Ben jij bang voor onweer?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bubblez, 27 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik verbaas mij een beetje over alle bange berichten van dames op mijn tijdlijn. Doodsbang en ze durven helemaal niks meer.

Nu veroordeel ik niemand. Alleen omdat ik zelf niet bang ben, ben ik toch verbaasd.

Ben jij bang voor onweer? En in welke gradatie? Ondervind je daar zelf op zo'n avond ook veel hinder van?

2. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.911
    113
    Vrouw
    Op de fiets of op een open plek, ben ik er geen fan van. Ik vind het verder vooral mooi.

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

En dan natuurlijk mijn bericht;

Ik ben zo in huis niet bang. De kans dat hier wat gebeurd is klein. Ook zit ik "gewoon" me de tv en lampen ed aan een boek te lezen. (Man kijkt tv haha)

Wel is het zo, dat ik nu niet naar buiten ga. Wel even door de tuin naar de schuur ofzo maar ik ga nu niet weg. Dat risico is mij dan wel te groot.

Ik ben wel altijd blij als alle katten binnen komen met dit soort weer.

Ben benieuwd!!

4. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Nee, ik ben niet bang - vind het juist mooi om te zien, inclusief de mega stortbuien.

5. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Vind het prachtig , ik ga ervoor onder de overkapping zitten.
    Ben er absoluut niet bang voor

6. Whysteria

Whahaa, geweldig in combinatie met je nick... :D

7. Whysteria

Hebben jullie nu onweer in Nederland dan?

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nee, geen van allen in huis eigenlijk. Iedereen slaap er ook altijd doorheen 😂 Hier gaat het nu enorm tekeer. Het flitst en dondert aan één stuk door. Volgens buienradar zit het recht boven ons.

De oudste ben ik altijd kwijt als het onweert. Ik vind hem altijd op onze slaapkamer achter het gordijn. Hij vindt de flitsen mega interessant.

Maar misschien ook omdat wij de kinderen gewoon uitleggen wat het is. Er worden vanaf boven dus geen foto's gemaakt en ze zijn er ook niet aan het bowlen. Gewoon de uitleg over warme en koude lucht en wat dat veroorzaakt.

Maar we blijven allemaal binnen als het onweert. Er zit een risico aan en dat zoek ik niet op.

9. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.154
    33
    48
    Zolang ik gewoon thuis ben geen problemen mee :)

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Nee

11. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik ben niet bang voor onweer. Maar de laatste keren dat het heel hard ging regenen voelde ik toch wel wat spanning. Wij hebben vorig jaar op de snelweg gezeten en toen begon het ineens heel hard te regenen/grote hagel, onweer en waaien. Konden geen meter voor ogen zien. Dat vond ik best eng. Je weet ook niet wat er achter je zit en of die er goed rekening mee houd. Auto op een parkeerplaats weten te zetten. Vl dacht even naar buiten te kunnen toen het minder werd en kreeg bijna een hagel steen op zijn hoofd. En tijdens de bui klonk het zo hard dat ik bang was dat het door de auto heen zou komen. Nee ik ben er geen fan van. Nog niet eens zo raar gedacht want de volgende dag waren er ook berichten over auto's in die regio waar hagelstenen naar binnen waren komen zetten.

12. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    In huis ben ik niet bang. Als ik buiten ben en het onweert vind ik het wel iets minder leuk maar doodsbang.. nee. Maar ik ga niet naar buiten als het onweert.

13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

In steenwijk sinds ongeveer 22.00. Het is hier best heftig. Het flitst constant (hele hemel verlicht ) en rommelt aan een stuk door. Alleen maar regen verder geen hagel.

Tot nu toe nog geen branden hier. Gelukkig. Er zijn heel veel rietgedekte woningen hier. D'r vliegt er nogal eens in de hens..

14. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Nee, maar ik respecteer wel de veiligheidsadviezen die bij onweer horen: niet in een open veld blijven, niet onder een hoge boom schuilen, ik schuil in een auto, etc.

Het is trouwens een grote opvoedkundige overwinning van mijn moeder dat ik niet bang ben voor onweer. Zij is doodsbang voor onweer, maar heeft ons dat als kind heel geforceerd nooit laten merken om die angst niet over te dragen. Dat is haar dus gelukt :D.

15. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Nee, ik ben niet bang. Ik slaap er ook altijd dwars doorheen. Hoor ik later weer van iemand dat het zo verschrikkelijk te keer ging, ik weet nergens van:D

Mijn man vind het ook heel mooi om naar te kijken.

16. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hier gaat het nu flink tekeer. Nu ik binnen zit heb ik nergens last van. Zou ik buiten zijn dan zou ik 'm wel redelijk knijpen ja.

17. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Aan de ene kant vind ik het mooi om te zien, vooral als het in de avond of nacht is. Dan doe ik de gordijnen er bij open en ga ik er naar liggen kijken. Maar aan de andere kant vind ik het ook niet erg prettig. Dat komt doordat een oud leraar overleed een jaar of 10 geleden, toen hij geraakt werd door de onweer, op een begraafplaats van een ander notabene, en daarbij was ook een meisje dodelijk getroffen. Zolang er geen enge dingen gebeuren vind ik onweer niet erg....

18. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ja ik ben bang voor onweer.. in huis kan ik daar prima mee leven (als m'n man thuis is). Maar noway dat ik naar buiten ga. Een beetje donder vind ik nog te overzien. Maar z'n flinke bui? Brrr

19. Colour

Colour Bekend lid

5 feb 2013
    644
    173
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Nee :D

20. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    nee ben er niet bang voor.
    ga ook rustig de deur uit als het onweert.
    de kans dat je geraakt wordt door bliksem is best klein volgens mij.
    jaren terug is de bliksem op 25 meter afstand van mij in de weg geslagen, gaf een flinke knal maar nog steeds niet bang

Deel Deze Pagina