Vriendin is geleende spullen kwijt

Discussie in 'De lounge' gestart door happyglow, 30 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Daar ben ik dus anders in, nooit gedacht dat er op die manier werd omgegaan als er niet specifiek wordt bij gezegd dat het te leen is. Als mij iemand nadrukkelijk zegt dat hij/zij het niet terug hoeft, dan pas geef ik het niet terug.

Ik kan af en toe bij een familielid een hoop meisjeskleding uitzoeken die te klein is voor haar dochters, ze heeft nooit duidelijk gezegd of het een gift of te leen is. Ik ga er eigenlijk altijd van uit dat ik het teruggeef als mijn dochter eruit gegroeid is. Dan kan het familielid zelf beslissen wat ze verder doet met de kleding, nog aan iemand anders uitlenen, of verkopen.

2. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Het is heel vervelend dat je het nu niet terugkrijgt, maar dat is een les voor de volgende keer.
    Gewoon niks meer uitlenen, tenzij je datgene toch nooit meer nodig zal hebben of niet zal missen.

Van kleding is de kans zowiezo groot dat je het niet meer terug ontvangt zoals het eruit zag, door meerdere malen wassen, etc.
    Hoe voorzichtig diegene er ook mee kan doen, er kan per ongeluk altijd iets mee gebeuren waardoor je het zelf waarschijnlijk dan ook niet meer zou willen dragen.
    Zeg niet dat dit altijd zo is, maar als je iets uitleent moet je daar rekening mee houden en als je dat risico niet wilt lopen en je hebt het zelf nog een keer nodig, niet uitlenen.
    Hetzelfde over het uitlenen zelf, dat is altijd een risico, hoe betrouwbaar die persoon ook voor je is of lijkt.
    Als je het dus nog een keer denkt nodig te hebben gewoon niet beginnen aan uitlenen.

Toen zat je er beter bij dan nu en dacht je er makkelijker over en nu is het helaas pech. Weinig aan te doen.
    Nu je het wat minder hebt dan toen, zul je waarschijnlijk wel andere keuzes maken.

3. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik dacht eigenlijk gelijk bij het lezen van je verhaal "heeft ze de kleding niet gewoon doorverkocht?"

Ik leen zelf het liefst niks uit want heb ook wel nare ervaringen gehad met uitlenen. Of ik zie het niet meer terug, of er zitten bijv. vlekken op die er niet uit te krijgen zijn...
    Geld uitlenen doe ik al helemaal niet meer...

4. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Hey wat een lieve meiden allemaal! Ik heb net al een zak met wat kleding ontvangen van een meid hier van ZP dus ben helemaal in mn nopjes! (had maar 2 broeken en 4 t-shirts gekocht dus liep elke week 3 dagen in trainingspak daar word je ook depri van!) Kan altijd wel wat shirtjes gebruiken of tuniekjes ofzo dus ga zeker even een PB naar jullie sturen! Zit alweer helemaal te stralen achter de PC! :D:D

En wat mn vriendin betreft, ik zag net weer een berichtje op facebook of er iemand nog jongensmaat 80 kleding over heeft voor haar zoontje dus wat dat aangaat is ze ook alle eindjes aan elkaar aan het knopen. Ze blijft mn vriendin en ik gun haar en haar gezin het beste dus ik zie wel wanneer ze weer wat ruimte heeft en dan vertrouw ik erop dat ik er ooit wat van terug zie, of dat ze wat kleertjes voor mijn kindjes heeft als die van haar eruit gegroeid zijn, das ook prima voor me. Kost haar geen moeite en scheelt mij weer geld!

Verder heb ik nog nooit een nare ervaring gehad met uitlenen, ik leen alleen spullen uit aan mijn 2 beste vriendinnen en voor de rest kijk ik of ik het kwijt kan en geef ik het. Lenen doe ik verder nooit. Ik denk ook niet dat dit een les is voor mij want ik zal het zo nog een keer doen. Ik denk eerder dat zij het als een les ziet (hoop ik) dat als ik de volgende keer wat uitleen dat ze er toch wat meer toezicht op houd of het meteen terug geeft voor een eventuele verhuizing o.i.d. Waar ik vandaan kom had ik het ook nooit heel breed en heb heel vaak steun en hulp gehad van anderen dus nu ik het wat breder heb vind ik dat ik degene ben die hulp moet geven als mensen dat nodig hebben en ik het ze kan bieden.

5. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Leuk om te horen, dit heb je maar weer even goed gedaan. Wat lief zeg dat je dat gekregen hebt van iemand hier op zp!!!!

6. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Wat superlief van diegene dat je kleding hebt gehad! En van jou super dat je er gewoon geen geld voor terug verwacht, maar evt kleertjes voor jouw kindjes. Mooie deal, kost haar nu niets nu ze alle eindjes aan elkaar moeten knopen! En jij bent ook weer geholpen. Je vriendin mag wel blij zijn met zo'n vriendin als jij. :)

7. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Zojuist nog een lieve meid die me gratis wat kleding geeft! Wat zitten hier toch een stel lieve dames op ZP!

Ben helemaal happy door jullie lieve dames!!!!!

8. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Was ook mijn gedachte

Deel Deze Pagina