Hallo dames, Ik ben al lange tijd in strijd met mijn gewicht. Ik heb altijd gesonjabakkerd, maar daar kwam ik alleen maar van aan. Sinds een tijd loop ik bij de diëtiste, maar ik kan mijzelf soms niet motiveren. Ik zit nu in ronde 3 om zwanger te worde. Vooral na mijn eisprong heb ik enorme vreetbuien. Dit komt mijn gewicht natuurlijk niet ten goede! Ik wil dan ook vanaf morgen, gezellig met een clubje, de strijd aangaan met de 10 kilo's die ik er af wil. Wie doet met mij mee?
Ik doe mee! Heb toch echt licht overgewicht, en dat komt de zwangerschapswens niet ten goede he. Nu in ronde 7. Moet in ieder geval 10 kilo kwijt, maar 15 zou geweldig zijn. BMI nu 28,7 Vanmorgen begonnen met thee, yoghurt en 1 eetlepel crusli. "helaas" straks lunchafspraak, wordt weer lastig...
Ik ga vanaf vandaag de lijn weer oppakken. Wil een kilotje of 5-7 kwijt. Leuk om zo mee te kletsen, maar uit ervaring weet ik dat ik geen tijd heb om bij te houden. Zal proberen om hier regelmatig te komen, maar ik beloof niets.
@mawaikee, lunchafspraken zijn idd lastig. Maar als je oplet op wat je neemt, hoeft het geen probleem te zijn. Vaak zijn er toch gezonde alternatieve te krijgen (tenzij je gaat lunchen bij de mac)
Ik doe ook mee! Ik heb vanmorgen mijn WeightWatchers spulletjes er weer eens bij gepakt. Nu 6 maanden na de bevalling ben ik mijn zwangerschapslijf meer dan zat. Ik weeg nu 92 kilo en wil weer terug naar de 75 kilo (70 zou nog mooier zijn!). Ik ben sinds een paar weken al 2 tot 3 keer per week aan de Zumba, sh'bam of xco en dat bevalt mij erg goed. Lunchafspraken kunnen lastig zijn. Kies bijvoorbeeld een salade met mager vlees en de dressing apart. Of een eenvoudig broodje met magere vleeswaren.
@Marloes Nadeel is dat ik vegetariër ben, veel magere opties kan/wil ik dus niet eten... Hoe kan je t jezelf moeilijk maken he
Ik doe ook mee! Ik wil ook graag 10 kilo kwijt. Ben al veel meer aan het bewegen en we letten al maanden beter op onze voeding. Nu iets meer motivatie en gaan met die banaan!
Hahahaha, dat wist ik niet. Maar er zijn genoeg andere mogelijkheden en misschien is het alleen maar makkelijker dat je vegetarisch bent. Sommige vleessoorten zijn best calorierijk.
Laten we er eens goed tegen aan gaan dan! Ik wil 40 kg kwijt... Helaas zijn de zwangerschapskilo's lekker blijven plakken en de prikpil hielp ook niet echt mee, dus die aan de kant gegooid en morgen begin ik met het cambridge dieet! Ik start met de 800 cb, om te wennen en omdat ik in december wel gewoon al is het maar licht, wel mee wil eten met de feestdagen. En dan vanaf januari de 500cb.... Ik hoop voor mijn trouwdag in mei weer rond mijn ideale gewicht te zitten! Wat is jullie doel en motivatie?
Meiden ik doe mee!!!! Vorig jaar 30 kilo afgevallen met calorieën tellen ging super goed en toen was ik zwanger.... Eerste 16 weken kots misselijk geweest alleen eten hielp In totaal 24 kilo aangekomen maar 2 dagen na bevalling was er weer 14 kilo af... En nu wil het niet ik kan er gewoon niet lekker inkomen. Hopelijk kunnen we elkaar helpen. Zal even iets over mijzelf vertellen (misschien leuk als iedereen dat doet ) Ik ben 24 jaar, getrouwd met de allerliefste man en sinds een half jaar hebben wij een allerliefst meisje Nina. Werken doe ik nog 16 uur in de thuiszorg en dat zou ik echt niet willen missen heerlijk even voor andere mensen zorgen en mijn collega's spreken. sporten probeer ik 2 keer in de week met mijn schoonzusje te doen maar is niet altijd haalbaar als ik avonddiensten heb...
Zustertje: Wow wat goed zeg! Alleen maar door calorieen te tellen, zo ben ik wel eens 8 kg afgevallen, maar het duurde zo lang voor mijn gevoel. En nu heb ik het al een paar keer geprobeerd, maar het lijkt niet aan te slaan?! Hier 2 jongens, in de leeftijd van 1 en 3. En hun vader waar ik in mei mee ga trouwen. Ik ben een huismoeder die studeert, dus ben druk zat. Merk wel dat leeftijdsgenoten heel anders erin staan dan ik en sociaal ook minder is dan vroeger, maar ik voel me verder erg fijn, alleen mijn gewicht mag gewoon wat minder!
@Zijzei Drukke huismama met 2 kindjes en studeren! Wat studeer je? Afvallen met calorieen tellen vond ik erg makkelijk en je kunt alles eten wat je wilt je moet alleen keuzes maken Vandaag ben ik nog niet begonnen want de fruit/groente winkel is dicht en beetje rare dag doordat mijn man morgen jarig is. Ga zo alvast wel een menu plannen voor morgen! Kan er iemand een mooi lijstje maken zodat we elke week ons gewicht in kunnen zetten?? Als jullie dat willen natuurlijk!
Ja ik doe mee, vandaag gestart met CB 500!!! dus nu al 2 shakes op. word even bikkelen maar wil er 20 kilo's af moet lukken.
Ik wil er eerst 10 kilo af hebben! en dan ga ik verder kijken... Ga nu eerst lekker douchen en straks werken. Morgen kom ik gezellig weer kletsen
Ik vind dat lijstje wel een goed idee! @Zustertje: Rechten, dus veel lezen! Ik heb toch het besluit genomen om eerst ook calorieen te gaan tellen en pas in januari met cambridge te starten. Ik moet mezelf eerst wat bewuster met eten laten omgaan, anders zit het er zo weer aan ben ik bang. @Meis85: Super! Ik benieuwd wat je ervan gaat vinden, de eerste weken moeten erg zwaar zijn, maar ik hoop dat het je lukt!
Als we onze menu's plaatsen kunnen we elkaar helpen! Van mij komt hij morgen... CB is echt niks voor mij vind het wel knap dat je het kan...
O: 1 bruine bh met snijworst t: niks haha L: 2 vezelrijk crackers met grillham T: Evergreen D: Zelfgemaakte bami met kip ketjap en komkommer En op de bank een kommetje yoghurt oid. Alleen maar water gedronken en een beker melk.
@Zeizij, ja zag idd dat je CB800 wou doen, ja ik dacht gelijk maar heel streng te doen!! Maar het ik klap nu van de honger maar wil pas 6uur eten anders hou ik het neit voel ben ik bang Maar ji ook al goed bezig met je menu zie ik!! @Zustertje, ach alles is knap als je maar afvalt he. Maar goed weet dus nog niet of het zwaar is CB maar gaat wel goed hoor, alleen je mag neits anders drinken als water/thee/koffie en dat is killing. mis ook mijn fruitje. Even bikkelen.
@meis85 Vriendin van me doet CB 500. Ze vertelde dat je eerste 3 dagen honger hebt, daarna niet meer. Tevens heeft zij een soort ranja van CB, die is echt super lekker!! Ik heb een slechte start dag gehad, dusdaar hebben we t verder maar niet over
ja dat had ik ook gehoord idd van die poeder voor in het water. ga volgende week maar eens overleggen. Oh maar jij een slecht begin van de dag, balen gelukkig is de dag bijna voorbij