Wat doet jouw man in huis/verzorging?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lieveliefie, 18 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieveliefie

Lieveliefie Actief lid

10 jun 2013
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn relatie loopt niet goed. En ik twijfel soms of mijn eisen niet gewoon te hoog zijn. Dus even realitie check houden.
    Hoe zien jullie avonden en weekenden er uit? Wat doet je man in het huishouden? Wat doet hij voor jou? En met de kinderen? Hoeveel tijd besteed hij aan het gezin en hoeveel aan zichzelf? Hoe vaak ondernemen jullie wat als gezin?

2. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn man werkt 60 uur en sport 5 avonden in de week.
    Hij legt elke dag 1 van de kinderen in bed savonds en ruimt sochtends de vaatwasser uit voor hij naar zijn werk gaat. Verder niets :)

3. minon

minon Niet meer actief

Niets. Hij werkt 70 uur per week en zorgt alleen dat de container aan de weg gaat en ik aanmaakhout heb voor de kachel.

4. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Jeetje, wat een vragen ;)

Ik weet het niet precies, houd het niet bij en we hebben geen vaste afspraken.
    Mijn man doet wel gewoon dingen in het huishouden. Ook gewoon uit zichzelf. Ik werk om het weekend en dan kom ik vaak thuis en is hij volop aan het stofzuigen en dweilen etc. Hoef hem ook niet altijd iets te vragen.
    Boodschappen doe ik altijd, dat mag hij niet van mij :p. Strijken doe ik ook altijd. En klikos en oud papier buiten zetten doet mijn man. Voor de rest verdelen we de dingen

De kinderen leggen we om en om op bed. De ene avond hij, de andere ik. Het is wel zo dat ik ze altijd douche ( de jongste dan, oudste doet het zelf).

We ondernemen niet vaak als gezin echt iets. In de zin dat we ergens naar toe gaan. Het is wel zo dat we 9 van de 10 zondagen gezellig met zn 4tjes een film kijken thuis.

Mijn man gaat 2 avonden in de week naar de voetbalclub, geeft training aan een C elftal. En op zaterdag is hij daar ook voor op pad, dan is een wedstrijd.
    En vaak gaat hij 1 avond in de 2 weken naar een vriend toe.

De avonden zijn we dus niet altijd samen, het komt ook voor dat ik in de avond moet werken namelijk. Als we samen thuis zijn, kijken we vaak gewoon t.v. Of zitten een beetje op internet. Of ik combineer tv kijken met was vouwen ;)

Wat wil je nog meer weten ?

5. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Mijn man doet bijna alles in het huishouden wat ik hem vraag :) helpt soms mee de wasophangen/opvouwen. De badkamer doen we altijd samen. WC's doe ik meestal zelf maar als ik het m vraag doet hij dat. BOodschappen doe ik meestal zelf, maar ik werk niet dus doe dat samen met mijn dochter. Stofzuigen doet hij ook wel eens. In het weekend doet hij vaak wat meer met onze dochter en als hij thuis komt uit het werk heeft hij altijd tijd voor haar. Naar bed brengen doen we samen.

6. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Mijn man werk meestal 44 uur per week.
    Brengt zoonlief meestal op bed (ik haal hem er 's ochtends af en breng hem naar school).
    Kookt door de weeks vaak eten omdat ik dan moet werken en om 8u pas thuis ben.
    Doet ook wel eens wat in het huishouden, maar dat wisseld.

7. Trees

Trees Niet meer actief

Qua huishouden en verzorging verdelen we alles. We werken ook beiden evenveel, dus dat is ook logisch.

In de weekenden en vakanties zijn we vooral als gezin samen en ondernemen we veel. Een avond per week gaat hij naar vrienden, een avond per week heb ik mijn toneelvereniging. Andere avonden wisselt. De helft van de keren doen we echt wat samen, andere keren zijn we bezig met onze eigen hobbies.

We hebben geen afspraken over wanneer we er voor elkaar horen te zijn, maar we houden hier wel veel rekening met elkaar en er wordt veel overlegd.

Wat is het waar jij nu tegenaan loopt?

8. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Manlief doet hier vaak in de weekenden stofzuigen en koken. Hij doet verder de echte "mannen"klussen, whaha, zoals naar de stort gaan, de tuin doen en in huis de Timmerklusjes. Verder werk ik maar 16 uur en hij 40uur + 24uur voor zichzelf, dus is niet in evenwicht als hij ook nog meer in het huis zou moeten doen. Hij legt om de dag de meisjes in bed en hij brengt ze ook met regelmaat naar school.

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik denk niet dat je moet gaan vergelijken. De vraag is hoe jouw situatie eruit ziet en of je daar tevreden mee bent. Is het in balans? Zijn jullie als stel het eens over de verdeling? Dat is voor iedereen anders namelijk.
    Wat verwachten jullie van elkaar?

Nouja, hier in elk geval een man met ontzettend veel energie die 36u werkt (4x9u) en elke woensdag vrij is. Hij doet veel in huis (de was, stofzuiger, opruimen, de tuin etc) en de zorg van de kinderen vaak op zich neemt. Ik hoef hem in elk geval nooit te vragen of hij een keer iets wil doen in huis of met de kinderen.
    We hebben de taken verdeeld en zijn daar beide tevreden over.
    We doen geregeld wat samen als gezin en gunnen elkaar ook tijd voor onszelf. Hij gaat af en toe naar een voetbalwedstrijd of naar vrienden en ik naar vriendinnen of iets anders leuks doen.
    En af en toe gaan we samen weg. Uit eten, bios etc. Absoluut noodzakelijk hier.

10. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Ben nu ook wel benieuwd hoe het bij jullie is TS

11. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat dit echt per stel verschillend is hoor en dat wat voor de één werkt, voor de ander absoluut niet werkt.

Een stel in mijn naaste omgeving, functioneerd totaal anders dan wij, maar is wel gelukkig.

Om concreet antwoord op jouw vraag te geven:
    ML is 's avonds bijna nooit thuis en 's nachts ook niet al te veel. Ik dus over 't algemeen altijd.
    ML werkt buitenshuis en ik niet, dus vind ik het logisch dat ik de meeste HH dingen voor mijn rekening neem.
    Maar ML merkt wel dat ik moe ben ofzo en gaat dan uit zichzelf afwassen of iets anders doen. DL besteed hij bewust tijd aan, ook om mij te ontlasten (dus spelen, verluieren etc.).
    Stappen doen we beiden niet echt, maar knus op de bank zitten dan weer wel;)

12. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    #12 Clapat, 18 okt 2013
    Laatst bewerkt: 18 okt 2013
    Taken van mijn man:
    - elke dag stofzuigen
    - 2 keer per week dweilen
    - Tafel afruimen en keuken onderhouden
    - onze administratie bijhouden en rekeningen betalen
    - onze dochter uit bed halen ´s morgen en met haar ontbijten
    - Dochter naar de opvang brengen
    - de tuin onderhouden

Taken die ik zelf doe:
    - Koken
    - afstoffen en badkamer poetsen
    - vensters poetsen (om de zoveel maanden)
    - Strijken
    - Dochter ´s morgens aankleden

Taken die we afwisselend
    - Dochter wassen en in bed leggen
    - met de honden erop uit
    - inkopen doen 1 keer per week

Samen:
    - Grotere klussen in de tuin

Door de week zijn we nadat onze dochter slaapt nog veel met andere dingen bezig als met elkaar.
    Helaas komt onze poetsvrouw niet meer, want anders hadden we meer tijd door de week voor elkaar. We zijn dus dringend op zoek naar iemand anders.
    De dingen doen we door de week zodat we tenminste het weekend niks hoeven te doen.
    Behalve dan grotere klussen in de tuin, die doen we op een mooie dag samen en dan helpt onze dochter een beetje mee op haar manier.
    Soms heb ik het gevoel dat ik meer doe als hij omdat ik de actievere dingen doe, maar administratie is soms ook veel werk...

Even aanpassen: We werken beiden van maandag tot vrijdag ca. 40 uur in de week.
    Er zijn ook avonden door de week dat we helemaal niks aan het huishouden doen en even enkel man-vrouw zijn in plaats van mama en papa. Ja, dan blijft het huishouden eens liggen, maar we gaan er niet van dood. We hebben liever dat we dan tijd aan elkaar spenderen.
    Als dochter in het weekend gaat gaan slapen (en mijn nichtje bij ons thuis blijft) of eens bij oma en opa wil blijven, gaan we gezellig uit eten.
    Echt tijd voor ons als individu, blijft er niet over.
    Maar je kan niet alles willen en hangt ervan af waar je mee tevreden bent.
    Zo zijn vrienden van ons helemaal anders... die zijn blij dat ze eens elk apart gaan stappen of zo en elk door de weeks nog apart gaan sporten.
    Ik heb er geen behoefte aan, meestal komt het initiatief van een vriendin om met meiden te gaan stappen en de partner thuis te laten.
    Dit komt misschien zo 2 keer per jaar voor.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Huishouden doet hij niet omdat hij veel werkt en ik niet. Hij probeert wel vaak s avonds thuis te zijn om even met de kinderen te spelen en naar bed te brengen, voorheen was dit niet zo. S avonds doen we wat voor ons zelf en kijken vaak tv of een filmpje. Denk dat hij 3 avonden per week weg is om iets voor zichzelf te doen. Als gezin weg gaan doen we te weinig, denk 1 keer in de drie maanden.

14. sjak

sjak Niet meer actief

Mijn man is bijna altijd thuis, geen sport, wel een stesvolle baan die hij doet in vier dagen. Donderdag is zijn papadag en in het weekend doen we bijna elke zaterdag dingen als gezin. Dat kan ballorig zijn, de dierentuin of naar het strand etc.
    In het huishouden doet hij de was en ik eigenlijk de rest, hij probeertook weleens te koken, maar dat is niet een van zijn kwaliteiten.
    Hij doet ook bijna elke avond onze dochter naar bed, zingt voor haar.
    Ik weet niet beter en vind dit ook vrij normaal, zo gebeurt het ook grotendeels om ons heen.

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

Mijn vriend doet de verzorging van de baby na 18uur in de week want dan werk ik en is hij thuis van zijn werk. Qua huishouden doet hij de vuilniszakken opruimen, in het weekend helpen met afwassen en hij ruimtmijn zakken chips op en mijnl ege cola-flessen enz,...ik laat dat altijd rondslingeren.

Het huishouden doe ik overdag, dat hoeft hij niet, hij werkt elke dag van 9u tot 18u. Ik van 18 tot 22uur

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier erg afhankelijk van de uren die hij maakt. Nu thuis en ik zit wat in lappenmand dus zorgt hij bijna volledig voor de kids.
    Huishouden is hier een eindeloze discussie, hij ziet het niet en vergeet veel, maar probeert wel mee te helpen.
    Hij doet sowieso bijna altijd de kinderen in bed, behalve dus als hij veel uren draait en dus laat thuis is dan wil het natuurlijk niet.

Qua weggaan als gezin , dat doen we bijna altijd. De ene keer op visite ergens en dan weer niet. Sowieso in het weekend vaak met z'n vieren.

Ik neem te weinig tijd voor mezelf trouwens. soms zijn we s avonds dus weg en soms heel "gezellig"in onze computers en soms samen op de bank.

17. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    mijn man doet erg veel maar ik ben chronisch ziek en heb momenteel hartritmestoornis, dus kan niet veel. hij kookt, maakt schoon in huis, doet boodschappen ,wast af. doet de was, enz.. verder doet hij momenteel ook grotendeels de verzorging van ons dochtertje. wassen, aankleden, fles geven, luier verschonen, in bed leggen enz.. hij werkt momenteel enkele dagen vanuit huis zodat hij bij de verzorging van haar kan helpen.
    als ik geen ritmestoornis heb en wat meer kan, helpt hij ook dan wassen we samen af. doet hij s avonds het flesje en legt hij haar ook soms op bed. ook dan helpt hij in het huishouden door een keer de was te doen, stof te zuigen of schoon te maken, koken of zo.. dus mijn man helpt naast zijn werk erg veel mee in huis. zorgt ook nog voor mannenklussen de tuin, grasmaaien. enz..

18. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

huishouden doet hij niets. verzorging van de kinderen ook niets. spelen met de kinderen op zaterdag en zondag. tijd voor zichzelf heeft hij niet. de laatste keer dat we samen iets hebben gedaan is zeker minimaal een jaar geleden. verder is onze relatie goed en ik accepteer dat het zo is en dat ik met veel dingen er alleen voor sta. hij werkt heel hard zeker 80 uur in de week

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier een topper..
    we hebben de avonden meestal samen en kijken dan tv of lezen, praten wat. 1-2 avonden per week, soms meer is een van ons tweeen weg (sport, afspraak)

het weekend besteden we met zijn vieren. Boodschappen doet ml en we gaan we gaan ieder met een kind naar sport (zwemles en ballet). Verder doen we meestal wel een ding met z'n allen (zwemmen, bos, iets of iemand bezoeken). Soms delen we het op en doen we ieder iets met een kind.

Ml doet erg veel: stofzuigen, stoffen, koken (2-3 x per week), boodschappen, vaatwasser uitruimen, vloeren dweilen, klussen in huis, vuilnis, tuin, strijken (eigen spullen en deel kids).

Ongeveer 1 per maand doen we samen wat. Uit eten vooral of een feestje ergens. Ml gaat 2-3 x per maand naar de film, wat borrelen met vrienden en ik spreek regelmatig met vrienden af.

De komende tijd zal hij meer doen omdat ik steeds minder kan en straks weer kraamvrouw ben met een snee. Doet hij allemaal zonder mopperen. Geeft een goed gevoel,

Oja, man werkt 40 uur per week maar heeft flexibel werk. Vandaag werkt hij thuis bijvoorbeeld maar gisteren was hij pas om 19:00 thuis. En sommige dingen kan ik niet ivm reuma (stofzuigen, bedden opmaken)

20. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Man: De prullenbak.

Ik: de rest

Ttja das niet veel he? Maar ach ikkan het nu beter handelen. Ik werk. Nu nog maar 20 uur. Hij 36. In de verzorging van onze dochter doet hij bijna evenveel.
    We gaan beide soms een avondje met vrienden weg. Ongeveer 1 keer p m met z'n tweetjes. In het weekend voetbalt hij op zat. Zondag is een dag om gezellig wat leuks te doen.

Deel Deze Pagina