Gezonde levenstijl. Hoe werkt het nou precies met maaltijden?

Discussie in 'De lounge' gestart door SDonya, 29 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb mijn eetgedrag helemaal omgegooid. Voorheen at ik in de ochtend en middag brood met eieren of pindakaas/chocopasta. In de avonden veel rijst of pasta. Allemaal erg calorierijk en ook heel erg vullend. Tegenwoordig drink ik in de ochtend een smoothie met fruit en groente. Ik merk dat ik na 3 uurtjes dan weer trek heb. Meestal eet ik dan een salade of wrap met kip of vis en als avond eten nog veel groene groente met vis-kip of mager roodvlees.. Ik had gelezen dat als je gewicht wilt verliezen, dat je dan je maaltijden moet verdelen in meerdere kleine porties. Ik wil 'maar' 5 kilo kwijt anders heb ik bijna ondergewicht :p. Kan ik gewoon door gaan dan met gezonder eten zoals ik nu doe en dat 3x per dag of kan ik dan toch beter mijn porties in meerdere keren verdelen over de dag heen? En heeft iemand tips voor tussendoortjes in de avond? Ik krijg na 8 uur meestal nog wat trek maar ben dan vaak inspiratieloos over wat ik kan eten..

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    6 keer perdag eten Is veel beter. Dan hou je je lichaam aan de gang. In de avond eiwitten neem een bak kwark en zorg dat je aan je eiwitten komt. Scheeld een hele boel.

Ik ben nu 40 kilo afgevallen met 6 keer per dag eiwitrijk eten. En val nog steeds lekker af. Dua 5 kilo zou er zeker mee moeten lukken 😉

3. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Denk dat het voor jou heel moeilijk zal worden om af te vallen, als je nu al op gezond gewicht zit. Zelf heb ik een bmi van 23 (nog wat) en wil ook graag ongeveer vier/vijf kilo kwijt omdat ik een bmi van 22 fijner vind, maar dat is super moeilijk!

Sinds kort eet ik ook zes kleine maaltijden per dag omdat het prettiger blijkt. Ik eet veel rauwkorst, salades, eiwtitten en beperkt aantal koolhydraten. Smoothies zitten bijvoorbeeld al snel vol met fruitsuikers die niet helpen met afvallen. Als ik een smoothie neem, stop ik er bijvoorbeeld ook hvermout in zodat het wel vult..
    Succes ermee iig, want het is niet makkelijk!

4. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Ik doe aan bodieboost en dan heb je 5 of 6 eetmomenten per dag.
    Je moet verplicht 2x daags uit de 5 families eten zoals zuivel, eiwit, koolhydraten en groente en fruit.
    Makkelijk vol te houden en daarnaast verplicht een joker momentje in de week waarin je iets lekkers mag snoepen.
    Kijk maar eens op internet echt vele succes verhalen.
    Ik kan nog niks over gewichtsverlies zeggen aangezien k pas sinds donderdag begonnen ben maar tot nu toe wel vol te houden

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik eet drie keer per dag, omdat dit gewoon beter in ons 'ritme' past. Voor mij werkt het goed om calorieën te tellen. Niet zelf hoor, heb ik een appje voor. (My Fitness Pall)

Je geeft aan hoeveel je weegt, hoe actief je levenstijl is en hoe snel je wilt afvallen. Dan geeft hij aan hoeveel calorieën je per dag mag. Als je invoert hoeveel je die dag hebt bewogen, mag je wat meer.
    Dan voer je verder in wat je eet, gewoon door de streepjescode van het product te scannen en de hoeveelheid in te vullen. In het begin is dat wel even wat werk, maar producten die je regelmatig gebruikt blijven er gewoon in staan. Het gaat dus wel steeds sneller. En soms helpt het me ook wel om mezelf te beheersen. Als ik iets wil nemen en dan bedenk dat ik het eerst nog moet invoeren... "Nah, laat maar." Scheelt weer een paar calorieën ;)

Ik denk trouwens niet dat je dit weken achtereen moet doen. Maat het geeft me wel weer even inzicht wat ik 'fout' doen. Vooral ontbijt en lunch zijn bij mij wel caloriebommen. Hier een hagelslag-junkie. Vier boterhammen met hagelslag als ontbijt en vier bij de lunch. Maar dan kun je dus eigenlijk 's avonds niet meer eten, haha. Dus als ik dat aanpas, scheelt het al een hoop. Je schrikt ook hoeveel calorieën er in een glas drinken zitten, als je dat afzet tegen hoeveel je mag om af te vallen.

6. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Na 8u honger daar helpt idd een bakje kwark goed tegen. Weg honger

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ga sporten...dan eet je sowieso vaker verspreid.

In de avond neem ik altijd een blokje kaas en yoghurt... ik moet ook altijd in de avond eten...heerlijk.

Maar ik stop wel 2 uur voordat ik moet gaan slapen.

8. Chrissie1990

Chrissie1990 Fanatiek lid

26 aug 2016
    1.195
    1.084
    113
    Hulpverlener
    Ik ben ook heel erg zoekende naar gezonde levensstijl. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik dat vrij moeilijk vind. Sporten geen probleem. Maar ik blijf het moeilijk vinden om balans te vinden in gezond eten.

Deel Deze Pagina