Vriendin is van plan om vreemd te gaan

Discussie in 'De lounge' gestart door sillies, 26 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Het is wat direct, maar waarom laag? Ik zou echt nooit, nooit mijn kids aan dit soort gedrag bloot willen stellen!!!
    Los van het goede voorbeeld van vreemdgaan!

2. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Ik zou het niet pushen. Als ze het uiteindelijk toch doet is het haar eigen keuze maar ik zou haar niet bewust die richting op sturen.
    Als de relatie echt zo erg is dan zal ze toch de stap moeten durven nemen om die relatie eerst te beëindigen. Heb zelf in een zeer vergelijkbare situatie gezeten. Al is het voor haar eigenwaarde, laat haar eerst de ene relatie beëindigen voordat ze aan iets nieuws begint. Daarnaast, wat voor indruk geeft dit op de persoon waar ze mee afspreekt. Dan denkt hij misschien ook: wat ze bij hem deed dat kan ze mij ook flikken.

Edit: heb de openingspost nog eens gelezen. Ik zie dat je het haar niet echt afraad maar dat je in ieder geval wel van mening bent dat het inderdaad beter is om eerst de huidige relatie te beëindigen. Ik heb niet alles gelezen dus misschien is deze vraag al gesteld. Stel dat ze die andere man in het echt treft en het klikt echt onwijs goed. Durft ze dan wel de stap te nemen om van haar huidige man af te gaan of hebben jullie dit nog niet besproken?

3. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Volgens mij ben je zo gepikeerd, omdat je weet dat Nikki gelijk heeft.
    Ja het staat er een beetje bot, maar feit is dat ze het welzijn van haar kinderen niet op 1 heeft staan. Had ze dit wel, dan was ze allang bij hem weg gegaan. Nu laat ze haar kinderen in een erg ongezonde situatie leven(geestelijk) en wil ze ook nog iets doen wat waarschijnlijk voor een flinke ontploffing gaat zorgen!

In haar situatie snap ik best dat het lastig is om de knoop door te hakken. En dat het lastig is je niet te laten leiden door angst ipv kracht om het beste voor je kinderen te doen.
    Daar moet ze iets mee gaan doen. Kracht vinden om het goede te doen, want die vent van haar gaat dat niet doen.
    Hulp zoeken zou mijn advies zijn, incl folders, telefoonnummers, adressen van psychologen bij haar in de buurt!

Daarnaast zou ik eens goed naar die 3 kinderen kijken en goed gaan nadenken of ik niet iets moet doen om hen te helpen. Misschien ook een idee om wat artikelen op te zoeken waarin duidelijk vermeld staat wat voor trauma's en beschadigingen deze 3 kinderen mogelijk hebben/krijgen door de situatie waar ze in zitten!

4. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Ik denk dat "buitenstaanders" zich niet in kunnen denken hoe je je kunt voelen in zo,n situatie. Ook al heb je zoiets meegemaakt, dan nog mag en kan je er niet over oordelen.Iedere situatie is anders.
    Als je jaren met iemand leeft die geen respect voor je heeft en je kleineert tot op het bot...dan word je een ander persoon. Het is heel duidelijk dat deze vrouw hulp nodig heeft, maar vreemdgaan is geen oplossing. Zij zal zelf de kracht moeten krijgen om een punt achter hun huwelijk te zetten. En pas daarna een nieuwe relatie op te bouwen. Toch kan ik me ook goed voorstellen dat je, als je zo weinig gerespecteerd word en alles negatief is, je aandacht krijgt van een andere man, je daar dan helemaal van opbloeit.

Ts: probeer haar te steunen en haar te helpen. Wees een vriendin en help haar waar nodig. Vreemdgaan is niet de oplossing. Als ze klaar is voor een scheiding...wees er dan voor haar. Ze zal je hulp hard nodig hebben.

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wat de anderen ook zeggen, het klinkt hard maar ik bedoel het juist goed. En ja, irl zeg ik ook waar het op staat, zéker als kindjes gevaar lopen of dreigen eronder door te gaan. :( Denk niet dat die kleintjes hier niets van meekrijgen, natuurlijk wel. En dat wil je toch niet als moeder mag ik hopen?! In plaats van vreemd gaan kan ze beter hulp inschakelen (via huisarts/mw werk/whatever) en serieus aan de slag om zsm veilig weg te komen van die idioot. Het is juist ontzettend dom en onverantwoord én egoïstisch om de hele situatie nog eens even te verergeren door met een ander aan de haal te gaan. Daar heeft ze uiteindelijk alleen maar haar kinderen mee. Maar dat weet je (hopelijk) zelf ook wel en daarom reageer je idd zo.......;)

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Precies. Dit is héél wat constructiever dan een vriendin aanmoedigen om vreemd te gaan.

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Je hebt gelijk. Ze heeft al het recht om vreemd te gaan. Als ik zo'n eikel van een vent had, deed ik precies hetzelfde. Respect dat ze op deze manier tegen haar vent in durft te gaan.

Dat wil je horen?

Ik vind jou net zo erg als zij.
    Als jouw vent vreemd gaat en vind dat hij daar al het recht op heeft, omdat hij het niet fijn vind in jullie relatie; mag dat dan ook?

8. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ts

Hoe ga jij ermee om de eerstvolgende keer dat je de kinderen van haar recht in de ogen moet aankijken als je weet dat zij vreemdgaat?

9. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Dwingen tot sex?
    Volgensmij heet dat hier in Nederland nog steeds verkrachting
    Ook als je met elkaar bent getrouwd .
    Daar kan ze aangifte van doen en als i dan word opgepakt heeft ze misschien iets meer wiebel ruimte om bij m weg te gaan.

Wbt het vreemd gaan.
    Ze moet het zelf weten ze is volwassen maar als vriendin zou ik het niet aanmoedigen.
    Maar ik kan het zeker wel begrijpen dat ze het geluk zoekt bij iemand anders

10. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Ik ben het ook eens met Nikki. Ik snap niet dat vreemdgaan als oplossing gezien wordt. Ik zou, zoals Chiggy volgens mij zei, zorgen dat ze sterker wordt en zichzelf niet wegcijfert voor een ander. Daar zullen uiteindelijk haar kindjes het meeste baat bij hebben.
    Later, als de kindjes groter zijn, zullen ze vragen gaan stellen(als ze uit elkaar gaan) en gaat ze dan zeggen:' Ik ben vreemdgegaan toen ik met je vader getrouwd was maar ja, hij is een eikel'. Sorry hoor maar dat wil je toch niet?? Niet voor jezelf maar al helemaal niet voor je kindjes..

Misschien kun je samen kijken naar een therapie voor haar? Misschien kun je af en toe de kindjes opvangen zodat ze rustig kan praten met haar man?

11. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    even een andere kant, wat als haar kinderen erachter komen? wat als haar man erachter komt? als ze al gedwongen word tot seks wat gewoon verkrachting is.... wie weet wat hij nog meer doet! denk dat ze zichzelf en haar kids zo in gevaar brengt... tuurlijk ik zie hier maar een piepklein gedeelte, maar dat kwam het eerste in me op...
    en daarnaast, wat schiet ze ermee op?

12. Luja

Luja Niet meer actief

Vooropgesteld; ik zeg niet dat het handig is als ze vreemdgaat.

Maar..... Wat als ze op dit moment denkt dat ze niets beters kan krijgen dan haar huidige man? Als ze niet weet hoe het ook kan. Dat seks ook fijn en leuk gaan zijn. Dat je niet weet dat je je ook geliefd kunt voelen omdat je zo'n uiterst ellendige situatie gewend bent.
    Misschien moet ze eerst ervaren hoe het anders kan zodat ze weet dat haar huidige situatie echt niet normaal is. dat ze juist door een dergelijke ervaring een besluit durft te nemen en de knoop durft door te hakken.

Tuurlijk blijft het het beste en het eerlijkst om eerst de relatie te beeindigen. Maar ik kan me de situatie goed voorstellen omdat ik zelf ook uit een ellendige situatie kom en ook echt niet inzag hoeveel beter en leuker het zou kunnen zijn.

Ik wens je vriendin veel kracht en wijsheid voor haar en haar kindjes ts!!

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Klopt, maar hoe bewijs je dat? Iemand is nog altijd onschuldig tot het tegendeel bewezen is. En dan is het dus zijn woord tegen het hare.

Ik kan me goed voorstellen, dat als je al niet bij zo'n *** weg durft te gaan, dat je hem al helemaal niet durft aan te geven bij de politie. Voor wat dan ook.

14. Slaapkop

Slaapkop Actief lid

25 aug 2014
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind ik ook.

15. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ziet ze die andere man als vluchtmogelijkheid? De moeder van een jongetje waar mijn oudste mee speelde had van de een op de andere dag (letterlijk, haar zoon vertelde dat ze afgelopen weekend nog bij vriend x waren geweest en woensdag woonde ze bij vriend y) een nieuwe vent geregeld toen haar ex haar zoon ontvoerd had. De dag nadat hij terug was woonde ze samen met een ander. Soort beveiliger.

Ik zou het haar zo ontzettend afraden. Ze is aan alle kanten kwetsbaar. Als haar vent erachter komt heeft ze helemaal geen leven meer, en hoe goed kent ze die andere man. Zo'n makkelijk chanteerbare vrouw kan heel makkelijk in gevaarlijke situaties terecht komen en dan is ze helemaal ver van huis.

16. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.130
    1.828
    113
    Hij is een zak en doet wat hij wild.'
    Nou als ik haar was weg wezen daar.
    Ze word gebruikt misbruikt.
    En nu wil ze zich tot zijn niveau verlagen dit zegt meer dan genoeg die is gebroken gekwetst en denkt niet meer helder.

Als hij is zo als jij beschrijft en hij komt er achter dan is het huis te klein en zijn DE kinderen de duppe leuk om te zien hoe je moeder mishandeld word (ja geestelijk of lichamelijk).

Dus nee zou haar niet aanmoedigen en juist afstand nemen heel hard maar misschien word ze wakker uit haar wanhoop.
    Laat haar gaan jij leid er duidelijk ook onder laat de deur open maar wees duidelijk en zeg haar dat je haar hier niet in kan steunen maar als ze hulp nodig heeft jou deur open staat

17. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Waarom zou je wel met een ander durven seksen, maar niet van je man af gaan?
    Ik snap dat niet hoor.

18. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    en ook van seks met een ander kan ze zwanger worden... wat dan? of soa's oplopen (herpes/schaamluis kan je bijv ook ondanks condoom krijgen) lijkt me lastig uitleggen....

19. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Juistem!

20. misa

misa Niet meer actief

Ik snap enerzijds best dat het heel moeilijk is om bij hem weg te gaan. Dat is helemaal in zon situatie eng, spannend, moeilijk, lastig, raar... Maar ook ik vind net als velen dat je kinderen op nummer 1 moeten staan, ook al moet je daar zelf voor door het slijk oid.

Er zijn misschien wel instanties die je erbij kunnen helpen? En als ze hem echt niet vertrouwd naar een blijf van mijn lijf huis oid. Ik weet niet hoe dat precies werkt. Maar wie weet kun je haar hiermee helpen? Het klinkt alsof ze een flinke schop onder de kont moet hebben, hoe sneu het ook is dat ze in deze situatie zit.

En ja, ik snap ook absoluut niet dat ze wel vreemd durft te gaan bij een man als deze, zoals je hem iig schetst. Als ze dan bang voor hem is, hoe kan ze dat wel durven? Het strookt niet echt met elkaar...

Deel Deze Pagina