Vriendin is geleende spullen kwijt

Discussie in 'De lounge' gestart door happyglow, 30 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Heb alle reacties gelezen en haar zojuist een berichtje gestuurd met daarin: "Hey meis, heb je enig idee of je al wat kan missen voor die kleding? Wij moeten elke cent omdraaien ivm aankoop van onze woning (naja dat verhaal ken je wel haha) en ik zou eigenlijk wel voor kleding willen gaan kijken nu. Ben al bijna op de helft en heb alleen nog het hoognodige kunnen kopen. xxx"

Hoop dat ze snel antwoord.

Om een aantal vragen te beantwoorden: Nee ik weet bijna wel zeker dat ze deze niet heeft doorverkocht, zo zit ze niet in elkaar. Of ik moet haar echt heel verkeerd ingeschat hebben al die jaren. Hun financiele situatie ken ik wel een beetje (ook niet heel goed) maar weet wel dat ze een aantal leningen hebben die ze moeten afbetalen. Ze kopen alles 2e hands of krijgen het van hun ouders dus het is niet zo dat ze ontzettend luxe leven ofzo. Ze leven wel zoals ze horen te leven met een uitkering. Als ze echt luxe leven en nieuwe dingen kochten was ik ook niet zo voorzichtig geweest want blijkbaar hebben ze dan genoeg geld en dit is niet het geval.

Ik hoop dat ik er snel wat van zie en anders ben ik bang dat ik onze vriendschap verkeerd ingeschat heb al die jaren. Dat zou zonde zijn want ze is 1 van de 3 (!) vriendinnen die ik na vroeger overgehouden heb nadat ik kinderen kreeg op jonge leeftijd, de rest was niet toe aan die fase en ben ik beetje bij beetje kwijt geraakt met de tijd. 3 vriendinnen heb ik over waar ik intensief contact mee heb en leuke dingen mee doe sinds vroeger en zij is er 1 van. Zou het ontzettend leuk vinden als dit zo blijft maar ik heb ook wel genoeg eigenwaarde om er een punt achter te zetten als ze geen moeite doet om dit op een nette manier op te lossen.

Ik zit echt niet op de volledige 450 te wachten maar 150 euro om ff wat te kopen is best redelijk vind ik. En al zou ze uit zichzelf al 50 euro geven en aangeven dat de rest nog even moet wachten is dat ook prima maar ik vind dat je wel moet laten zien dat je er moeite voor doet... dat vind ik tenminste.

2. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

Ik weet niet of je het al had vermeld maar welke maat heb je?

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Denk dat je van iemand die een uitkering heeft niet kunt verwachten dat ze even 150 euro voor je heeft....

Ik denk dat zelfs mensen die werken dit niet zomaar even kunnen missen tegenwoordig.

Ik hoop het voor je...

4. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Ik pas maat 36 en 38 beide prima.

@bosi333; ik verwacht het ook niet in een keer en al red ze het niet, daar gaat het me niet om. Het liefst wil ik het complete bedrag om lekker naar nieuwe kleding te shoppen maar we zitten beide niet in die positie nu. Het enige wat ik verwacht is MOEITE.

Ik heb al wel reactie gehad van haar. Het was over en weer "maar jij werkt toch zwart" "ja maar jij had toch al kleding gekocht?" en uiteindelijk kwam eruit dat ik niet genoeg kleding heb en zij sinds kort niet meer zwart werkt omdat haar uitkering afliep en ze daar waar ze altijd zwart gewerkt heeft, nu op contract werkt. Haar man is net een eigen bedrijfje begonnen dus ze leven op zwart zaad momenteel. Geen cent ruimte voor mijn kleding. Wel een goed afgerond gesprek en ik ben blij dat ik het wel even kwijt kon en dat ze nu weet dat ik graag wat zie zodra ze de kans heeft en ze zei dat ze flink haar best voor me ging doen en zodra er ruimte is, ze me alvast wat geeft.

Das alles wat ik wilde dus prima opgelost zo! :)

Toch wel raar dat ik het zo moeilijk vind om zulke dingen te zeggen terwijl als de rollen omgedraaid zijn ik het juist fijn zou vinden dat mensen het tegen mij zouden zeggen als ze ergens mee zitten... Zal wel happyglow-eigen zijn...

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Maar is 150 euro wel een redelijk bedrag? Ik weet niet of er merkkleding tussen zat oid maar het is voor 2 zwangerschappen gebruikt. Ik vind het bedrag best aan de hoge kant eigenlijk.

6. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Het is voor 1 zwangerschap gebruikt (mijn laatste) en de broeken waren van Noppies en waren per stuk al 80 euro dus ja vind 150 zeker die kleding waard. Ik heb ze zelf 5 maanden gedragen want kreeg best laat een buikje en daarna zijn ze naar haar toegegaan.

Dus ik heb voor 450 euro aan merk kleding gekocht, zelf 5 maanden aangehad en toen heeft zij het gedragen. Als ik het op marktplaats zou zetten zou ik 250 euro vragen voor de kleding.

7. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    ik vind 150 euro niet buitensporig als je voor 450 hebt uitgeleend. maar goed dat is mijn mening. wil je weer wat fatsoenlijks en al doe je het goedkoper dan ben je het zo kwijt.

en als ik het zelf was geweest had ik iig 1 nieuw setje gekocht. al was t hm geweest of zo.

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Denk je dat dit echt zo is of niet?

Want ik ken jullie natuurlijk beiden niet maar ik krijg er een heel vreemd gevoel bij en denk niet dat ze helemaal eerlijk is...

9. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Ik heb nog nooit een reden gehad om haar niet te vertrouwen en zolang ik die niet heb, vertrouw ik haar in wat ze zegt. En nogmaals, zodra ze luxe dingen gaan halen, kom ik mn handje wel ophouden hoor :D Zolang ik ze zie strubbelen om rond te komen laat ik het voor wat het is en vertrouw ik erop dat als ze het wel heeft, ze het me geeft.:)

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Dat bedoelde ik ook met twee zwangerschappen, die van jou en die van haar. Ligt denk ik ook een beetje aan het aantal jaar het oud is, of de kleding ook nog van deze tijd is ofvhet via mp 250 euro had opgeleverd. Maargoed, kan me voorstellen dat je er stevig de balen van hebt hoor. Ik heb het idee dat ze het gewoon niet kan missen. Als je een uitkering hebt en schulden moet af betalen lijkt het me erg lastig 150 euro te moeten missen.

11. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

Dan kan ik je helaas niet helpen, ik heb maat 44/46 ;)

12. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Lief dat je TS had willen helpen! :)

@TS Fijn dat het naar jouw voldoening is opgelost!

13. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je wel van te voren afgesproken dat ze het zou lenen dan? Ik kreeg bijv. voor mijn dochter twee zakken kleding van iemand. Nou bedankt, heel fijn, ik kon het goed gebruiken. En ik had haar daarvoor ook veel kleding gegeven voor haar zoon. Paar maanden later zegt ze tegen mij dat haar zus zwanger is, en of ze de kleding weer terug mocht. Vond ik zo raaaaaaaaar, je gaat toch geen dingen terug vragen die je gegeven hebt??

14. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    @TS Je hoeft toch niet perse zwangerschapskleding te kopen als je daar geen geld voor hebt? Wij hadden deze zwangerschap ook geen gled dus ik heb gewoon bij mn broeken een elastiekje gedaan en draag al mn normale kleding nog. Ik heb alleen een winterjas maat 46 van de Zeeman gehaald. Verder helemaal niks.

15. knap

knap Niet meer actief

vind het eigenlijk maar gezeur van je ts. het is zo gelopen niks meer aan te doen. je blijft hoop houden op iets wat er niet.meer is en niet meer zal komen leg je er bij neer. dit gebeurt er als je iets uit leend. je gelijk willen halen en krijgen dat is een groot gebied. weer wat geleerd. koop een.paar leggings groter dan dat je nu hebt. op de.markt broek tientje. ja snap zeker verder wel dat het vervelend is maar meteen eem les
    of geef iets weg of verkoop het direct aan iemand kan je geen gezeur achter af ook meer krijgen.

16. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Dat vind ik heel knap dat je zo hebt kunnen oplossen, maar ik had met de beste wil van de wereld niet mijn normale kleding kunnen blijven dragen.
    Los van mijn dikke buik, kreeg ik mijn broeken niet eens over mijn benen heen. (ja ik heb het geprobeerd en was dus geen succes;):p)

17. Nika12

Nika12 Actief lid

19 mrt 2013
    160
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat een vervelende situatie ts. Jij hebt met de beste bedoelingen je kleding uitgeleend waar je veel geld voor hebt betaald en dan gebeurt er dit.
    Fijn dat je je gevoel hebt kunnen uitspreken tegen je vriendin en dat het enigszins is opgelost.
    Probleem van de kleding blijft natuurlijk. Misschien dat je via mp iets kunt vinden? Of via wat goedkopere winkels? Als je op zoek gaat, probeer dan wat dingen te vinden die qua kleur goed bij elkaar passen, zodat je verschillende combi's kunt maken. Met een leuke ketting, sjaaltje, oid kun je ook al verschil maken (om niet het idee te hebben dat je altijd hetzelfde aan hebt). Succes in ieder geval!

18. Nika12

Nika12 Actief lid

19 mrt 2013
    160
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind het eigenlijk maar gezeur deze post.
    Ts vraagt om tips in een voor haar lastige situatie.
    Misschien is het inderdaad te positief gedacht van ts dat ze haar geld ooit nog krijgt, maar ik vind het eigenlijk vooral knap dat ze zich er toch vrij makkelijk bij neer lijkt te leggen na het gesprek van vanmiddag. Ze vertrouwt erop dat het waar is wat haar vriendin zegt, dat zegt toch iets over de vriendin die ze (ts) zelf is.

En 'een paar leggings en een broek' kopen op de markt, denk niet dat je er daarmee bent? Ik ging tenminste niet in slechts een legging over straat toen ik zwanger was.... (en no way dat ik nog in m'n gewone kleren paste, niet qua buik en niet qua kont)

19. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Gezeur???
    Als iemand iets van je mag lenen ga je er toch van uit dat je het terug krijgt?
    Zeker voor zo'n bedrag....
    Ik ga er niet van uit dat iedereen zo met geleende spullen om gaat. ;)
    Een broek van de markt voor een tientje is niet te vergelijken met een Noppies broek hoor....
    Ik vind dat jij zeurt! :(

20. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

TS wat een vervelende situatie zeg!! Hopelijk komt alles goed.

Ik heb nog zwangerschapskleding maat M liggen. 1 broek valt zo klein bij mij. Denk dat jijdie wel past. Woon in Nieuwegein dus niet ver van jou zo te zien;) Ik hoor wel of je interesse hebt of niet. Hoef er niet de hoofdprijs voor:)

Deel Deze Pagina