Het is niet je eigendom de naam. Er zijn genoeg andere mensen die dezelfde naam hebben of gaan krijgen. Het is netjes dat ze het vraagt maar ik vind je nogal gemeen.
+1! Ik zou ook zeker laten weten dat je er moeite mee hebt, maar wie ben jij om hen te zeggen dat ze niet die naam mogen kiezen? Ook ik zou daarmee niet zomaar die naam aan de kant zetten voor jullie, het blijft toch een mooie naam voor jullie. Ikzelf zou overigens niet doen wat zij doet... zeker als je erg goede vriendinnen bent vind ik het wel lastig... maar ja... iedereen zijn eigen ding he... Sommige mensen zijn toch gewoon meer op zichzelf dan op de omgeving gericht...
Ik zou ook laten weten dat het voor jullie zeer waarschijnlijk wel de naam blijft als jullie een meisje zouden mogen krijgen, maar dat je haar natuurlijk niet kunt verbieden die naam te kiezen.
Wij hadden een naam die we allebei leuk vonden ( maar dus niet al jaren ofzo) Nu heeft mijn schoonbroer een jaar geleden een hondje gekocht en tja het beestje heet dus Tygo. De naam die wij wouden voor onze zoon. Nu weer zwanger weet niet wat het wordt maar mijn gevoel zegt jongen. En Tygo blijft in mijn hoofd zitten. Zo NIET leuk!! Maar schoonbroer wist wel niet dat wij aan deze naam dachten is puur toeval. Ts. Vind het wel heel lief van je vriendin dat ze het vraagt. Je kunt altijd allebei je dochters de zelfde naam geven. Zijn vast nog veel meer kindjes met deze naam.
Poe...wat vervelend zeg. Netjes dat ze het vraagt, maar ik vind het "not done". Met mijn vriendin fantaseer ik ook wel eens over onze toekomstige kinderen en hebben we het ook over babynamen en "haar" namen zijn voor mij echt uitgesloten. Want ik zou ook zeker geen naam kiezen die al in een vriendenkring voorkomt en daarmee ontneemt ze jou een kans. Je kunt niemand iets verbieden, maar ik zou zelf zeggen dat ik het niet leuk vind.
Je ontneemt haar ook iets, namelijk de mogelijkheid om haar kindje de naam te geven die ze graag zou willen geven. Is heel wat echter dan een kans...
Iedereen denkt er op zijn eigen manier over toch? Kennelijk is het voor je vriendin een naam die ze dusdanig mooi vind dat ze de stap durft te nemen om het met je te overleggen, dat doet ze echt niet als het één van de namen is die ze leuk vindt. Ik sluit me aan bij wat velen al eerder hebben gezegd: Leg haar uit dat voor jou al jaren vaststaat dat als er een meisje komt, ze deze naam krijgt. Dan is het aan haar om ervoor te kiezen of jullie dochters dezelfde naam krijgen...
Ik zou not amused zijn en zou dat ook zeggen, maar je kan het ze niet verbieden. En jij bent zo "stom" geweest om jullie favoriete naam te delen. Ik vind het wel weer netjes van haar dat ze je het verteld.
Bedankt voor jullie reactie! Ook bij jullie verschillende meningen! ik heb al tegen haar gezegd gelijk die dag dat zij zelf moeten beslissen of ze die naam geven of niet. Ik ben tenslotte nog niet eens zwanger! En misschien zal ik die naam nooit kunnen gebruiken. Wel gezegd dat ik wel even zou balen als wij straks wel een meisje krijgen. ik zat vooral een beetje in dubio omdat ik hun heb verteld dat wij die naam mooi vonden. Zij hadden eerst een andere naam die stond eigenlijk vast. Zij begon te twijfelen en vroeg aan mij wat ik van die naam vond. Heb eerlijk geantwoord en dan nu dit haha. Stom! Andersom zou ik het nooit doen dus verbaasde me erg dat zij dat wel vroeg. We zien het wel! Het kindje krijgt iig een mooie naam!
Ik zou het niet zo tof vinden. Ok je bent nu niet zwanger maar de naam heb je al lang in gedachten. Als jullie toch een meisje mogen krijgen en je geeft haar deze naam dan voelt dat dubbel.... alsof jij je moet verantwoorden dat je de naam als eerst had... en stel jullie krijgen geen dochter en jullie vriendschap blijft dan noem je haar dochter zoals je je eigen dochter graag had willen noemen of in ergste scenario, je bent zwanger van een meisje maar overlijd al in de zwangerschap. En je ziet de dochter van je vriendin ook regelmatig. Ja ver gedacht allemaal maar er zijn zat leuke namen te bedenken voor je vriendin, waarom dan precies de naam die jij en je vriend zo graag willen voor een dochter. Wel lief dat ze je een bericht erover stuurt, al zou ik persoonlijk langs zijn gegaan maar dat terzijde.
Ai, geen leuke situatie... Daarom heb ik de namen altijd geheim gehouden. Wel hadden we bij onze derde een meisjesnaam vast staan, waar we meteen vanaf het begin over eens waren. Komt een paar weken voor de bevalling een vriendin op bezoek en tijdens het raden van de namen, kwam er ineens een naam ter sprake van kennissen van haar. Die naam vond ze vreselijk en je raadt het al... dat was nou juist de naam die wij in gedachten hadden, alleen wel anders geschreven. Ik heb tot op de dag van de geboorte daardoor nog over de naam getwijfeld, maar uiteindelijk toch gewoon gegeven. Het is tenslotte ons kindje en als wij die naam mooi vinden voor een meisje en de naam bij de rest van het gezin past, wat maakt het oordeel van een ander dan uit? Gewoon de naam geven wat goed voelt voor jullie, mochten jullie ook nog een dochter krijgen. Al begrijp ik best dat dit misschien als afpikken voelt, iedereen is inderdaad vrij in de naamkeuze.
Vind het wel lief dat ze het vraagt dus wat dat betreft is het niet helemaal "inpikken" ze heeft toch toestemming gevraagd. Ik zou het op het begin ook niet heel leuk vinden, maar ik zou het haar zeker niet verbieden om die naam te gebruiken. Maar zou ook zoiets hebben van tegen die tijd dat het misschien raak is hebben we een veeel mooiere naam bedacht voor een meisje. Of aangeven dat als die 2e wel een meisje zou zijn we die naam misschien toch gebruiken. Wij hebben op het moment ook de naam voor onze zoon geheim. Alleen mijn schoonouders en mijn eigen familie weet het. Maar qua vrienden of iets weet niemand het.