Misschien heeft ze wel geldproblemen ofzo, als ze maar bij iedereen wil blijven eten.... met 4 kinderen... Spaart lekker uit?
Ik denk niet dat het een cultuurdingetje is. Ik ben namelijk een echte hollandse en en bij mij kan gewoon iedereen aanschuiven. Ik maak dan gewoon wat extra's, geen enkel probleem. Hier bij mij thuis is het altijd zo geweest dat voor iedereen de deur openstaat. De regel is: staat de poort open, dan kun je naar binnenlopen (ook onder etenstijd, dan schuif je maar gewoon aan). Is de poort dicht, dan wil ik gewoon even tijd voor mezelf en Noa. Ik vind het gezellig als er mensen over de vloer komen en met mij aan tafel schuiven, of het nu een collega is, de buurvrouw, familie of vrienden.
nou bij mij is ook zo dat meestal mensen gewoon kunnen blijven eten ,maaaaaar als ik dat niet wil laat ik ook duidelijk merken hoor mij beste vriendin komt elke week mee eten , het is zo vanzelf sprekend geworden dat ze mee eet , ik vind bijna altijd ook gezellig , soms MOET ze van mij ook mee eten haha maar ik heb keren gehad dat ik liever niet had ,ze werkt hier vlakbij dus kom meestal na 4 uur , een keer had ik overgeleven eten van dag ervoor , toen ze kwam , ze zei ik sorry meid maar ik heb nu echt geen zin om koken , heerljk eerlijk ,maar ze waardeer het ook helemaal dat ik eerlijk ben tip een als ze komt , belt van ik kom vanmiddag , zeg je oke , ik weet niet of je mee wilt eten ,maar zoja dan heb ik die en die nodig( boodschappen) moet je echt niet voor schamen gewoon doen hoor tip 2 je wilt echt niet dat ze mee blijft eten zeg je , lieve meid , ik heb vanavond liever met mij gezinnetje eten ,dat van te voren zeggen als je afspraak willen maken , dan weet ze gewoon van te voren al ik vond eerst ook moelijk hoor om dat soort dingen te zeggen , maar eenmaal doen ben je overheen en weten mensen dat niet alles vanzelfsprekend is
hahaha die tip 1 vind ik erg goed Meesa! Ik ben misschien een echte Hollander, maar ik heb dus wel altijd alles afgepast in huis. Als mensen onverwacht op de koffie komen heb ik er hooguit een soepstengel bij, want meer heb ik gewoon niet in huis. Ook voor avondeten geldt dat zo. Ik kan wel meer halen, maar dan eet ik zelf ook meer en das niet bepaald de bedoeling Maar een boterham wil net lukken, maar niet met gebakken ei, want die heb ik niet op voorraad in huis
Ik ken het probleem. Mijn oma had een vriendin en die woonde vlak bij ons (bij mijn ouders dus) en kwam dus ook regelmatig zo tegen een uurtje of 4 gezellig op visite. En met etenstijd zat ze er nog. Geen enkel probleem en ze kon altijd mee eten. Maar 1 x per maand werd 2 x per maand werd, 3 x per maand werd elke week en uiteindelijk werd het 2 tot 3 x per week. En toen hebben mijn ouders aan de bel getrokken. Vanaf toen hebben ze afgesproken dat ze op verjaardagen mocht blijven eten dat was dus 4 x per jaar bij ons, 4 x per jaar bij mijn oom, 2 x per jaar bij mijn andere oom , in eerste instantie was ze er boos over maar uiteindelijk werkte het wel en was het weer gezellig. Mee eten kan bij ons altijd ik hoop alleen voor je dat je collega met de 4 kids niet verwacht dat ze met zijn allen kunnen mee eten. Groetjes Antia
Lastig probleem.. Ik ben bang dat je echt tegen haar moet zeggen dat ze niet mee kan eten ofzo. Dat je voor het eten al zegt 'ik heb geen rekening gehouden met eters, als je volgende keer wil blijven eten zullen we dat dan van te voren afspreken?' zoiets? Ik vind het leuk om te lezen dat je bij zoveel meiden ongevraagd kan aanschuiven, mag ik jullie adres? (moet aan die reclame denken 'kom toch gewoon een keer spontaan langs, die vrouwen helemaal verbaasd en als ze langskomen staat er een grote pan soep klaar.. *zucht* wat een vrouw ) Hier is dat ook niet zo, ik kook soms teveel, macaroni ofzo maar niet bewust (het wordt altijd meer dan je denkt ). Het gebeurt hier ook bijna nooit dat mensen onverwachts blijven eten, als dat wel zo is en ik heb niet genoeg halen we wat op. Als ik teveel kook kan ik de rest wegflikkeren want ik ben niet zo'n kookwonder dat ik er wat anders leuks mee kan verzinnen en ik heb geen zin om altijd de volgende dag hetzelfde te eten. Wij zijn niet zo gezellig
hoi hoi nou ik ben echt hollander maar dit probleem ken ik dus ook niet hoe kook je genoeg eigenlijk zou niet weten, maar goed hier blijft dus ook altijd iedereen plakken en meeeten sterker nog hier pakken ze gewoon waar ze zin in hebben vind dat mijn vrienden zich thuis moeten voelen en dat doen ze dus ook erg makkelijk hoef ik niet elke keer op te staan hahahahah dus of ik zou gewoon eerlijk tegen haar zijn want ik krijg het gevoel dat zij wel meer in jullie vriendschap ziet als jij of de dagen dat ze komt meer koken hahaha groetjes nathalie
Misschien heeft ze wel geldproblemen ofzo, als ze maar bij iedereen wil blijven eten.... met 4 kinderen... Spaart lekker uit?
Ik denk niet dat het een cultuurdingetje is. Ik ben namelijk een echte hollandse en en bij mij kan gewoon iedereen aanschuiven. Ik maak dan gewoon wat extra's, geen enkel probleem. Hier bij mij thuis is het altijd zo geweest dat voor iedereen de deur openstaat. De regel is: staat de poort open, dan kun je naar binnenlopen (ook onder etenstijd, dan schuif je maar gewoon aan). Is de poort dicht, dan wil ik gewoon even tijd voor mezelf en Noa. Ik vind het gezellig als er mensen over de vloer komen en met mij aan tafel schuiven, of het nu een collega is, de buurvrouw, familie of vrienden.
nou bij mij is ook zo dat meestal mensen gewoon kunnen blijven eten ,maaaaaar als ik dat niet wil laat ik ook duidelijk merken hoor mij beste vriendin komt elke week mee eten , het is zo vanzelf sprekend geworden dat ze mee eet , ik vind bijna altijd ook gezellig , soms MOET ze van mij ook mee eten haha maar ik heb keren gehad dat ik liever niet had ,ze werkt hier vlakbij dus kom meestal na 4 uur , een keer had ik overgeleven eten van dag ervoor , toen ze kwam , ze zei ik sorry meid maar ik heb nu echt geen zin om koken , heerljk eerlijk ,maar ze waardeer het ook helemaal dat ik eerlijk ben tip een als ze komt , belt van ik kom vanmiddag , zeg je oke , ik weet niet of je mee wilt eten ,maar zoja dan heb ik die en die nodig( boodschappen) moet je echt niet voor schamen gewoon doen hoor tip 2 je wilt echt niet dat ze mee blijft eten zeg je , lieve meid , ik heb vanavond liever met mij gezinnetje eten ,dat van te voren zeggen als je afspraak willen maken , dan weet ze gewoon van te voren al ik vond eerst ook moelijk hoor om dat soort dingen te zeggen , maar eenmaal doen ben je overheen en weten mensen dat niet alles vanzelfsprekend is
hahaha die tip 1 vind ik erg goed Meesa! Ik ben misschien een echte Hollander, maar ik heb dus wel altijd alles afgepast in huis. Als mensen onverwacht op de koffie komen heb ik er hooguit een soepstengel bij, want meer heb ik gewoon niet in huis. Ook voor avondeten geldt dat zo. Ik kan wel meer halen, maar dan eet ik zelf ook meer en das niet bepaald de bedoeling Maar een boterham wil net lukken, maar niet met gebakken ei, want die heb ik niet op voorraad in huis
Misschien ligt t aan mij, maar ik denk ook vaak dat veel mensen het gewoon niet door hebben dat t tijd is om op te stappen? Iedereen kent toch wel zo'n persoon, denk ik? Mensen die zichzelf uitnodigen zijn wel irritant, maar misschien vind deze persoon het gewoon gezellig bij je! En tja, misschien beschouw jij haar niet echt als een vriendin maar zij jou dus wel. Vrienden zijn hier altijd welkom, als we niks in huis hebben halen we desnoods een frietje of als t echt niet anders kan een tosti hahahah, maarja, dat is t risico die je looopt wanneer je onverwachts bij iemand binnen komt lopen!
hier met koekjes net super de boer , planken vol met koekjes en allemaal lekkers echt aso , werd laatste boos om ,zei tegen hubbie komende weken wil ik geen koekjes meer bij boodschappen , hij haalt alles gewoon elke week paar dozen koeken enzo pffff :x maar de tip een heeft echt geholpen toen met een ex buurf , die kwam paar keer per week hier ze vond mij eten heerlijk zei ze telkens , nou prima maar ze bleef dus zo lang plakken tot ik aan eten begon , opgegeven moment ze ik , wil je kilotje gehakt halen ,ook nog pakje rijst , ohja wat groente ,heb ik niet in huis , toen begon ze ineens minder te komen hahaha die vriendin die hier elke week komt , vraag ik ook soms , neem pakje soep en pakje sigareet haha , maar ze is zo'n lieverd doet leuke dingen met kids ,neem mij dochter mee uit voor leuke dingen enzo , dus vind helemaal niet erg dat ze elke week komt eten moet niet misbruik voelen anders gaat lekker niet door met mee-eten hier andere buurf kom ook regelmatich rond eten tijd , dan blijft ze meestal eten als alles in huis heb ,wat meestal wel zo is ,maar ze komt ook vaak ons vragen bij haar eten , nou gezellig zo hoor
Wat hebben NL toch met het avondeten..? Gewoon hun avondeten voor je neus opeten zonder dat er aangeboden word om ook een hapje mee te eten of je word vriendelijk verzocht het huis te verlaten, omdat men wilt gaan eten... Werkelijk ik zie het probleem niet... Erg ongastvrij om zo met je vriendin om te gaan..
Waar gaat dit topic nou nog over? iedereen mag toch zelf weten of er mee gegeten word. Ik zit er ook niet op te wachten dat er een paar keer per week wordt meegegeten. ontopic; Waarom spreek je eigenlijk nog af met je collega, zoals je zelf al aangeeft vindt je het helemaal niet prettig dat zij komt. Kom voor jezelf op en durf 'nee' te zeggen.
Dat vind ik nou ook zeg. Enne om nog iets te zeggen, je bent zelf toch ook Nederlander als je hier in Nederland woont. Daar gaat dit topic helemaal niet over. Het gaat erom dat die collega elke keer bewust zo laat komt en dan blijft hangen zodat ze steeds mee moet eten. En dat lijkt mij ook erg vervelend. Juist omdat diegene het erom doet. Als mensen toevallig rond die tijd komen of het van te voren vragen (of ik biedt het aan) dan is het heel wat anders. Ook bij echt goede vrienden is het anders vind ik. Maar zo... nee daar zat ik ook niet op te wachten. Kijk, een keertje of zo is wel ok, maar dit is echt een patroon geworden, wat TS wil doorbreken. En daarvoor vraagt ze tips, hoe dat het beste te doen.
Ik zou er ook niet op zitten wachten dat iemand iedere keer expres rond het avondeten komt om maar mee te kunnen eten. Misschien kun je 'n keer friet halen, bij iedereen de bestelling opnemen en dan bij haar zeggen: geef je even geld mee voor jezelf? Snapt ze de hint ook wel.
of stuur je haar naar friet tent , zeg je eens voor verandering mag je deze keer voor ons betalen(eten halen ) nou ik ben ook geen hollandse ,maar wil niet dat iedereen zomaar lang komt eten hoor ,pfff helemaal een collega die bemoeial is :x dus niks te maken met nederlanders of niet , mij moeder zou dood schamen als ze ziet dat ik ook niet altijd vriendelijk mij mond hou haha wat ze zelf wel doet ,maar ik hou dus niet van misbruik maken van mensen, ook met eten niet dus en laat mij ook niet gebeuren , al was het vroeger anders ,maar als je gaat merken dat dat soort mensen vooral voor eten komen dan is toch geen leuke vriendschap? eenzaam of niet , als je gezellig wilt eten elke keer , neem je ook zelf wat mee ,al is het bosje bloemen af en toe
Iedereen is hier welkom, heb altijd wel genoeg eten in de kast/vriezer.. Maar als dit een wekelijks terug kerend "probleem"wordt dan zou ik er wel wat van zeggen.. Sommige mensen hebben i.d. een plaat voor hun hoofd..