Zoals de titel al zegt is het morgen de internationale dag van de prematuur. Mij zelf doet het niet zoveel maar zijn er mensen die er wel blij mee zijn?
je hoeft daar ook niet blij mee te zijn. Het is een dag (eigenlijk week in Nederland) waarop mensen bewust worden gemaakt van het feit dat er ook kinderen te vroeg of ziek geboren worden. Niets meer en niets minder. Ik ben er morgen wel actief mee (nu al) maar ja... hoort ook omdat ik actief lid ben van de Vereniging Ouders van Couveusekinderen
Er zijn trouwens morgen in veel ziekenhuizen mensen aanwezig van de VOC. En er worden dingen uitgedeeld aan de ouders van kinderen die op dat moment op neonatologie zijn.
Als het een dag is om mensen ervan bewust te maken dan is er helaas wel weinig aandacht voor. Ik ben er nu heel toevallig achter gekomen. Met dat blij bedoelde ik ook meer of er mensen wel behoefte hebben aan zo'n dag. Blij is niet echt het goede woord hiervoor. Ik kon alleen even niet op de juiste formulering komen.
Toch wel jammer dan dat het niet zo bekend is. Ik kreeg een berichtje op facebook van de kleine kanjers. Anders had ik het nooit geweten.
Wij hebben in het ziekenhuis wel informatie gekregen van de VOC... We kregen een boekje, een mooie kaart en kleine sokjes! Want ja, sinds bijna 4 weken ben ik ook mama van een prematuur-kindje... In m'n signature staat nog dat ik zwanger ben, maar 26 oktober ben ik bevallen, via keizersnede, van een jongen! Ik was toen 33 weken en 1 dag zwanger... Onze kleine man had het niet meer goed in mijn buik (na een hele voorgeschiedenis) en is dus met 33+1 ter wereld gekomen, ook heeft hij nog eens een groeiachterstand van 5 weken! Maar nu maakt hij het goed, na omstandigheden! Wij waren/zijn erg blij met de informatie die we allemaal kregen van het VOC!