Hallo, Ik ben onlangs net verhuisd vanuit het westen naar de regio Drenthe. Dus ik ging op zoek naar een topic waar Drentse meiden lekker kunnen kletsen, maar die was helaas gesloten. Dus ik open weer een nieuwe, omdat het me leuk lijkt, om met Drentse meiden te kunnen kletsen en die me misschien een beetje kunnen helpen met het "inburgeren" hier. Ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben Amy, ben 31 jaar en woon nu dus in Drenthe met mijn mannetje en 3 kinderen (zoon van 11, dochter van 10 en dochter van bijna 1). Nou, wie kletst er gezellig mee??? Liefs Amy.
Whoehoe al drie! Vind het zo jammer dat het zulk slecht weer is! Wat doen jullie zoal op zo'n trieste dag?
Inderdaad, kou vind ik niet zo heel erg, maar die vieze regen! Bahh. Haha ik hou me vooral binnenshuis bezig, lekker poetsen en verder spelletjes met de kids. De oudste 2 zijn wel lekker buiten wezen spelen (slootje springen, dus die kwamen onder de modder weer terug haha). Me zoon zit nu even op de WII, me dochter is nog steeds buiten aan t spelen met een vriendinnetje en de jongste ligt nu even een dutje te doen. De kinderen spelen ook met vriendjes in de schuur, daar hebben we een zithoek voor ze gemaakt met banken en salontafel enzo. Dus ze vermaken zich wel hoor, ondanks de regen. En wat jij?
Ohh dat is wel lekker zo'n schuurtje waar ze hun ding ook kunnen doen. Mijn zoontje is vandaag bezig om zijn verjaardagscadeau door te krijgen. Mijn broer heeft een soort van doolhof met auto's gekocht, weet niet goed hoe ik dat uit moet leggen. Maar die is bedoelt voor kinderen vanaf anderhalf jaar, maar ik dacht dat hij het nu ook wel leuk zou vinden. Heb ik goed gedacht, want hij is niet bij het ding weg te slaan. Zelf heb ik vandaag maar koekjes gebakken en een beetje opgeruimd. Ook heb ik weer wat kaartjes gemaakt, want ja wat moet je anders met ding weer? Haha. Manlief is nu aan het trainen. Die mag graag in de gewichten hangen en we hebben in de schuur een hele fitness gedoe Die is dus ook lekker aan de gang. En ik denk dat ik na het eten weer eens een goed boek pak. Heerlijk!
Wat knap dat hij het dan al begint uit te vinden hoe het werkt. Ja vind het beter zo een zithoek in de schuur, hoeven ze niet steeds met al hun vrienden hier binnen te komen en kunnen ze gewoon als het regent nog verder spelen. Wat voor kaartjes maak je? En hoe? Smaakte de koekjes een beetje? Wat voor koekjes had je gemaakt? Me kleinste meid is nu lekker met papa aan het douchen, hoor een hoop herrie uit de douche komen. Positief geluid gelukkig, heeft lang geduurt voor me dochter water leuk begon te vinden. Pas sinds een weekje vind ze douchen en badderen niet erg meer, daarvoor was het één en al huilen en schreeuwen.
Mijn zoontje vind in bad en in het zwembad helemaal geweldig, alleen onder de douche vind hij drie keer niks! Wij willen ook een soort zithoekje maken maar dan op een slaapkamer. We hebben 2 grote en 2 kleine slaapkamers en van 1 van die grote maken we een soort speelkamer, zo hebben wij geen "last". Maar goed dat is nog lang niet aan de orde! Haha. Ik heb bij die nieuwe digitale zender, 24kitchen, een damkoekjes recept gezien. En die heb ik gemaakt, ze waren erg lekker, maar volgende keer doe ik het toch op een andere manier Ik maak wenskaarten, dus voor verjaardagen, ziekte en dat soort dingen. Echt heerlijk ontspannend, maar ik zag mezelf dat nooit doen. Maar vind het stiekem toch erg leuk!
Haha ja ik ben allang blij, dat ze nu een beetje aan water begint te wennen. Ze vond het echt een drama, als het maar een beetje water betrof zetten ze het op een hard huilen, zo sneu was dat. Haha ja wij hebben op het moment geen slaapkamers over even en mijn 2 oudsten zijn al wat ouder, dus kunnen zich makkelijk in de schuur redden zo nu en dan. Hmm damkoekjes.. Nog nooit van gehoord, maar ik bak ook niet zoveel hoor. Wil dan eerst een grotere oven hebben. Heb er nu 1 waar net aan 1 pizza inpast. Verkoop je je kaarten ook? Haha nee niks voor mij, dat kaarten maken, weet eigenlijk niet eens waarom. Wat ik wel gaaf vind, is dat schilderen op nummer, maar dan voor volwassenen. Zo.. En dan ga ik nu even op de stoel staan en terug zwaaien naar Petra!!
Ik zei ook altijd dat dat kaarten maken ook niets voor mij was. Moet toen mijn zoontje 1 jaar werd wilde ik graag zelf kaartjes maken en dat heb ik nu een beetje doorgezet. Maar nee ik verkoop geen kaartjes, daarvoor doe ik het te weinig. Ik mag graag bakken, maar ik kook liever, dat vind ik nog leuker Maar wat heerlijk dat ze nu zo van het water kan genieten! Dat maakt het een stuk minder stressvol! Vind het zo mooi om te zien dat mijn zoontje zo aan het spetteren en aan het spelen is!
Goed, dan klets ik ook gezellig mee! Mits jullie ook gezellie doorkletsen natuurlijk! Ik ben 27, met bijna 1 kindje en een rasechte Drent!
Nou ik klets wel, hoor! Ik ben 26, heb ook 1 kindje. Ik woon pas 3½ jaar in Drenthe, maar vind het erg fijn hier!
Waar kom je oorspronkelijk vandaan dan? En hoe raak je in Drenthe verzeild?? Blij dat t je bevalt! Wij zijn ook erg aardige mensen
Haha ja heel vriendelijk. Ik kom uit de Noord-Oostpolder en daar zijn de mensen op zich best aardig, maar de criminaliteit groeit daar erg hard. Ik ben verhuisd omdat manlief hier woont en het voor mij makkelijker was om te verhuizen. Plus het feit dat het hier een stuk rustiger is, wel zo fijn om je kinderen op te laten groeien.
Een hele goedemorgen deze morgen! Wat hebben jullie al gedaan vandaag? Of gaan jullie doen? Vandaag zijn mijn zoontje naar het dreumesuurtje in de bibliotheek geweest voor het eerst. Was erg gezellig! Vooral leuk voor de kinderen! Als het goed is krijg ik de schilders vanmiddag nog, die gaan de buitenkant mooi schilderen. Het weer hebben ze niet uitgekozen! Want het is weer hopeloos!