:
     
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.805
    14.144
    113
    Wel een goed excuus, maar het is vanwege Samhein en op de vorige pagina helemaal uitgelegd mocht je nog nieuwsgierig zijn.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  11. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Ik snap dat je dat schrijft. Maar gelukkig is het zo ver nog lang niet. Ik vind het nog steeds erg fijn als ze er is. En we hebben ook gesprekken over andere dingen. Ze is me dierbaar. Moet er niet aan denken om haar te missen.
     
  12. Inieminie83

    Inieminie83 Actief lid

    11 jul 2013
    351
    74
    28
    NULL
    NULL

    Ik herken wel wat in je verhaal maar ik zit meer aan de kant van je vriendin. Ik ben zelf al jaren bezig met spiritualiteit (al vanaf mijn kindtijd) en heb vriendinnen die dat helemaal niet zijn. Wat helemaal prima is. Ik merk alleen dat dit bij 1 vriendin, die ik al 24 jaar heb, nu voor wrijving zorgt. Dit is vooral omdat we een verschillende visie hebben op de hele corona periode.
    Wat vooral voor wrijving zorgt is dat zij helemaal niet open staat voor mijn gevoel en visie. Zij ziet mij als naief persoon en iemand die zelf niet nadenkt. Terwijl in mijn beleving ik juist meer over dingen nadenk als zij. Het frustreert me enorm dat ze niet naar mijn argumenten wilt luisteren en het meteen afdoet als onzin. Ik zit dus nu in het stadium dat ik afstand van haar wil nemen.
    Het maakt me verder helemaal niet uit wat anderen denken en wat hun levenspad is, zeg maar, maar het maakt me wel uit als anderen geen respect hebben voor het mijne. Ik verwacht in een vriendschap wederzijds respect. Bij mijn andere vrienden heb ik dit ook helemaal niet. Ik heb zelf ook geen mening over mensen die anders denken. Ieder zijn eigen proces vind ik.
    Wat ik als tip wil geven aan jou is oprechte aandacht te geven aan haar proces en waar zij mee bezig is. Zonder oordeel van goed of fout. Ik vind overigens wel dat zij dat ook voor jou moet hebben! Het gaat twee kanten op! Juist in mijn visie is iedereen even belangrijk en is niet de een 'wakkerder' dan de ander alleen loopt iedereen een ander pad. Wat helemaal goed is.
     
    Tulp21 vindt dit leuk.
  13. Tulp21

    Tulp21 Niet meer actief

    Ik hoop dat dit blijvend is jullie vrienschap ❤️
     
    samarinde01 vindt dit leuk.
  14. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.921
    113
    Vrouw
    Wat een aanname, wil ik toch even op reageren. Of de zus van @GossipGirlxoxo zich erin 'verliest' of de andere kant op slaat weten wij helemaal niet, dat is iets wat wij als buitenstaander wellicht kunnen denken. Het kan heel goed als masker werken, om de feiten niet onder ogen te komen. Maar wat als dat op dit moment voor haar werkt? Dan kan je er maar beter voor haar zijn, door te benoemen dat je het fijn vindt dat het voor haar zoveel goeds brengt.

    Weetje wat ik zo leuk vind aan manifesteren? Het is laagdrempelig, en iedereen kan het. En ja het is een beetje zoals een afgetraind lijf willen hebben, dat is ook een weg van veel hobbels, discipline. Met manifesteren net zo, je traint je mind. Dus in die zin zeker gelijk: natuurlijk kost het inspanning. Maar je hoeft er ook geen studie voor gevolgd te hebben. Dagelijks zeggen tegen jezelf: "Ik mag er zijn" kan al bergen verzetten qua zelfvertrouwen.

    Wat ik vooral wil zeggen.. veroordeel het proces van mensen niet. Oordelen zoals: "nee joh zij snapt niks van manifesteren dat doet ze helemaal verkeerd en gebruikt ze als masker." Nou en? Gebruik je dan niet zelf ook je ego om te laten zien: "hey ik snap het wel, en ik kan het veel beter en ik weet hoe het moet dus daarom kan ik zeggen dat zij er niks van snapt." Blabla, dat is egotaal. Het is denk ik veel beter om te zeggen: wat goed dat je je hiermee bezig houdt, waarin helpt het jou? Wat brengt het je.. Dan komt iemand ook eerder naar je toe als het toch niet goed blijkt te gaan.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. Tulp21

    Tulp21 Niet meer actief

    Nee je hebt gelijk. Ik had dat anders moeten verwoorden. Met snel iets schrijven er zelf niet bewust op gelet.
     
    Beausecret vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina