Waggel ik met onze honden langs de uitlaatstrook kom ik een meneer tegen die ik al zo vaak heb gevraagd om mijn honden te negeren. Ik heb nu eenmaal twee enthousiaste Labradors die heel erg reageren op "Hallo daar kleine meiden, kom eens hier, kom eens hier, jah.. je bent braaf he" Maar ook vandaag was het weer raak, dus ik word zowat het (drukke) fietspad op gesleurd, immers heb je niet veel grip op slippers en andere schoenen kan ik niet aan. Deze keer mijn hormonen aan het woord gelaten.. misschien dat het kwartje nu gevallen is. Ik heb overigens een heel lang en breed lontje, maar hier word ik gewoon zo moe van. Niet eens omdat ik nu zwanger ben, ik heb er sowieso een enorme hekel aan als mensen besluiten om de aandacht van mijn honden te trekken. En al helemaal als ze aangelijnd zijn en kort gehouden worden.. Omdat het verdikkeme Labradors zijn betekend niet dat het werelds liefste honden zijn en er geen ongelukken kunnen gebeuren.
Niet alleen met labradors maar met alle honden heb ik er een pest aan. Heb zelf ook 9 jaar een kruising labrador/dog gehad en was ook enthousiast. Hebben hem toen laten helpen omdat je gewoon ging schaatsen en je rug brak, laat staan wanneer je zwanger bent. Nee begrijp je volkomen! Flikker op je gaat bij een ander zijn kind toch ook geen aandacht vragen zodat hij/zij bij de moeder wegloopt?? Wat ik echt het vreselijkst van alles vind is dat ze die beesten voeren met snoepjes. Gevolg: een hond die helemaal door het dolle gaat als hij deze persoon alleen al van 200m ziet lopen en dus zo de weg overrent :x Van mij mag je jezelf dus best even laten gaan
Zoooo herkenbaar! Wij hebben twee Newfoundlanders. Die hebben kennelijk ook een grote aantrekkingskracht op iedereen. Koop fijn je eigen hond als je een hond wilt aaien Nu moet ik iedere keer mijn honden op hun kop geven als ze er enthousiast op af willen gaan.
Echt he, oh wat ben ik blij dat ik niet de enige ben. En uiteindelijk als het fout gaat is het altijd de schuld van de hond. Bah zit me er nog pissig over te maken. En idd voor het zelfde geld kan ik ze niet houden, rennen ze de weg over en veroorzaken ze een flink ongeluk met alle gevolgen van dien. Mijn meiden staan behoorlijk goed onder apel, maar het blijven dieren en sommige dingen zijn gewoon te verleidelijk.
Ik ken het ook wel hoor, niet een grote hond dus ik hou d'r wel maar de riem zal maar net uit m'n handen glippen ofzo. Heel vervelend dat soort mensen!
Inderdaad héél frustrerend! Hier ook een hond met een goedzak-uiterlijk (Golden), dus erg geliefd op straat helaas... Zal het bij de zwangerschap houden: nu loop ik niet meer met hem, omdat het gewoon niet meer te doen is, maar tot week 36 deed ik dat nog wel. Was er een vrouw die ook meende hem even te moeten roepen omdat 'hij dat zo gezellig vindt'. Ik stond vaker bij haar te praten, dus ze wist van mijn 'toestand'. Hond door het dolle en ik kon hem dus niet meer houden. Er schoten nog snel twee opties door mijn hoofd, 1. ik hou hem vast en ga gestrekt, 2. ik laat hem los met het risico dat jij plat gaat. Ben maar voor het laatste gegaan en dacht 'red je er dan ook maar mee'.... Ze ging niet plat, maar begon wel te gillen. Achteraf zei ze 'dat was ook niet zo handig van me'. Goh, helder licht...
Wij hebben een geweldig lieve Amerikaanse stafford.. Ons "geluk" is dat mensen er vaak een beetje huiverig voor zijn en dus niet roepen of aaien.. Hihi.. En daar ben ik heeeeeeel blij mee, want ik deel jullie mening: verschrikkelijk!!! Als mensen bij ons binnen komen hebben ze er ook nog wel eens een handje van om haar als eerste te gaan aaien en tegen haar te praten alsof het een schoot hondje is... Ik roep alleen nog maar: NEGEREN!! Alleen dan blijft ze lekker rustig, anders is het huis gelijk te klein en daar heb ik ook geen zin in. Springen doet ze gelukkig nooit.. Maar het zijn vaak de mensen die het voor de hondjes verpesten, zelf hebben ze dat niet eens door. Ik zou dus gewoon lekker je mond open trekken hoor, zeker als je het al een aantal keer hebt aangegeven. Niet alleen kinderen zijn soms oost Indisch doof!
Hahaha, fantastisch! Als het niet zo'n drukke weg zou zijn geweest had ik dat waarschijnlijk ook gedaan. Kijken of hij ze dan nog zo leuk vind als er 2x 22 kilo tegen hem opspringt. Voor mij is het eigenlijk ook te zwaar, maar gelukkig trekken ze niet en wandelen ze wel mijn tempo mee. Ik ga nog maar een klein stukje van de strook genoeg voor hun behoefte, langer gaat echt niet meer door mijn bekken en benen.
Heb t tegenovergestelde meegemaakt... Was in t bos met onze maltezer kruising (klein enthousiast hondje) in t LOSLOOP gebied... Komt er een oudere heer aan met een aangelijnde kleine poedel, oud beestje, maar wel vrolijk. Onze hond komt dus even snuffelen, ik zeg meneer goedendag en loop verder, 10 passen later draai ik me om, om de hond te roepen, zie ik nog net hoe die meneer mijn hond een schop verkoopt!!! Nou, t had niet veel gescheeld of meneer had zelf een schop gehad! Wat was ik kwaad! (Net voor mijn zwangerschap was dit, als t tijdens was gebeurd had ik me niet in kunnen houde hoor!) Hij wilde niet dat zijn hond contact had met andere honden... Sommige mensen!!
Ow dat gedoe pfffffffffff. Met onze bull nooit last van gehad (hoe zou dat toch komen ) Maar met onze Duitse Dog van net geen jaar die mijn arm dan een meter langer maakt gebeurd het dus wel. En als ik met hond en dochter loop heb ik er minder last van omdat onze hond onze dochter wilt beschermen....maar dat kan ik ook weer niet te veel toelaten omdat anders het risico bestaat dat onze hond straks het idee krijgt dat ik het goed vind met alle gevolgen van dien. Dus hond aan de Halti en haar weg houden bij diegene die dat doet, dus hond aan de buitenkant en die vervelende enthousiaste begroeter lekker aan de binnenkant, en anders een grote boog maken.
Oh zo herkenbaar en dan moeilijk kijken als ze TE druk worden. Is bij ons precies hetzelfde. Toch zie je wel dat het weinig gebeurd bij Stafjes, Bullen, Herders en Rottweilers. Terwijl die vaak veeeeel rustiger kennis maken dan een Labrador. Over het algemeen kan ik het vaak makkelijk loslaten maar vandaag was het even een druppel teveel haha.
Hier ook een jonge lab-reu (8 mnd), zeer enthousiast beest, van toch al wel minstens 25 kg. En inderdaad: hoe nadrukkelijker je tegen mensen zegt 'negeren' hoe meer aandacht ze geven. Grr. Afgelopen vakantie (vorige week) heb ik ook niet meer met 'm gelopen op drukkere plekken en heeft m'n vriend de riem vastgehouden, want ik vind 't gewoon te zwaar worden nu met de zwangerschap. Dusss, bewondering voor bazinnetje Duitse dog
die van mij gaan dan vaak te keer, ik loop soms met de oudste over de markt, vind hij gezellig, maar als er dan van die oudjes gaan roepen en doen, begint hij vaak als een gek te blaffen, niet echt uitvallen, maar laat wel merken dat hij dat niet wil.
Ja de staffies (Amerikaanse iig, Engelse zijn veel drukker) zijn idd rustiger. Ik heb ooit ook een lab kruising gehad, pffff.. Niet normaal zo druk haha.. Maar onze staff is heerlijk rustig, wel waaks maar met kwispelende staart. Als mensen niets doen is zij ook gewoon kalm, maar gaan ze lopen gillen: aaaaaaahhh wat ben jij liefffffff en druk aaien.. Dan wil ze ook wel flink enthousiast worden. Het ergste vind ik nog, van kleins af aan heb ik haar geleerd NIET te springen, dit doet ze dus ook niet. Maar er bestaan gewoon mensen die dan met hun handen op hun benen klappen en zeggen kom maar! NEEEEE! Potver... Pffff Of mensen die je hond in de keuken stiekem een worstje geven terwijl je dat altijd af gehouden hebt omdat je niet wilt dat ze bedelen.... Ggrr.. Mensen met goede bedoelingen...... Niet doen! Haha..
Zelf hebben we een eng.stafford en een kruising jack russel x am.stafford dus heel herkenbaar. Ook echt mega irri als mensen zien dat jij je hond aangelijnd hebt en hun hond gewoon op je af laten rennen. Mijn eng.stafford is nogal bang en komt netjes bij me lopen als er een andere hond aankomt. Hij heeft nog nooit gebeten, maar geef die arme schat geen ongelijk als er een hond op je af komt stormen en jij bang bent terwijl de eigenaren ergens een km verderop lopen. Nu gaat het nog prima maar als ik straks ook een flinke buik heb.....Hoop dat ik tot het laatste nog gewoon met ze kan lopen, maar heb nu al vaak ruzie met mensen "moet je hier niet lopen als je hond vals is" krijg je dan. Doet me echt pijn want ze zijn niet vals. Als die honden een klein kind omver lopen is het dan ook de schuld van het kind?! Hoe je hond gewoon aan de lijn als je andere mensen tegenkomt (ik laat ze los op het veld als er niemand is en ik veel overzicht heb want ze luisteren ook meteen als ik ze roep indien er iemand aankomt) en spreek honden niet aan/aai ze niet als je dit niet eerst aan het baasje hebt gevraagd. Best simpel toch?! Oja gelieve ook NIET voor onze deur te poepen/ plassen tegen onze geven doen mijn honden namelijk ook niet bij jou! Jammer dat er vaak zo'n stress bij komt kijken terwijl ik er toch alles aan doe om het leven van mijn honden zo aangenaam mogelijk te maken en geen andere mensen lastig te vallen, want die hebben immers niet gekozen voor mijn hond.
Oh ja hoe herkenbaar en irritant. Allereerst geeft onze postbode continue een koekje aan onze hond. Gevolg: Elke postbode die langs loopt, fietst of rijdt daar gaat ze achteraan en is niet meer terug te halen. De overige postbodes vinden het ook maar vervelend. Vervolgens een demente oude vrouw die altijd vanaf de overkant van de weg gaat staan roepen. Gevolg: ze steekt nu niet alleen zomaar over bij postbodes maar ook bij oude vrouwtjes. Heerlijk! NOT. Voor de rest wijkt ze geen meter van ons, dus lopen we vaak zonder riem vast zodat ze lekker op haar gemak kan snuffelen, maar ik zou haar bijna overal weer vast doen (Wat ook eigenlijk hoort ) Overigens is het een King charles cavallier voor de beeldvorming dus niet enorm groot en indrukwekkend
Gelukkig geen mensen die de honden ongewenst aan halen.. Al moet ik zeggen, dat ze gisteren compleet om sloegen toen mijn schoonbroertje binnen kwam. De liefste en best luisterende honden, wisten niet meer waar hun oren zaten.. Ik snap er nog steeds niks van, totaal niet aan t luisteren, niet doen wat je zegt, niet volgen.. En vooral de middelste, afgelopen weekend bij schoonouders geweest, schoonzusje wilde haar corrigeren en sloeg haar op de rug. Zo fout, maar ik wordt niet geloofd, heb t achteraf maar tegen partner gezegd.. Chellsea 't hondje kruising maltezer - franse bull.. Luistert totaal niet meer naar mij, en zeker niet wanneer schoonbroertje erbij is. Wat gaat er dan ineens fout?
Nou ben blij dat het in ieder geval niet alleen bij mij gebeurd haha. Ondertussen wel weer wat gekalmeerd en vanmorgen bij het lopen kwam ik meneer tegen en hij keek me niet eens aan.. Super @Ickuzz Ik denk dat het met je hormonen te maken heeft, ik weet niet of je last hebt van gevoelswisselingen. (blij, verdrietig, boos, geïrriteerd) bij honden hoef je dat niet eens te uiten, alleen het gevoel al komt bij hun aan. Onze oudste reageert ook heel heftig op mij en de jongste is vooral erg bezorgd om me haha.
O dat verklaart waarom onze teef opeens zo onderdanig is.. Rustig met kleine kindjes en beter luistert.... Ze voelt m'n horrormoontjes aan! Hahaha.. En daar heb ik soms nogal last van, dus denk dat ze eieren voor haar geld kiest.. Hihi