Eerlijk zijn! Zoals je het nu verwoord in dit forum is prima om ook naar haar te doen. *een tijdje geleden vroeg ik geleend geld terug aan een vriendin. Ze had 30 euro geleend en het was 3 maanden later. Ik zit in de bijstand en kwam die maand echt tekort voor boodschappen (door onverwachte kosten). Zij weigerde om het geld aan mij terug te geven en kocht nog dezelfde dag in mijn bijzijn een tas voor 160 euro. Dit vond ik echt NIET leuk. Ze begrijpt nog steeds mijn gevoelens niet en ik ben zwaar teleurgesteld.
Zo bloedirritant he...je leent iets uit om het vervolgens niet meer terug te krijgen. Ik kan hier zo slecht tegen. :x
Jeetje meid dat is echt lullig, maar is er een mogelijkheid dat ze het zelf doorverkocht heeft? ik persoonlijk zou geen kleding in de schuur leggen en al helemaal niet als het geleend is. Ik zou haar nu opbellen en zeggen hoe je je voelt, dan afwachten hoe ze reageert. Weet je misschien direct of het nog de moeite is om energie in die vriendschap te steken.
He, bah, wat vervelend! Ik zou persoonlijk ook een vergoeding vragen van rond de 150 euro ofzo. Temeer omdat je het nu zelf ook niet al te breed hebt en het is toch zonde! Laten we eerlijk zijn.... Ik hoop dat je er snel uit komt met haar! Probeer dit wel z.s.m. met haar te regelen, want je zit er al een poos op te wachten en je hebt het nodig!
Verzekering zal niet lukken aangezien het niet te controleren valt. Spullen zijn verdwenen, dus kan je alles wel tegen de verzekering zeggen Je krijgt wel vaak dingen vergoed als een ander ze kapot maakt maar niet als iemand ze weggooit/kwijt is lijkt me of als er sprake is van braaksporen/inbraak krijg je het vergoed Anders zeggen mensen ook wel " buurvrouw S is mijn iPhone van 900 kwijt" tegen de verzekering
`daarom leen ik ook niets meer uit. na mijn zoontje mijn box/wiegje/ bedje/ speelgoed/ loopstoeltje uitgeleend en alles was stuk of hadden ze weg gegeven:x
Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken m.b.t hun financiën hoor, ook al hebben ze 3 kinderen. Twéé uitkeringen (er zijn genoeg mensen die het redden met één uitkering) en dan ook nog eens beide zwart werk erbij.
Wie 1000 euro uit zn zak haalt moet toch ook wel 100 euro kunnen betalen om de schade te vergoeden zou je denken. Ik zou d'r gewoon bellen, afspraak maken en 't dan nog eens aankaarten. Zeggen dat je echt baalt omdat je 't geld ook niet hebt en uit al je kleding bent gegroeid. Draai niet om de brei heen en vraag het bedrag wat je wilt hebben en vraag of ze dat volgende week op je rekening gestort kan hebben, zodat je weer fatsoenlijke kleding kunt kopen. Je ziet vanzelf wel hoe ze reageert en of ze al dan niet haar afspraken nakomt. Komt ze ze niet na, dan nog eens aanspreken, gebeurt er weer niets dan is t duidelijk dat je niets meer hoeft te verwachten. Eerlijk gezegd ben ik een beetje bang voor t laatste... dat je niets hoeft te verwachten. Uit je berichten maak ik toch wel op dat t proces van verwateren al in gang gezet is. In de schuur kleding bewaren vind ik trouwens raar. Veel te vochtige omgeving. Hoeft maar een klein gaatje in de vuilniszak te zitten of komen en voor je t weet zit t weer d'r in of de motten. Gevalletje einde vriendschap neem ik aan? Een tas in prioriteit boven je vriendschap stellen is echt een vette no no! :x Ik zou echt op 't moment dat ze die tas afrekende roepen dat ze d'r wat mij betreft in kon stikken.
Allereerst : heel onfatsoenlijk/asociaal van die vriendin... Zo ga je niet met geleende spulletjes om. Als ik het zo lees is ze wel gewend om alles voor lief te nemen, uitkeringen en zwartwerken erbij pffffff. En ondertussen waarschijnlijk maar klagen over hoe slecht ze het hebben.. Ik zou mijn verlies nemen en laten weten dat je dit niet kan waarderen door het contact even op een lage pit te houden. En kijken voor dingetjes in de sale etc.
Wat vervelend ts! Zoals jij ermee omgaat zou ik het ook doen.Of dat nou ook meteen het beste is.......weet ik niet. sws is het handig om eens met haar af te spreken en dit dan aan te kaarten. Gewoon jouw gevoel en eens kijken wat jullie af kunnen spreken. Ben het met Agter eens, 100 wel een goede is. Het zijn natuurlijk wel 2de hands kleren, dus 450 is het zeker niet meer waard.
Een vriendschap is toch juist heel oppervlakkig als je niet eerlijk kunt zijn over je gevoel t.o.v. bepaalde zaken? Ik zou het gewoon aangeven. Misschien is het voor jou al genoeg om het eens uit te spreken. Je kunt er toch ook bij zeggen dat je niet wil dat de vriendschap eronder leidt, maar dat je wel even kwijt wil hoe je je erbij voelt.
Ja, na 8 jaar hechte vriendschap is het voorbij. Helaas was er nog meer voorgevallen (ze zei onze vakantie vlak van tevoren af omdat ze liever andere dingen ging doen). Heel erg jammer. Ik heb echt geprobeerd om met haar te praten en dingen op te lossen. Ik heb zelfs sorri gezegd al weet ik nog steeds niet waarvoor . Het mocht niet baten. Hoe is het nu? Heb je die vriendin nog gesproken? Ik hoop dat jullie er als nog samen uitkomen.
Het eerste wat door m'n hoofd schoot was dat ze het misschien zelf uitgeleend of verkocht heeft, en het niet durft te zeggen? Het is wel heel vervelend, ik zou haar toch eens face to face uitleggen dat je hier van baalt, niet boos bent maar wel graag een vergoeding wil.
Hier zat ik ook aan te denken, misschien een miscommunicatie geweest dat ze dacht dat ze de kleding mocht hebben ipv lenen en ze toen zelf weer doorgegeven/verkocht heeft aan iemand anders? Wel balen zeg. Ik zou gewoon zeggen dat je niks hebt om aan te trekken en zelf ook krap zit in de financiën nu en of ze wat over wil maken voor de kleding.