Na 9 maanden nog niet zwanger :-(

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ireen85, 26 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ireen85

Ireen85 Lid

26 feb 2014
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!
    Ik ben in mei vorig jaar gestopt met de nuvaring. Daarna duurde het 4 maanden voordat ik weer een keer ongesteld werd. Ik was voor het eerst dolgelukkig dat ik ongesteld was. Sindsdien zijn mijn cyclussen ongeveer 40 dagen. Ik lees vanalles op internet over dat er geen eisprong is bij een cyclus langer dan 36 dagen en ik twijfel nu of ik hiermee naar de huisarts moet of dat ik beter nog af kan wachten. Ik heb wel vlak voor ik ongesteld wordt hele pijnlijke tepels.. Dit kan volgens mij wel een symptoom zijn dat er een eisprong is geweest. Ook heb ik vorige maand voor het eerst ovulatietesten gebruikt en toen waren er op een geven moment wel 2 streepjes te zien alleen werd ik een week daarna al ongesteld. Ik snap mijn eigen lichaam niet meer en het maakt me erg onzeker.

2. ik87

ik87 Bekend lid

23 apr 2013
    741
    0
    16
    Studeren en werken
    limburg
    Misschien moet je eens proberen om te gaan temperaturen, dan kun je zien of en wanneer je eisprong geweest is.

3. Ireen85

Ireen85 Lid

26 feb 2014
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat wil ik ook gaan doen.. Alleen heb vrij onregelmatig werk dus ik kan niet op dezelfde tijden temperaturen. Ik weet niet of het dan echt betrouwbaar is?

4. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Ook met temperaturen is het lastig om zelf te bepalen of er idd een eisprong is geweest.
    Ik zou als ik jou was een maand die digitale van cleaur blue gebruiken, zijn wel wat duurder maar dan weet je wel zeker of je er 1 hebt gehad of niet (smiley is ja, rondje is nee).
    Kan me de onzekerheid voorstellen.
    Misschien is een bezoekje aan de huisarts niet zo verkeerd.
    Ik stond binnen 4 maanden bij hem op de stoep (en uiteindelijk was het idd niet goed bij mij).
    Succes!

5. Bloem1988

Bloem1988 Actief lid

21 apr 2012
    125
    13
    18
    Hoi! Even kort mijn verhaal.. Hoeft niet zo bij jou te zijn hoor maar ik was na het stoppen van de pil ook anders ongesteld. Had cyclussen van 45 dagen.. Toch spontaan zwanger geraakt.. Nu bezig voor een tweede en mijn cyclus is nu gemiddeld 34.
    Het kan dus wel, alleen als je het niet vertrouwd idd even naar de huisarts gaan..

Succes en hopelijk snel zwanger!

6. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Als je een langere cyclus hebt betekent dat niet meteen dat je geen eisprong hebt. Mijn laatste cyclus duurde 67 dagen en zie mijn banner. Als je na 12 maanden vaak nog niet zwanger bent geworden dan zal de huisarts je doorsturen naar de gynaecoloog. De ene huisarts is daar wat "aardiger" in dan de andere overigens. Succes en hopelijk ben je gauw zwanger!

7. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik ken je gevoel... Hier ook 9 maanden bezig (en 12 rondes, want korte cycli). Behalve twee (heel) vroege miskramen geen succes, en ook nu in ronde 12 nog geen zwangerschapstekenen... Pff, kan wel janken! Ik ben van plan om na deze ronde of eventueel na de volgende ronde bij de huisarts aan te kloppen, ook omdat ik het zelf gewoon niet meer helemaal trek, elke ronde die teleurstelling, en ik maak me inmiddels ook wel flink zorgen of het ooit nog gaat lukken (ik heb weliswaar al een kind, overigens toen uit ronde 2, maar na haar geboorte heb ik veel ingrepen aan de baarmoeder gehad en ik ben erg bang dat er toen iets beschadigd is geraakt wat nu voor problemen zorgt...).

Als je je niet happy voelt met je lichaam en je zorgen maakt zou ik gewoon de HA eens bellen. Daar zijn ze immers voor!

8. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Hey meis,

9 maanden is nog niet zo lang; bij stellen zonder problemen, duurt het meestal een jaar.
    Jullie zijn echter pas 5 maanden bezig omdat je menstruatie en dus je cyclus eerst op gang moesten komen na de nuvaring dus je bent nog niet lang officieel bezig, ookal voelt het natuurlijk wel zo.

Volhouden, ovulatietests en temperaturen! Succes!

9. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Bij een lange cyclus kan je idd ook gewoon een eisprong krijgen..
    Toch proberen ondanks het onregelmatige werk om op dezelfde tijd te temperaturen, ondanks je werk..
    Misschien in combinatie met ovulatietesten?

Ik heb bij de rondes van 43 dagen ook gewoon een eisprong gehad.

10. Ireen85

Ireen85 Lid

26 feb 2014
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor jullie reacties. Het doet toch goed om er even met anderen over te "praten". Ik ga toch temperaturen en blijf ovulatietesten doen. Mocht ik dan merken dat er geen eisprong is dan kan ik altijd nog naar de dokter.

Emily, ik herken je gevoel heel erg. Ik word er zelf ook bijna gek van. Iedereen om me heen wordt spontaan zwanger.. De een na de ander. Het is heel frustrerend, ik krijg ook constant de vraag wanneer het bij ons zo ver is. Ik heb trouwens aan het begin van mijn vorige ongesteldheid echt een niet uit te houden buikpijn gehad.. Zo erg dat ik wel kon janken van de pijn. Zou dit een vroege miskraam oid geweest kunnen zijn? Ik heb normaal namelijk nooit zoveel last als ik ongesteld ben...

11. kellyk

kellyk Niet meer actief

Ik kan maar 1 ding zeggen en dat is een verwijskaart vragen voor naar de gyn dan kijken ze inwendig of ze wat zien, je kunt ook een cyste hebben. Niet treuzelen maar bellen.;)

12. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Je wekker zetten op een bepaald uur, temperaturen en eventueel weer gaan slapen.

13. Krullie10

Krullie10 Niet meer actief

Ik ben 13 jaar aan de pil geweest en toen ik stopte met de pil ivm kinderwens duurde het (voor m'n gevoel) eeuwen voor ik weer een keer ongesteld werd. De eerste keer duurde het 60 dagen en daarna had ik cyclussen van 50 dagen en soms ook 14. Dan liep ik over het strand en was ik opeens ongesteld? Uiteindelijk werd het 32 dagen en soms 31 of 33. Ik gebruikte ook ovulatietesten (bergen geld aan uitgegeven) en uiteindelijk begonnen met temperaturen. Heeeeeeel fijn en zeker aan te raden! Ik kwam er achter dat mijn eisprong op dag 20 was ipv de gebruikelijke dag 14? Uiteindelijk ben ik na 3 maanden temperaturen zwanger geraakt. Sochtends temperaturen voor je uit bed gaat. Volgens mij slikte ik ook vitamine E. en ik had van die davitamon zwanger worden tabletjes.

Ik heb ook van alles geprobeerd omdat ik me zo rot voelde en dacht dat het nooit zou gaan lukken. Maar gelukkig dus maar een jaar geduurd waarvan 3 maanden temperaturen. Je wordt er erg handig in hoor en je kunt op internet precies zien wanneer je je eisprong hebt gehad, in het grafiekje :)

Heel veel succes en het komt vast heel binnenkort! :)

14. Liv1985

Liv1985 Actief lid

9 jul 2013
    314
    30
    28
    Den Bosch
    Hoi Ireen,

Ik vind 9 maanden ook heel lang hoor!
    Ik zit nu in ronde 9, mijn eisprong is net geweest en het is nu weer afwachten...

Volgende week vrijdag ga ik naar de huisarts. Ik ben al in ronde 4 ofzo bij haar geweest. Ze gaf toen aan als het in het nieuwe jaar nog niet raak is, mag je terugkomen..

Je kan altijd een afspraak maken met je huisarts, dat staat vrij toch? Wie weet is het een huisarts die zegt dat ze meteen met je mee gaat kijken en misschien heeft ze wat tips, maar kan je wel over een paar maanden weer terugkomen.
    Niet geschoten is altijd mis toch?

Ik heb een cyclus van ongeveer 32 dagen. Het blijkt dat ik mijn eisprong altijd heb op dag 21 en precies 11 dgn erna word ik ongesteld.
    Je zou misschien vanaf dag 20 kunnen gaan testen met ovulatietesten. Je hebt het nu 1x gedaan, maar pas als je het een paar maanden doet kun je er een bepaald patroon in vinden.
    Met temperaturen heb ik geen ervaring..
    Ovulatietesten kan je goedkoop online bestellen, ik bestel ze altijd bij zwanger en kids...

Hopelijk heb je iets aan mijn verhaal.
    Ik zou echt de huisarts opbellen..

En weet je ik vind 9 maanden ook lang.
    Ik vind mijn eisprong al 6 maanden en we klussen rondom, maar het is nog niet raak.
    70% raakt zwanger binnen een half jaar en 85% binnen een jaar ongeveer.
    Als je al op maand 9 zit, wordt het toch wel spannend..
    We horen in ieder geval niet meer bij de gemiddelde en dat doet me wel verdriet..
    En als je om je heen kijkt lijkt iedereen binnen 3 rondes zwanger te worden.. Ik ken ook echt alleen maar mensen bij wie het zo snel raak was... maar ja hopelijk is het ooit onze beurt!
    Het klopt wel dat je na het ontpillen misschien pas 5 maanden bezig bent...

Nou veel succes met alles!
    Hopelijk snel een zwangerschap~!

15. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Zou zeker langs de huisarts gaan, heb ik in ronde 9'ook gedaan, maar omdat het gemiddelde een jaar is voor je zwanger bent, moest ik nog 3 maand zelf proberen met temperaturen. Uiteindelijk niet gelukt en doorverwezen maar is niks aan de hand... Dus geduld hebben :(

Maar als je al eens geweest bent, scheelt bij de volgende keer denk ik, en misschien verwijst hij je meteen door!

16. Corali

Corali Actief lid

12 aug 2013
    342
    0
    0
    Volg je eigen gevoel, vertrouw je het niet laat je doorverwijzen.

Mijn gynaecoloog gaf ook aan dat als je cyclussen onregelmatig zijn en altijd langer zijn dan 35 dagen, dat de kans vrij groot is dat je geen/of een zwakke eisprong hebt. Er zullen uiteraard uitzonderingen zijn zoals eerder genoemd maar wat je online heb gevonden kan dus zeker kloppen!

Dat een stel waarbij niets aan de hand is meestal ook een jaar bezig zijn, is volgens mij niet waar hoor! Vanaf een jaar wordt je meestal doorgestuurd (in mijn geval bij de eerste een stuk eerder vanwege exact dezelfde klachten als jij). Ik vind een jaar zeker lang, volgens mij ligt het gemiddelde op 6 maanden.

Zelf heb ik het temperaturen als zwaar ervaren. Elke ochtend bij ontwaken aan die thermometer denken, drie maanden gedaan maar zou het nu nooit meer doen!

Nou goed, ik spreek dus een aantal dingen lekker tegen, maar dit is mijn ervaring! ;)

Deel Deze Pagina