Grr... ben echt een beetje boos. Mijn man en dochter zijn afgelopen week naar Turkije geweest om familie te zien (ik kon niet mee wegens gevorderde zwangerschap). Op de heenweg was hun koffer al een keer verloren, die is een dag later netjes in het hotel bezorgd. Maar nu op de terugweg (zondag) hetzelfde verhaal. Samen met nog 200 andere boze passagiers heeft mijn man 2 uur in de rij staan wachten om zijn bagage als vermist op te geven. Binnen 3 dagen zouden we iets horen, we hebben een dossiernr en een telefoonnummer gekregen om te bellen als wij niets horen. Ik heb dat nummer nu 100 keer gebeld en het is altijd bezet. We hebben dus geen idee over hoe of wat. Dat is toch niet normaal?? Ik ben echt niet te spreken over de dienstverlening. Volgens de persoon bij verloren voorwerpen stuurt Turkish Airlines de laatste dagen alleen maar lege vliegtuigen de lucht in (wel met passagiers, niet met koffers...) Vergelijkbare ervaringen? Heb je uiteindelijk lang moeten wachten op de bagage? Mijn schoonfamilie heeft er allerlei cadeaus en lekkere dingen in gestopt, en dat is nu allemaal aan het bederven daar...
Over Turkish Airlines weet ik niets, maar mijn man heeft vorig jaar met een Zweedse maatschappij (SAS) gevlogen en die koffer is nooit terruggevonden
Mijn zwager een paar jaar geleden ook met thy.. Hij had 5 koffers en tassen mee. En alles was kwijt Na 2 dagen belden ze dat ze het gevonden hadden en hebben we ze alsnog opgehaald. Dat was van turkije naar nl De laatste keer dat wij gingen waren ze ook al onze bagage kwijt incl. maxi cosi:x Dat heeft ook bijna 2 dagen geduurd voordat we ze terug hadden.. maar toen waren we in turkije gelukkig konden we bij een vriend van mijn man logeren maar we hadden helemaal niks.. echt waardeloos mijn man heeft toen ook 100 keer gebeld. en toen gingen ze het ophalen en toen hebben ze nog 2 uur moeten wachten voordat iemand wist waar het was.. succes ermee!
Nee, wel een keer met Turkish Airlines meegemaakt dat ik zogenaamd helemaal niet geregistreerd zou staan toen we wilden inchecken. En een keer een heel kwade stewardess omdat ik het lef had om een luier uit mijn tas te halen, dat mens dacht dat ik mijn kind op schoot wilde verschonen (vraag me nog steeds af hoe? haha!). Nou ja, gelukkig was ik ook wel van plan om haar gewoon op de commode bij de wc-ruimte te verschonen hoor, en dat heb ik haar ook vriendelijk duidelijk gemaakt.
Nee, wij vliegen vaak met THY maar tot nu toe nooit problemen gehad, niet met de service en ook niet met bagage. Spreekt je man Turks? Laat hem eens naar het Turkse nummer bellen, mijn ervaring is wel dat je dan vaak nog beter wordt geholpen.
Wij hebben alleen een keer problemen gehad toen hadden ze teveel mensen geboekt voor dat vliegtuig en wij pasten er niet meer bij... We konden een half uur later met een ander toestel vliegen in de business class haha. Dus dat was goed opgelost... Met bagage gelukkig niks gehad! Balen zeg dat al die lekkernijen nu tussen je kleren weg rotten..
Ja, mijn man spreekt Turks en hij heeft ook verschillende keren gebeld. Probleem is dat het 5 dagen de verantwoordelijkheid is van Brussels Airport en dan pas overgenomen wordt door THY. Ik hoop maar dat ze die koffer hier vinden en dan thuis afleveren (hebben ze beloofd, anders ga ik hem gewoon halen). Volgens de persoon bij Lost & Found stuurt THY de laatste dagen allemaal vliegtuigen zonder bagage de lucht in... mijn man dacht al dat het te maken had met de verkiezingen. Ik ben dit ook echt niet van ze gewend, altijd heel goede service.
Nou dat lijkt me eerlijk gezegd onwaarschijnlijk dat alle vluchten zonder bagage de lucht ingaan. THY is ook dit.jaar weer gekozen tot beste luchtvaartmaatschappij van Europa, dan wil je dat soort dingen liever niet Maar waarom bel je niet de bagageafhandeling van Brussel? Het is idd bij mijn weten hun verantwoordelijkheid nu.
Moest je man toevallig ook overstappen in Turkije? Bij eventuele overstap kan dit wel eens voorkomen. Hier verder wel goede ervaring met thy.
Wij vliegen ook met Turkish Airlines en we stappen over in Istanboel maar ik heb godzijdank nog niet zoiets meegemaakt. Succes, ik hoop dat je koffer snel weer boven water komt.
Niet met turkish airlines, maar ik heb slechte ervaringen op charles de gaulle, bij overstappen daar hebben ze van de 6 keer 5 keer mijn koffers kwijt gemaakt. Dus ik mijd dat vliegveld nu als de pest En mijn ouders zijn ooit een week lang hun koffers kwijt geweest bij Iberia, wat heel vervelend was omdat hun vakantie toen net begon. Maar dan merk je hoe weinig spullen je eigenlijk nodig hebt. En spullen kwijt geraakt bij ryanair, en bij lufthansa, en noem maar verder op. Ik kan me er nooit zo druk over maken. Zakelijk vlieg ik alleen met handbagage en voor de rest raken ze zo ontzettend vaak de rommel kwijt. Ik claim dan mijn vergoeding en laat alles ofwel thuis ofwel in het hotel afleveren. Scheelt weer sjouwen met de spullen
Hier zijn je rechten mbt de bagage en de claims: Vermiste, vertraagde of beschadigde bagage | Luchtvaart | Rijksoverheid.nl En hier over het traceren van bagage: Koffer kwijt, vertraagd of beschadigd tijdens je vlucht?
Inderdaad, Charles de Gaulle is echt vreselijk. Ook al vaker daar mijn koffer te logeren gehad. Vooral als je moet overstappen, hebben een keer gehad dat wij net aan het vliegtuig hadden gehaald, van tevoren gevraagd of onze bagage dat ook zou halen. Antwoord was ja hoor, als jullie het halen halen jullie koffers het ook. Nou toch niet dus. Stomme was nog dat wij in de ochtend dat vliegtuig hadden gered en er in de middag en avond nog een vlucht van die maatschappij naar Schiphol ging. Maar ook daar kwam geen van onze koffers mee. Toen wij zelf aankwamen op Schiphol, bleek inderdaad dat onze koffers niet mee waren en zijn we naar de servicebalie geweest aan het einde van de bagagebanden. Sleutels moeten inleveren en 3 dagen later kwamen onze koffers eindelijk terug. Belachelijk vonden wij, want Parijs is nou niet echt ver en elke dag vertrekken er meerdere vliegtuigen van die maatschappij naar NL...