Wat zijn er voor leuke dingen te doen in julianadorp

Discussie in 'De lounge' gestart door Channes, 10 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Wij gaan over twee week een weekend naar julianadorp (landal)
    We gaan met 8 volwassenen drie kids van 12 11 en 3..

Wie weet er iets leuks in de buurt???
    Om te ondernemen of lekker eten???

2. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Je hebt Den Helder dichtbij, maar daar valt niet heel veel te doen. Callansoog is ook in de buurt, daar heb je hele gezellige restaurants waar je ook heerlijk kan lunchen. En uitwaaien op het strand is nooit verkeerd natuurlijk en dat is op loopafstand vanaf Landal. Veel plezier!

Edit: En je hebt een dierentuin in het nabijgelegen Anna Paulowna, ben alleen de naam ervan even kwijt.

3. knap

knap Niet meer actief

Wilde net zeggen je gaat naar een dood stuk Nederland vind ik dan. Ben zelf geboren in Den helder maar elke keer als ik daar kom denk ik van wat gezellig in het westen.

Je kan ook met de boot naar Texel misschien ook leuk om te doen,. Of even een rondje marine.

4. spinnie1978

spinnie1978 Actief lid

17 feb 2009
    358
    22
    18
    Bij Paal 6 aan het strand kan je 'gewoon' lekker eten, voor de rest is er niet heel veel te beleven, misschien dagje texel of voor het shoppen naar alkmaar.

5. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Den helder is dat nieuwe ding leuk cape nogwat en een dagje Texel inderdaad.

6. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    Ik woon zelf in den helder, hier misschien wat tips:

Lekker om te eten en personeel is erg leuk met kinderen:
    Italiaan in j-dorp (zit op een pleintje vlak bij de hoofd ingang van landal)
    Brammetje (zit ook op dat pleintje dacht ik)
    de oude gast (zit in centrum van den helder met bij de uitgang van de kroon passage.

Leuke dingen om te doen:

Bowlen bij hotel den helder (zit aan de midden weg in den helder)
    balorig (zit op de oude rijks werf dat zit vlak bij de dijk/centrum van den helder, ga daar niet bowlen de banen zijn ronduit klote daar)
    Bioscoop Utopolis (zit in het zelfde gebouw als ballorig)
    Marine museum (zit ook op de oude rijks werf)
    reddings museum,(zit ook op de oude rijks werf)

Dierentuin hoenderdaal in annapauwlona ( leuk maar niet te vergelijken met normale dierentuinen)
    , als je er heen gaat neem dan eigen eten en drinken mee want alleen begin van het park zit wat om wat te eten en te drinken

Je kan ook een dagje texel gaan en dan daar naar ecomare (zeehonden opvang etc) en dan als je dat heb gedaan door naar denburg en daar het
    centrum door lopen (erg leuke winkels)

Nou dat waren een paar tips, mocht je een route beschrijving nodig hebben naar iets in den helder moet je het ff laten weten,

En tja den helder kan saai zijn maar iedere woonplaats kan saai zijn denk ik dan, je moet het er zelf leuk maken en dat kan heel makkelijk

7. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Kom ook uit de buurt.....net m et de kinderen gelopen in het bos ''de donkere duinen''. Ook de kinderboerderij heb je daar, helderse vallei, is ook een uitkijktoren bij.
    Uiteraard het strand.
    Ballorig in den helder
    Marinemuseum
    bij callantsoog heb je ''het zwanenwater'' is ook leuk lopen.....

8. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    Oja die was ik vergeten het bos (donkereduinen)
    En de helderse valij is idd ook erg leuk

9. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    ja, want bij de Helderse Vallei heb je voor de 3-jarige de beestjes en voor de ouderen die hele klimtouwen, toch? Zit ook een friettentje en er gaat een pannenkoekenrestaurant open binnenkort.

De restaurantjes in jdorp zijn prima, er zit ook nog een tapas restaurant... zoektzoektzoekt : Momento.
    En je hebt natuurlijk het strand, Fort kijkduin in Huisduinen (uit de tijd van Napoleon met een zee-aquarium)

Verder zijn de tips van Blackrose echt prima! En ja, het centrum van Den Helder is misschien niet zo spannend, maar het oude Rijkswerf gedeelte (oude haven) is wel echt goed opgeknapt en er zijn veel leuke dingen te doen.

Heb je zin in koffie met gebak? Moet je naar Banketbakkerij Bos, heb ik ooit gewerkt :D

Ben er opgegroeid, maar de laatste jaren lijkt de stad echt steeds beter en mooier te worden.

Wil je iets verder weg: Schagen is ook leuk en Alkmaar heeft een heel leuk centrum. En op vrijdag kaasmarkt (vanaf het voorjaar geloof ik?)

10. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Cape Holland: Willemsoord: een gezellig dagje uit! dat is de oude marinehaven, wat Blackrose al beschreef ;)

11. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    in Callantsoog heb je een restaurant heet eigenwies volgens mij
    en daar zijn de kleinste gasten welkom ze hebben daar een speelhoek voor kinderen.

12. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Thanks lady's hier kan ik wel wat mee. We willen in elk gaan bowlen. Dagje texel. Wibkelen gaan we maandags doen als we naar huis gaan in alkmaar.. Weet iemand ook of er een wok restaurant in de buurt zit. De kids vinden dat echt helemaal leuk

13. Niekje1

Niekje1 Lid

20 feb 2012
    21
    0
    1
    NULL
    NULL
    In alkmaar zit een wokrestaurant vlakbij de kooimeerrotonde. Volgens mij heet hij victorywok. Ik ben er zelf nooit geweest, wellicht kan iemand je vertellen of je er goed kan eten.

14. Dani84

Dani84 Niet meer actief

De goudvis!! soort ballorig in St maartenzee! Een binnen en buiten gedeelte google maar is die is echt leuk! whaha

Wij zijn nu 2 jr op vakantie daar geweest. St maartenzee st maartensvlotbrug, vlak bij Schagen..

We zitten te twijfelen of we dit jaar weer gaan, heb het daar nu idd wel gezien, maar manlief wil graag weer naar t zelfde..
    Ik vind daar niet veel te doen..

3x naar t strand, 1x naar de goudvis en dan voor de rest..? oh ja dat dierenpark Hoenderdaell is idd ook wel leuk, vorig jaar dat tijgers of leeuwen verblijf geopend zijn we ook 2x geweest ;)

maar iig heel veel plezier! op t park van Landal natuurlijk ook wat te doen en zwembad natuurlijk!

Deel Deze Pagina