De jongste van 2 heeft een bril nodig. De oogarts zei alleen kies een leuk montuur uit bij een opticien. Maar waar begin ik? Ga ik naar een Hans anders of een Specsavers? Of ga je voor je die leeftijd naar een speciale opticien? Ik heb werkelijk geen idee. Hebben jullie hier ervaring mee?
Mijn kinderen waren ouder toen ze een bril moesten. (Bijna) 10 jaar. Ik ben met de oudste naar eyewish gegaan. Werd goed geholpen, maar ik vond het wel duur. Toen de volgende een bril moest ben ik naar Specsavers gegaan. Daar werd ik ook prima geholpen en was ik veel goedkoper uit. Ik heb gekeken met welke opticiens onze zorgverzekering een contract heeft. Maar met een kind van 2 jaar is het misschien weer een heel ander verhaal. Je kunt sowieso eens binnenlopen bij bijv Specsavers om gewoon eens te kijken wat ze hebben en hoe het gaat. Naar een duurdere opticien gaan kan altijd nog.
Vooral iets in de buurt zoeken. Een bril van een peuter zal vaker iets mankeren dan de bril van de gemiddelde volwassene, denk ik. En dan is het extra vervelend als je iedere keer een half uur of langer moet reizen of veel parkeerkaarten hebt ofzo.
haar ogen worden opgemeten door de oogarts of niet, dus je gaat met een meting naar de opticien? Dan maakt de winkel denk ik weinig uit... Loop eens binnen, kijk naar de prijzen en naar de leuke brillen... Je kan ook eens online al kijken... Tegenwoordig hebben veel winkels ook van die programma's waarbij je via webcam de bril al kan passen . Vroeger ging ik altijd naar hans anders - daar had mijn zorgverzekeraar een contract mee - later werd het - vanwege de zorgverzekeraar specsavers - en tegenwoordig maakt het niet meer uit. Ik kon geen leuk montuur vinden bij specsavers en bij hans anders weer wel... dus daar nu weer uitgekomen. https://www.hansanders.nl/brillen/kinderen/alle-brillen/lazer-kids-2180-2221324/ (zomaar een bril gekozen ) of bij specsavers: https://www.specsavers.nl/brillen/kids-80?sku=30719064
De oogarts in het ziekenhuis heeft idd de meting al gedaan. Het is een kwestie van een montuur uitzoeken. Ik vroeg mij vooral af of er voor peuters een ander materiaal is dan voor de iets oudere kinderen. Maar dan ga ik idd gewoon eens een winkel binnen stappen.
Ik heb, natuurlijk, wat ervaringen met opticiens. Ik heb ze allemaal wel gehad maar waar ik het meest tevreden over ben is veruit Hans Anders!
Hier voor onze beide kinderen Specsavers. Je zult zien dat het al een hele klus is om een passend brilletje te vinden, zeker voor een 2 jarige. Bij Specsavers hadden wij de meeste keus en waren ze voor zoontje zijn brillenglazen ook veruit het voordeligst. En de 2e bril is daar voor kids altijd gratis. Handig voor reserve of bv een zonnebril. Voor zoontje zijn we 7 zaken af geweest destijds, voortaan gaan we meteen naar Specsavers. Ook voor dochter goed geslaagd.
Hier de lokale opticien. Hoe vaak we wel niet met dochter daar gestaan hebben ... Pootje los, glas wat er uit was gevallen, etc. Heel handig! Kindermonturen doen ze bij die van ons voor vaste prijzen, dus inclusief glas, stuk goedkoper dan volwassen monturen.
Ligt heel erg aan de regio ben ik wel achter. Hans Anders is hier echt verschrikkelijk. Totaal niet klantvriendelijk en komen echt over alsof ze geen zin hebben om wat uit te spoken. Hier goede ervaringen met Pearle en Specsavers, maar de leukste montuurtjes hier nu bij de Specsavers. Zowel voor onszelf als voor onze oudste zoon. Ook wat betreft speciale wensen (kleur glazen zonnebril bijv.) denken ze goed mee en kijken naar de mogelijkheden. Maar ik zou voor een eerste keer gewoon verschillende opticiens binnenlopen.
Hier zitten we bij een opticien die niet aangesloten is bij een keten (familiebedrijf). Eerder wel bij de ketens geweest, maar er was altijd wel iets. Nu betalen we iets meer, maar de service is zo verschrikkelijk goed! Je krijgt zoveel brillen als je wilt mee naar huis om te passen, bij mijn man was zijn bril kapot gegaan en die kreeg een leenbril (eigen glazen erin) totdat zijn eigen bril gemaakt was etc etc. Allemaal gratis. Voor kinderen zijn er ook speciale brillen. (Bijna) onbreekbaar, heel erg buigzaam etc.
Hier pas voor dochter een bril gekocht bij Eyewish (nu Pearl Studios geloof ik). We hadden al een beetje bij verschillende zaken gesnuffeld naar een leuk montuur, bij Eyewish was het aanbod voor mijn dochter het leukst en de prijzen lagen een stuk lager dan bij andere zaken. Qua service ook super goed geholpen.
Ik ben niet zo winkelvast. Wij kijken waar we de leukste bril vinden, maar ook waar er leuke aanbiedingen zijn. Haar eerste bril was van Eyewish, nu zijn we geslaagd bij Hans Anders. 2 brillen voor de prijs van één, met een voucher voor nog een derde bril. Wij gaan wel altijd voor merkbrilletjes, die zijn toch net wat steviger. Ze heeft nu een sportieve bril van Nike uitgekozen, een Ray-ban zonnebril en in haar oude bril laten we nieuwe glazen zetten. Dan kan ze afwisselen. En hou er rekening mee dat kinderen (bijna altijd) per jaar een andere sterkte hebben! Dus denk niet dat ze er lang mee doen. Bij de meeste verzekeringen krijg je ook per jaar een vergoeding voor een kinderbril. Wij zitten bij DSW en daar krijgen we €70 per jaar.
mijn zoon heeft vanaf zijn 4e een bril. in het begin gingen we naar hans anders en ook wel pearle. sindskort zit er bij ons ook een specsavers in de buurt en die bevalt me het allerbeste, 2e bril altijd gratis, en ze helpen me daar ook beter met brillen uitzoeken en passend maken, inmiddels is mijn zoon 13 en kan hij daar ook de oog metings laten doen. en ze zijn altijd erg vriendelijk en geduldig. 2 brillen is bij een kind wat slecht ziet ook echt wel nodig. als er wel iets is kan de ene bril voor reparatie,
Onze dochter had ook heel jong al een bril zij had een super buigzame en met elastiek zodat ze hem niet af kon trekken en kwijt raken. Hier een plaatselijke opticien dus daar kan ik je niet verder mee helpen. De foto is van dochter met haar eerste bril
Maakt niet echt uit. Ze hebben alleen niet overal brillen voor die leeftijd. Vaak zijn ze dan wat groot. Mijn dochter heeft er een van hans anders. Wel een verzekering erbij nemen. Mocht de bril niet meer te maken zijn kost het niet veel geld.
Wij zijn speciaal naar een kinderbrillen winkel gegaan maar die hebben ze niet overal denk ik. Daar zoveel keus uit monturen dat we altijd wel geslaagd zijn. Konden geen leuk montuur vinden bij de plaatselijke opticien.
Mijn dochter kreeg met anderhalf jaar haar eerste bril. Ze woonde net een paar weken bij ons. De oogarts heeft de meeting gedaan, dat is bij jullie ook zo neem ik aan? Wij lopen met haar, vanaf het moment dat ze in NL kwam bij Bartimeus ivm 1 blind oog en 1 glaucoom oog waar ze zeer slecht mee ziet (6%). Bartimeus adviseerde voor deze jonge kinderen maatbril. Op www.maatbril.nl kan je contact leggen. Er komt dan iemand bij je thuis en maakt, met een Ipad een scan van het hoofd van je kind. De bril wordt dan precies op maat gemaakt. Hierdoor geen last van pootjes die net te wijd zijn, uitstekende vleugeltjes, etc. Het past perfect op het gezicht van jouw kind. Veel keus uit monteren en de plaatselijke opticien kan kleine beschadigingen repareren. Ze hebben ook speciale zonnebrilclips voor op de bril. Ik ben bijzonder tevreden over hun. Ondertussen is dochter 4 en heeft ze haar tweede montuur, ook weer via maatbril. Al wel vaker glazen vervangen ivm veranderende sterkte.
Milo & me heeft hele fijne, flexibele, lichtgewicht monturen. Ik ging eerst met mijn zoon naar de lokale opticien, dat montuur kost daar € 190 euro. Met de glazen erbij zou het rond de € 300 uitkomen. Toen heb ik dat montuur online gezocht en ze bleken het ook bij Pearl te hebben. Exact hetzelfde voor € 90. Met de glazen erbij en natuurlijk één of andere onzin kortingsactie waren we totaal € 140 kwijt. Erg fijn aangezien we over een half jaar weer moeten meten en dan dus mogelijk alweer nieuwe glazen nodig hebben. Jouw kind is nog jonger dus echt lang zal die bril sowieso niet mee gaan.
De plaatselijke opticien bevalt hier heel goed. Denkt goed mee, mogen altijd paar brillen mee naar huis en service is top. Moeten echt wel eens in de 2 maanden pootjes recht laten zetten of iets anders en dan is dichtbij wel top
Wij gaan altijd naar Pearle. Ik zelf al meer dan 25 jaar. Een keer een uitstapje naar Specsavers gedaan vanwege de zorgverzekeraar. Nooit meer. Met de sterkte van de brillenglazen was flink geklooid. Over de service bij Pearle zijn we super tevreden.