Jeetje, wat vervelend zeg! (En dat is natuurlijk een understatement). Maar inderdaad, wat Elmo zegt: met nog 9 dagen te gaan gewoon bij je naam blijven hoor! En ja, hoe kan je dit voorkomen? Weet ik niet. Je kan inderdaad voorletters doorgeven bijvoorbeeld. Maar ik weet niet of ik dat zou doen. Ik wil graag een originele naam (net als TS) en ik zou toch ergens bang zijn dat er ergens iets uit zou lekken, of weet ik het, en dan ben ik mijn naam kwijt. Ik ben tegelijk zwanger met 3 vriendinnen. De eerste twee krijgen (als het goed is) een meisje. En wij krijgen een zoon. Maar nummer 3 (die het kortst op mij is uitgerekend) houdt het geheim. Ik denk dat zij ook een meisje krijgt (daar ga ik zelfs een beetje van uit). Maar misschien wel niet...? En ik kan dus niet met haar overleggen, want ze gaat echt niet zeggen wat het wordt. Nu zijn wij ook niet helemaal uit de naam (ik wel, allang, maar meneer niet), maar bij ons gaat dat best wel moeizaam, want we zijn het gewoon niet zo snel eens. Dus als we dan straks eindelijk een naam hebben en zij dezelfde naam zou hebben, dan hebben we echt een heel groot probleem. Ik begrijp dus heel goed wat je bedoelt! Je kiest een naam heel zorgvuldig uit (en moet het ook maar eens worden), en dan heet dat kind eigenlijk al zo. Om dan op het laatste moment nog te veranderen... Dat kan eigenlijk al niet meer. Wat ik me nu afvraag: is het misschien wel zo aardig die vriendin alvast in te lichten?
Wauw Klinkt heel vervelend, maar...... Hoe krijg je het in godsnaam voor elkaar om van alle honderdduizend namen dezelfde uit te hebben gekozen? Niet lullig bedoeld ofzo, maar ik zou haast denken dat jullie hetzelfde namenboekje hebben gebruikt. Als iemand in mijn omgeving dezelfde naam heeft gekozen en hun kind wordt eerder geboren, zou ik zeker iets anders kiezen. Staat toch stom! Oh en er zijn tig andere leuke!
Ik zeg ook...bij je naam blijven. Er zijn meer hondjes die Fikkie heten...en er is er geen 1 hetzelfde. Wij hebben ook al namen klaar liggen...niets wat ons dat laat veranderen. Dan maar 2 dezelfde namen in de omgeving...dat is dan niet anders. Wend ook snel genoeg! Straks weet niemand meer beter.
Ik snap precies hoe je je voelt!! Ik had hetzelfde bij mijn eerste zwangerschap. Wij wilde ons zoontje naar mijn overleden vader noemen. Dat hadden we al afgesproken voordat ik zelf zwanger was. Mijn schoonzus was 3 maanden eerder bevallen en had haar zoontje dus zo genoemd. Ben er echt ziek van geweest.
Om ons heen zijn ook een aantal zwangere stellen, de meeste eerder uitgerekend en 1tje op dezelfde datum. We hebben vanaf het begin al namen in ons hoofd voor een jongen of meisje, als die mensen dezelfde hebben blijft het toch dezelfde naam. Moet wel zeggen dat we niet in de buurt wonen bij elkaar.
Ik heb even geen tijd om alle reacties te lezen dus als ik iets zeg dat al geschreven is, sorry! Ons overkwam precies hetzelfde! Wij hadden de naam al maanden en kreeg toen een sms-je waarin die vriendin schreef: "Kom je Mia snel bekijken?" en zat toen op kantoor. Ik kon mijn tranen zowat niet binnenhouden. Vertelde het aan mijn manager en die zei: "Dan is die naam blijkbaar niet voor jullie kindje". Heel simpel antwoord maar hij had gelijk! We hebben het ze verteld en zij gaven meteen aan dat we moesten doen wat wij wilden. Het is ergens ook wel bijzonder dat je zonder het van elkaar te weten, dezelfde naam kiest! Maar inderdaad, hun meisje was Mia en ons meisje dus niet. We hebben een mooie andere naam gevonden en achteraf zou Mia helemaal niet bij haar gepast hebben!
o wat onwijs balen! kan er over meepraten want in een toevallig gesprek met mijn schoonzusje kwamen we erachter dat we dezelfde jongensnaam hebben (we vernoemen allebei ) moet eerlijk zeggen ik baalde er gruwelijk van omdat deze naam al jaren vaststaat bij ons en bij hun niet want ze waren er toen nog helemaal niet mee bezig.. uiteindelijk hebben we gewoon gezegd wie het eerst komt... ik had verwacht dat mijn schoonzusje eerder zwanger zou zijn dus had me er al een beetje bij neergelegd.. nu ben ik spontaan zwanger geworden (bij onze dochter ging het niet vanzelf) en ben dus heel benieuwd of wij misschien toch eerder zijn.. dan ben ik stiekem toch heel blij hihihi
als je besluit de naam te houden zou ik het wel vertellen tegen je vrienden. want anders kan er wel eens ruzie van komen
Noui wat een reacties. Ik had het er al eens met haar over gehad en van beide kanten hebben we gezegd dat we onze naam zouden houden. Hij is niet voor niets gekozen. Daarnaast weten we echt even geen andere en was ik eerder dan had ik zeker geluk. Tja je verwacht het gewoon niet en wij hadden deze naam al veel eerder, maar toen kreeg ik een miskraam. Ja we hadden het kunnen vertellen maar dat wilden we niet en zij ook niet. Zij hadden de naam ook gehouden. Daarnaast is het geen familie, voor hetzelfde geldt verhuist ze en zie je haar nog minder (nu al niet zo vaak). Dus wij houden lekker de naam... xxx Kitty
je moet gewoon de naam houden die je al had, maakt toch niet uit?het gaat erom dat jij en je partner dat een mooie naam vinden, daar hebben anderen niks mee te maken. dus niet twijfelen en gewoon doen. je hebt de naam immers al lang in je hoofd en je moet daardoor niet gaan veranderen. als mensen rare reacties gaan geven, dan zijn zij achterlijk.
Ik zeg ook: gewoon lekker dezelfde naam houden! Je noemt je kindje waarschijnlijk al een flinke tijd bij die naam, dus dan voelt het ook raar om het ineens te veranderen lijkt me . Ik heb zelf ook zo'n lastig namendingetje meegemaakt. Bij ons duurde het helaas heel lang voor we eindelijk zwanger mochten zijn en blijven (ruim 2,5 jaar) en in de tussentijd is mn zus bevallen van een meisje en heeft haar als tweede naam een naam gegeven waarvan ik al heel lang geleden tegen haar had gezegd dat ik dat zo'n leuke naam vond. Ik heb hier nooit iets van gezegd, omdat we op dat moment veel belangrijkere zaken aan ons hoofd hadden (zwanger worden en blijven!), maar het blijft een beetje sneu. Ik gun mijn lieve nichtje die naam best, want het is een schat van een meid, maar ergens voelt het extra stom dat het niet eens de eerste naam is geworden .
Kan me voorstellen dat het heel erg balen is! Zou idd voor mezelf uitmaken hoe 'dichtbij' dit is en of je dan beide de naam kunt hebben. Hier had in ongeveer zoiets met mijn beste vriendin (overigens ook aangetrouwde nicht). Wij verschilden 2 maanden in zwangerschap en in 1e instantie wilde ze niet zeggen wat voor geslacht hun baby was. Toen wij na de 20-weken-echo wisten dat we een meisje kregen, heb ik het er met haar over gehad want Tessa hadden we al verzonnen voor we zwanger waren en we hebben best wel dezelfde smaak. Uiteindelijk vertelde ze dat zij een jongen verwachtte. Zij beviel, ik beviel en na mijn sms kreeg ik bericht terug met felicitaties en de opmerking dat wij echt wel mazzel haddden.....hun meisjesnaam was dus ook Tessa! Weet niet meer wie het zei, maar dat kan je dus echt zo hebben....zeker bij vriendinnen die vaak toch al een beetje dezelfde dingen leuk vinden!
Ik heb het gehad bij mijn broer: mijn neefje is 6 dagen eerder geboren dan Thirza, en heeft dezelfde naam als die ik bedacht had voor een jongetje, (roepnaam hetzelfde EN een tweede naam met maar 1 letter verschil als ik 'm bedacht had). Maar wij wisten vooraf dat het een meisje zou zijn, dus wij hoefden toen niet meer te stressen voor een andere naam Ik zou er bij een vriendin wel even van balen, maar joh, zie het als een mooie bevestiging dat het een leuke naam is en laat je pret niet bederven door zoiets!
ja dat is echt wel balen. ik ben nu samen met mijn schoonzusjes zwager. ik scheel met allebei 1 maand. dus ALS er dezelfde naam gekozen wordt gaan wij toch wel (als ik later beval dan 1 szusje) een andere naam uitzoeken denk ik hoor. maar de kans ik klein...ze zijn allebei buitenlands en denk dat ze wat namen gaan kiezen die hun familie ook makkelijk uit kunnen spreken...
Ik was ook zwanger met een collega. zij was een maand eerder uitgerekend dan mij en ze zat te stressen dat haar schoonzusje ook zwanger was. Wat nou als zij dezelfde naam hadden? Nou wat bleek ghihi toen haar dochter geboren was hadden zij haar dochter als 2e naam de naam gegeven die wij voor onze dochter wilden geven. Gelukkig was het haar 2e naam maar ik vond het wel balen. Wij hebben de naam voor onze dochter gewoon zo gehouden. Ik had het al op een petje en tshirt en broekje voor onze uk laten drukken en het was de naam die WIJ ook wilden hebben. Ik zou zeggen lekker doen.
Ik zou het wel zeggen tegen die vrienden. Het is zo raar als je opeens uit het niets met dezelfde naam komt. Ik had mijn oudste zoon een naam gegeven en vrienden die later zwanger waren zeiden niets ook niet; leuke naam ofzo. Vervolgens na een paar jaar werden er drie met dezelfde naam geboren. Ik denk dan; zeg toch gewoon dat je het ook een leuke naam vind ipv zo geheimzinnig te doen en dan toch na-apen. (jij hebt niet na-geaapt hoor!) Vond het trouwens ook niet zo leuk zo'n explosie van dezelfde namen, maarja...
Mijn ouders hadden zoiets, Ik had eigenlijk Laila geheten, maar 3 weken voor ik werd geboren kregen de beste vrienden van mijn ouders een pleegdochter, idd Laila Dus kreeg ik een andere naam. Maar dit hoorde ik pas veeeeel later, toen mijn dochter werd geboren, die heeft nl als 2e naam Laila En wij hebben al jaren voor een jongetje de naam Bram in ons hoofd. Hier in de buurt kennen we niemand die zijn kind zo noemde, maar nu ineens worden er allemaal brammetjes geboren en ben ik wel klaar met de naam... mijn man niet dus die is erg teleurgesteld
Nou nou, zit je ergens mee ofzo TS-er: Balen maar ik zou em inderdaad lekker houden als het toch geen familie is o.i.d. Net wat je zelf zegt, voor hetzelfde geldt heb je er over een aantal jaar misschien minder contact mee ofzo en dan heb je misschien spijt.
Hadden wij met Britt. Al jaaaaaaren wilde wij Britt voor onze meid....en toen kwam er geen meid, niet eens een baby! Toen ik dan eindelijk zwanger was, was de naam Britt niet meer onze naam. Dus ja, zo kan het ook nog lopen inderdaad.