Vriendin is van plan om vreemd te gaan

Discussie in 'De lounge' gestart door sillies, 26 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ze is bang om bij haar weg te gaan, maar je wil haar aanmoedigen om vreemd te gaan? Sowieso is dat nooit een oplossing, maar hoe verwacht je dat haar man daar op zal reageren? Als ze bij hem weg wil moet ze dat juist proberen op een volwassen manier te doen. Vreemd gaan is alleen goed om drama en mogelijk een vechtscheiding te veroorzaken.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Apart. Niet weg durven gaan maar wel vreemd durven gaan.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.782
    18.928
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dadelijk gaat het mis en dan bij jij de gebeten hond!

4. Jouna

Jouna Lid

5 dec 2014
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn mening: als je relatie niet goed is dan liever uit elkaar gaan dan vreemdgaan. ik zou het nooit doen ;)

5. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Mee eens!

6. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Draai de woorden man vrouw eens om. Hoe denk je er dan over? Vreemdgaan is geen oplossing... en zou haar dan ook zeker niet aanmoedigen maar juist ontmoedigen. Al begrijp ik wel dat je met de gedachte speelt.

7. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Helemaal mee eens en niks meer aan toe te voegen.

8. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    We hebben er uitgebreid over gesproken, heb voor de 100e x gezegd dat ze weg moet bij die eikel, maar daar kiest ze niet voor.
    Ik hoop inderdaad dat ze zo makkelijker weg kan. Want eigenlijk ben ik al het gedoe behoorlijk beu aan het raken. Het is al jaren zo, ik zeg al jaren dat ze beter kan gaan, dat ik haar overal mee zal helpen/steunen, maar ze blijft bij hem. Vreemd gaan is geen oplossing, maar misschien voor haar wel.
    Ik ga zo nog eens met haar in gesprek, maar ze moet zelf kiezen wat ze wil.

9. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    als je mn eerste post goed leest snap je toch wel dat het helaas nooit een makkelijke scheiding zal worden. Hij zal alles maar dan ook echt alles doen om het haar zo moeilijk mogelijk te maken. En om de kinderen geeft hij niet zoveel. En om haar ook niet.

10. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik begrijp het ook wel een beetje hoor. Mijn beste vriend zit al jaren in een relatie waarbij ze elkaar zo ongelukkig maken. Maar hij heeft het lef niet weg te gaan...
    Hij is al eens vreemdgegaan, maar dat werd uiteindelijk ook niks.
    Sommige mensen hebben blijkbaar een nieuwe schoen nodig voordat ze hun oude weggooien... Omdat ze niet sterk genoeg zijn om voor zichzelf te kiezen.
    Soms zie je al jarenlang ellende, gun je zo iemand zoveel beter, maar blijven ze er toch zelf in hangen. Heel frustrerend om dat van de zijlijn te aanschouwen ;)

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Als zij besluit om vreemd te gaan, denkt ze zelf ook niet genoeg aan haar kinderen. Want je kan er donder op zeggen dat hij dat voor altijd voor haar voeten blijft gooien.

Hij is een eikel door (onder andere) vreemd te gaan. Wat geeft haar het recht om dat ook te doen?

Mijn man heeft een affaire gehad met een andere vrouw. Mag ik dat nu ook?
    Ik vind het op een situatie lijken van 'ja, maar hij doet dat ook.'

12. misa

misa Niet meer actief

Dit...!

13. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Dit!
    Wat als haar vriend er achter komt, dan krijgt ze misschien nog veel meer te verduren. Ik weet niet of hij losse handjes heeft?

14. misa

misa Niet meer actief

Als hij er al niet mee om kan gaan als zij een avondje of dagje weg gaat en daar op een hele bijzondere manier op reageert, dan kun je je indenken hoe hij reageert bij vreemdgaan...
    Ik snap dat het moeilijk is, maar ze moet voor zichzelf en voor haar kinderen kiezen, hoe moeilijk ook. En vreemdgaan valt daar niet onder. ;)

15. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou denk ik het zelfde doen als jij.

16. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Ik zou haar aanmoedigen om bij die vent weg te gaan, niet om vreemd te gaan.

Als de boel straks in de soep loopt doordat ze vreemd is gegaan en die vent van haar komt er bijvoorbeeld achter dan neemt ze het jou kwalijk dat je haar hebt aangemoedigd om dit te doen. Ik zou met haar praten over waarom ze het wil doen (dat weet je eigenlijk al) en of ze daar dan niet wat aan moet gaan doen. Vreemdgaan is zo'n stomme manier om met zo'n situatie om te gaan. Ze verlegt het probleem alleen maar, het lost in ieder geval niks op zo!

17. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Ik ben het met al mijn voorgangers eens (muv miss84)

18. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ja en?
    Dat geeft nog steeds geen rede tot vreemdgaan.
    Het lost de problemen toch niet op?!

Ook al zou de scheiding niet makkelijk worden lijkt het mij wel de beste optie. Als zij dat niet wilt is dat haar keuze.

Enige wat je kan doen is aangeven dat je haar zal steunen als het zo ver is en dat je achter haar staat.
    Duidelijk maken dat ze dit niet alleen hoeft te doen.
    Even bovenal, dat ze het redt zonder hem!
    Hoe moeilijk de weg ook al zal worden.
    Uiteindelijk zal ze er baad bij hebben.

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ze durft niet bij hem weg te gaan, maar ze durft wel vreemd te gaan? Wat denkt ze dat haar huidige man erger gaat vinden? Ik denk dat ik dat wel weet en dus ook wat haar het meeste in de problemen gaat brengen.
    Los daarvan zou ik nooit iemand aanmoedigen vreemd te gaan. Als je relatie idd zo ontzettend slecht is, ga je weg.

20. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Dit.

Deel Deze Pagina