Vriendin ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mxm, 19 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Ik had een vraagje. Een vriendin van mij heeft vorige week woensdag een terugplaatsing gehad van een 5 daagse blastocyste. Haar officiële test dag is morgen. Zij had de dag van terugplaatsing ‘s avonds al krampen, en de volgende dag ook. 2 dagen na terugplaatsing heeft ze al getest en stond er een heeeeel licht lijntje. Ik geloof niet dat dit al kan.. nog een dag of 2 later was er bijna niets te zien op een test (4 dagen na terug plaatsing). Nu gaf ze van de week zelf aan dat ze wilde wachten op vandaag (ze heeft een echo geregeld bij een echobureau met 4 weken o_O). Omdat dit de doorslag zou geven. Ze had gelezen dat er vrouwen zijn die geen HCG aanmaken, maar toch zwanger zijn. Geen positieve testen hadden, maar dan toch dus zwanger zouden zijn. Ik geloof wel in wonderen, maar dit geloof ik niet…. Ook weet ik gewoon dat ze al testen heeft gedaan, maar dat zegt ze niet. Omdat ze waarschijnlijk negatief zijn. Maar zij pint zich helemaal vast aan die echo van vandaag.
    Want als ze kan zien dat daar wat zit, dan is ze zwanger. Maar ziet ze dan niet hetgeen wat is teruggeplaatst? Ik vind het ook naar dat een echoscopiste haar laat komen… dat geeft haar vast valse hoop. Je kan nu toch nog niet zien of het goed is of niet? Het is sowieso teruggeplaatst in de baarmoeder. Als zij niet ongesteld word, zit dit er dan toch nog?
     
  2. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.282
    6.818
    113
    Vrouw
    Volgens mij laat een echo met deze termijn niet veel meer zien dan opgebouwd baarmoederslijmvlies. Maar dat weet ik niet zeker. Vind het wel heftig hoe je vriendin ermee omgaat. Klinkt alsof ze wel wat hulp kan gebruiken. Een psycholoog oid. Zo krijgt ze nog eens een gigantische klap te verwerken..
     
  3. Basilicum

    Basilicum Fanatiek lid

    9 nov 2022
    2.841
    2.662
    113
    Vrouw
    Wat rot voor je vriendin! Een zwangerschap van van 4 weken is eigenlijk nauwelijks te zien op een echo. Het embryo wat teruggeplaatst is, is in ieder geval niet zichtbaar. Dat is echt nog te klein. Enige wat ze eigenlijk kunnen zien is dik baarmoederslijm wat kan wijzen op een zwangerschap maar ook op de voorbereiding van een (mislukte) zwangerschap. Heel soms zou je een zwangerschapsring kunnen zien, maar met 4 weken precies ook vaker niet dan wel heb ik begrepen.
    Een test 2 dagen na tp positief zou misschien nog kunnen, hoewel het wel echt uitzonderlijk vroeg is. Maar als er een poging tot innestelen geweest is, en de test was positief en is nu negatief, hoort zij niet bij de club vrouwen die geen hcg aanmaakt. Dan is het waarschijnlijk tijdens/ net na de innesteling mis gegaan.
     
  4. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.800
    2.725
    113
    Noord-Holland
    Meestal is pregnyl of vergelijkbaar met 10-12 dagen uit het lichaam. 2 dagen na tp test je, bij mjjn weten, daarom altijd nog positief.

    Ik denk dat je vriendin gewoon heel erg verdrietig is om dit alles en zich daarom zo wanhopig vastklampt aan het laatste sprankje hoop. Wees lief voor haar.
     
    mxm vindt dit leuk.
  5. Basilicum

    Basilicum Fanatiek lid

    9 nov 2022
    2.841
    2.662
    113
    Vrouw
    Ja dat kan ook nog goed! Ben er van uitgegaan dat het een tp zonder HCG trigger was gezien het verhaal. Dat kan ook namelijk :)
     
  6. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.731
    9.263
    113
    Vrouw
    Een traject ansich is erg zwaar, ook al heb jij je twijfels het is haar reis. Wilt ze die echo, dan lekker laten doen en haar daarin steunen. Velen van ons (IVF vrouwen) hebben dingen gedaan of doen dingen waar ze de hoop op vestigen. Als zwanger worden je niet van nature gegeven is dan beleef je elk moment en je wens word steeds groter. Veroordeel haar niet, is je vriendschap goed zeg dan mild wat je denkt maar bovenal ben er voor haar, bij elke stap.
    Of ze liegt of ze wel of niet getest heeft is voor een ander niet van belang maar alleen voor haar.

    Komend van iemand die het 10 jaar tevergeefs heeft geprobeerd.
     
    Soof1992, mxm, MamaMan0n en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina