Bloeddonor.?

Discussion in 'De lounge' started by esme66, Oct 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. esme66

esme66 Niet meer actief

Nav het topic over donorweek.
    Daar gaat het over het doneren van je organen nadat je bent overleden, maar je kunt ook nu al je bloed doneren.

Wie wel of niet en waarom..?

Ook hier, pure interesse en niet uit op discussies.

Ik ben zelf bloeddonor, getwijfeld om er mee te stoppen ivm de negatieve verhalen over Sanquin. Ik denk ook dat er teveel geld verdiend wordt over de rug van zieke mensen en vrijwillige donoren en dat vind ik een slechte zaak.!
    Maar stoppen met doneren daar zijn uiteindelijk mensen de dupe van die er ook niets aan kunnen doen, dus vandaar dat ik nog steeds bloed geef.

2. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Ik ben bloeddonor en wil straks ook nog beenmergdonor worden.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb de oproep alweer liggen, voor zo'n beetje de 20e donatie. Heb 'm alleen moeten afzeggen omdat ik last heb van bronchitis en dan mag je 2 weken niet komen.

Ik ga er van uit dat er altijd bloed beschikbaar zal zijn als ik het nodig heb, dus moet ik er zelf ook voor zorgen dat dit zo blijft, is mijn redenering.
    Verder heb ik enkele producten mogen ontvangen die alleen maar gemaakt konden worden dankzij belangeloze donoren (namelijk 4 keer een anti-D injectie). Dus ja, natuurlijk ben ik donor!

4. eef80

eef80 Niet meer actief

Ik ben geen bloeddonor. Dat komt omdat ik het een maal geprobeerd heb en daarna 3 uur daar ergens in een kamertje met mijn benen omhoog heb gelegen omdat ik steeds tegen de vlakte ging. Nee,,was geen succes ;)

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik mag geen bloed geven ivm bloedtransfusie, maar anders had ik het denk ik wel gedaan. Maar dat is makkelijk praten dus ik weet het niet :)

6. Tamireya

Tamireya Actief lid

May 25, 2012
    492
    0
    0
    Geen bloeddonor helaas. Mijn bloeddruk is heel erg laag waardoor het, net als bij eef, geen succes is om bloed te doneren.

7. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

Jan 30, 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben een tijdje lang bloeddonor geweest. Helaas was op een gegeven moment mijn ijzer te laag en de keer daarna, en toen weer. Na een tijdje was ik het zat om elke keer voor niets 3 kwartier heen en 3 kwartier terug te reizen en heb ik het opgegeven.

8. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Geen bloeddonor, niet omdat ik niet wil maar omdat ik niet mag, heb in het verleden een bloed transfusie gehad en dan mag je geen donor zijn.

9. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik ben het gelijk gaan doen toen ik 18 jaar werd... Alleen ik val bijna weg als ze nog niet eens de helft van de 500cc eruit is.
    Erg jammer maar toen hebben ze besloten dat ik er mee moest stoppen.
    Het ligt niet aan mijn bloeddruk (altijd rond de 120/70 en hb 9.2) ze weten niet waardoor het komt ben er ook niet bang voor want ik zit er gewoon op te kijken.

10. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Ik ga t doen als mijn kinderwens volledig vervuld is.
    En ik dus helemaal klaar ben met zwanger zijn, zwanger worden, spuiten en heel de rambam. ;)

11. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

Aug 3, 2008
    2,165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Ik zou dolgraag willen, om dezelfde reden als dat ik orgaan donor ben, als ik het nodig heb hoop ik dat het er ook voor mij is...

Maar helaas mag ook ik niet doneren, om de reden dat ik in de jaren 80 2 jaar in Engeland heb gewoond en die controleerde toen hun vlees niet op de gekkekoeienziekte, en ondanks dat ik er nooit ziek van ben geworden schijn ik wel nog steeds drager te kunnen zijn...om diezelfde reden mocht ik ook niet mee doen met moeders voor moeders (en waarschijnlijk kunnen ze om die reden ook mijn organen niet gebruiken bedenk ik me terwijl ik dit stukje tiep :S).

12. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik heb me er veel te laat in verdiept :)

Pas toen ik zelf een transfusie nodig had (veel bloed verloren bij bevalling) realiseerde ik me pas echt hoe belangrijk het eigenlijk is.
    en kon ik me niet meer laten registreren. :(

Ik heb ook die verhalen gelezen over Sanquin, Schandalig!
    maar om nu als donor te stoppen help je de mensen die het bloed nodig hebben er niet mee.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb me een keer aangemeld maar toen was mijn hb te laag, 1 jaar later ben ik bevallen en kreeg een bloedtransfusie en toen was het einde verhaal.

14. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    ik zat net te kijken maar de dichtbijzijnse voor mij is dik een half uur met de bus denk dat dat voor mij niet echt te doen is even bloed afgeven en dan een half uur terug met onze uk in de bus.
    met bloed prikken ben ik altijd flink weeig.

maar ik vraag me af vraag er mag geen bloed geven als je drugs gespoten hebt maar hoe zit dat dan met morfine dan word toch ook welleens gespoten?

15. Yil

Yil Bekend lid

Mar 16, 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Ik zit er ook al een tijdje over na te denken. Heb namelijk o-negatief en dat komt niet heel veel voor. Alleen al daarom voel ik mij min of meer verplicht om het te geven. Zal me er eens in gaan verdiepen!

16. Adorable

Adorable Fanatiek lid

Dec 20, 2008
    2,601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Ik mag helaas geen bloeddonor zijn doordat ik een bloedtransfusie heb gehad

17. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Als homo's ook bloed mogen geven dan zal ik ook mijn bloed geven.

18. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    iK ben bloeddonor, plasmadonor en ik sta op de lijst voor beenmergdonor. Ik ben goed gekeurd en kan alle tijden op geroepen worden als ze iemand nodig hebben voor beenmerg.

19. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Ik was bloeddonor, maar mijn HB bleek de laatste keren te ver te dalen en ook mijn RR was telkens aan de lage kant.
    Helaas kan ik hierdoor geen donor meer zijn.

20. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Nog nooit gehoord dat Homo's geen bloed mogen geven, is dat echt zo ?

Share This Page