Vriendin nodig zichzelf uit voor eten :S

Discussie in 'De lounge' gestart door popje, 30 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.641
    5.954
    113
    Kan me er ook niet echt iets bij voorstellen om heel eerlijk te zijn. Zou bv niet eens weten hoe dat moet "net genoeg koken" zeg maar.
    Over de gasten op de bank laten zitten..ik zou geen hap door mn keel krijgen meer denk ik, vind dat vreemd en zou me erg ongemakkelijk voelen.
    Maar ben het er wel mee eens dat ik niet elke dag mensen over de vloer zou moeten hebben tijdens het eten. Vind het ook wel erg fijn om lekker tijd voor mezelf te hebben.

Verder denk ik dat je maar gewoon niet meer moet afspreken met haar? Of gewoon duidelijk zeggen dat je 's morgens wilt afspreken en zo niet..pech? Ik bedoel, je zegt zelf dat je haar niet eens zo heel leuk vind dus dan lijkt het mij persoonlijk iets wat makkelijk op te lossen is.

Groetjes Jessy

2. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Als je haar niet leuk vindt, dan ik me wel voorstellen dat je ook niet wil dat ze keer op keer mee eet, maar dan zou ik het vreemd vinden dat ze zo vaak over de vloer komt.

Ik heb alle mensen die hier over de vloer komen graag en ze mogen ook altijd mee eten. Zou ook niet zomaar mensen op de bank kunnen zetten terwijl ik eet, tenzij ik zeker weet dat ze thuis al gegeten hebben :)

Als er 1 persoon komt dan kan die altijd mee eten, heb ik wel genoeg voor, ik kan niet NET genoeg koken voor drie mensen :) Als er meerdere komen dan kijk ik wat ik er bij kan maken, heb altijd wel iets in huis dat snel klaar is.

3. LindaEjimofor

17 mrt 2008
    44
    0
    0
    Offtopic: proest inderdaad. Mijn man komt uit afrika en bij ons mag ook gewoon iedereen aanschuiven , zelfse de buren. :)
    Ik zou het zelfs van mezelf " onbeschoft " vinden om mensen die op bezoek zijn geen eten aan te bieden.

Maargoed , Misschien dat je het je vriendin beter eerlijk kunt vertellen dat je liever niet hebt dat ze altijd zo lang blijft plakken?

4. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik begrijp beide kanten, wij zijn van griekse komaf en bij ons is ook altijd iedereen welkom want er is genoeg!

Maar topicstarter vind de collega eigenlijk niet aardig genoeg om vaak onaangekondigd op visite te krijgen, dus dit is gewoon een erger punt wat bij een ander misschien niet zo erg had geweest.

Ik zou gewoon zoals eerder vermeld werd vragen wat zij gaat eten vanavond :)

5. Dushi

Dushi Niet meer actief

Het valt me op dat maar weinig mensen gewoon durven zeggen wat ze op hun hart hebben. Niet wachten totdat je zo geïrriteerd bent en het niet meer 'normaal' kan bespreken!

Probeer het bij haar eens uit om eens te zeggen wat je denkt. Je zult zien dat het meevalt en dat stimuleert om het te blijven doen.

Succes meis enne.... je gaat je er echt beter door voelen ;)

6. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    nou ik ben 100 % hollands en ik ben ook opgevoed met dat iedereen gezellig mee kon eten.
    Als ik zou weten dat zo iemand langs kwam maakte ik gewoon macaroni of nasi.
    En als ze het te vaak doet kan je dat tussen door een keer zeggen tegen dr.
    Misschien is ze eenzaam en vind het ze het gezellig om juist met andere samen te eten.
    Dan kan je een voorstel doen dat ze bijv 1 keer in de 2 weken komt eten.

Maar ik zou haar wel de waarheid zeggen en vertellen dat je het vervelend vind.

7. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

13 nov 2008
    565
    0
    0
    Ik kan er echt niet over uit en sta nog steeds vol verbazing dat er mensen zijn die kunnen eten en anderen kunnen laten toekijken. Ik zei het tegen mijn man en hij stond ook echt versteld. Dat vind ik echt niet kunnen. Al zou ik 1 sneetje brood in huis hebben en dat willen eten zou ik het nog delen. En als je niet genoeg hebt eet ieder wat minder of maak je er snel iets makkelijks bij.

Ik bedoel dit alles niet als aanval aan de dame die de opmerking maakte maar kan er gewoon niet over uit.

8. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik denk dat die collega gewoon erg eenzaam is en het bij jou gezellig vind. Kan je niet een vaste dag afspreken dat ze komt eten?

9. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    wij hebben hier een keer precies andersom gehad.
    er kwam een gezin (familie) uit belgie bij ons op kraamvisite, ze zouden rond 3 uur komen.

om half 5 kwamen ze aanzetten, met friet uit de frietkraam! ze gingen aan onze eettafel zitten, en pakten gewoon onze borden en vorken en gingen eten.
    ze vinden nederlandse friet zo lekker, dat ze niet wilden wachten tot na het kraambezoek.
    en als ze nou ook voor ons mee hadden genomen...
    ik was zo verbaasd ( en net bevallen) dat ik er eigenlijk niks van gezegd heb, maar had ik natuurlijk wel moeten doen.

maar hier zit ik eigenlijk ook niet te wachten op mensen die zichzelf uitnodigen.
    ik kook echt precies genoeg voor ons eigen.
    ik en mijn man willen allebei wat kilootjes kwijt,
    dus als je dan steeds te veel kookt, dan eet je ook
    meer dan je eigenlijk zou willen.

10. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

13 nov 2008
    565
    0
    0
    Moes, dat is het andere uiterste. Ik vind dat ook absoluut niet kunnen, want principe is hetzelfde. Lekker eten terwijl anderen toekijken.

11. Kaardebol

Kaardebol Niet meer actief

nou ik ben 100% nerderlandse mijn man is 100% nederlander maar bij ons mag ook iedereen blijven eten ! ook al is het on aangekondigd... ik trek me vriezer open en kijk wat we nog hebben als ik niet genoeg heb.....

maar het wordt anders als iemand zich meerdere malen gaat zitten wachten tot etenstijd...

kijk ben heus de moeilijkste niet maar als het al een paar keer voorkomt dan kan ik de TO wel begrijpen eerlijk gezegd!

bij mijn ouders thuis en bij die van mijn man was het altijd een zoete inval en hier net zo!

ik vind het alleen maar gezellig!
    en tuurlijk er zijn momenten dat ik het liever niet heb ... en dan geef ik het ook aan.

bv met de verjaardag van mijn dochter een dag erna gaan we gourmetten ze wordt dit jaar vier endoen dit al 3 jaar oprij... en dan hoef ik er echt geen andere mensen bij omdat dit iets van "ons" is
    hihihihi

maar wat ik niet snap is waarom iedereen denkt (zoals maxima ooit zei) nederland is 1 koekje bij de koffie.....

miss ff heel iets anders maar over waar ik tot nu toe ben geweest is dit nooit het geval geweest :oops:

12. augustus

augustus Niet meer actief

Ik zit ook niet (altijd) op Mee eters te wachten hoor en zeker niet als ze zich zelf uitnodigen. Nederlands of niet, ik zeg gewoon dat we gaan eten en dan mag het wel duidelijk zijn dat ze weg moeten gaan. Vind het ook raar om zo te blijven plakken, dat is ook vreemd. Dan vind ik dat ik ook mag aangeven dat ze op moeten bonjoeren...Hihi..

13. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

die collega lijkt erg eenzaam, je zegt dat ze het ook bij andere collega's doet, ik zou wel heel eerlijk tegen haar zijn, want eenzaamheid is iets wat zij nu op een verkeerde manier oplost, dat mag niet jouw probleem worden, zeker niet als je haar niet eens aardig vindt.

je zegt dat je moeite hebt met NEE zeggen, maar daar ligt nou juist je antwoord op je vraag, de enige oplossing is NEE zeggen, of het gewoon bij vrijdagochtend houden want de middag komt niet uit voor jou ;)

14. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Bedankt voor jullie antwoorden....

Normaal bij ons kunnen ze altijd mee eten de mensen die langs komen. Maar het gaat erom dat zij als zich zelf uit nodigt...
    Ze komt morgen met haar 4 kids.

15. Miss Dior

Miss Dior Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.230
    0
    0
    Huidtherapeute, docente.
    Duitsland
    Ik vind die collega ook vrij eenzaam overkomen.

Als ik ergens naar toe ga, dan stap ik rond etenstijd altijd op om ook te gaan koken.... mannetje heeft namelijk honger als die thuis komt.

16. Miss Dior

Miss Dior Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.230
    0
    0
    Huidtherapeute, docente.
    Duitsland

Euh heeft die niets beters te doen met haar 4 kids? Ik bedoel ze heeft toch ook een huishouden....

17. luuus

luuus Niet meer actief

ik snap niet dat als je haar niet zo mag je zowiezo al met haar afspreekt je zegt dat ze een bemoeial is.. als ik iemand niet graag mag spreek ik ook niet met diegene af..

dus de mensen die bij ons over de vloer komen zijn gewoon vrienden en mogen altijd blijven eten als ze op bezoek zijn.. als het etenstijd is en ze zijn er nog vragen we altijd blijven jullie gezellig meeten..

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.271
    4.508
    113
    Ik ken het probleem.

Mijn oma had een vriendin en die woonde vlak bij ons (bij mijn ouders dus) en kwam dus ook regelmatig zo tegen een uurtje of 4 gezellig op visite.
    En met etenstijd zat ze er nog.

Geen enkel probleem en ze kon altijd mee eten.
    Maar 1 x per maand werd 2 x per maand werd, 3 x per maand werd elke week en uiteindelijk werd het 2 tot 3 x per week.
    En toen hebben mijn ouders aan de bel getrokken.
    Vanaf toen hebben ze afgesproken dat ze op verjaardagen mocht blijven eten dat was dus 4 x per jaar bij ons, 4 x per jaar bij mijn oom, 2 x per jaar bij mijn andere oom , in eerste instantie was ze er boos over maar uiteindelijk werkte het wel en was het weer gezellig.

Mee eten kan bij ons altijd ik hoop alleen voor je dat je collega met de 4 kids niet verwacht dat ze met zijn allen kunnen mee eten.

Groetjes Antia

19. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Lastig probleem.. Ik ben bang dat je echt tegen haar moet zeggen dat ze niet mee kan eten ofzo. Dat je voor het eten al zegt 'ik heb geen rekening gehouden met eters, als je volgende keer wil blijven eten zullen we dat dan van te voren afspreken?' zoiets?

Ik vind het leuk om te lezen dat je bij zoveel meiden ongevraagd kan aanschuiven, mag ik jullie adres? :) (moet aan die reclame denken 'kom toch gewoon een keer spontaan langs, die vrouwen helemaal verbaasd en als ze langskomen staat er een grote pan soep klaar.. *zucht* wat een vrouw ;) )
    Hier is dat ook niet zo, ik kook soms teveel, macaroni ofzo maar niet bewust (het wordt altijd meer dan je denkt :rolleyes: ). Het gebeurt hier ook bijna nooit dat mensen onverwachts blijven eten, als dat wel zo is en ik heb niet genoeg halen we wat op. Als ik teveel kook kan ik de rest wegflikkeren want ik ben niet zo'n kookwonder dat ik er wat anders leuks mee kan verzinnen en ik heb geen zin om altijd de volgende dag hetzelfde te eten. Wij zijn niet zo gezellig :)

20. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

nou ik ben echt hollander maar dit probleem ken ik dus ook niet hoe kook je genoeg eigenlijk zou niet weten, maar goed hier blijft dus ook altijd iedereen plakken en meeeten sterker nog hier pakken ze gewoon waar ze zin in hebben vind dat mijn vrienden zich thuis moeten voelen en dat doen ze dus ook erg makkelijk hoef ik niet elke keer op te staan hahahahah

dus of ik zou gewoon eerlijk tegen haar zijn want ik krijg het gevoel dat zij wel meer in jullie vriendschap ziet als jij of de dagen dat ze komt meer koken hahaha

groetjes nathalie ;)

Deel Deze Pagina