Aangezien ik er nu toch wat aan wil gaan doen ben ik benieuwd wat jullie thuis aan buikspieroefeningen doen. Ik heb verder geen materiaal. Ik heb al wel rondgekeken via google, maar er staat zoveel op dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Wie heeft er tips.
je kan gewoon sit ups doen, of schuine sit ups maar ook voor een prikkie zon buikspiertrainer kopen ( as nog bij de lidl) wat ook kan is opdrukken evt op een yogabal om te beginnen. dan ga je met je onderbuik, schaambeen op de bal liggen en dan opdrukken. ook je benen op een stoel leggen, je rug op de grond en dan omhoog kan bv ook. weet wel dat buikspieroefeningen alleen niet werken om buikvet eraf te trainen. heb je geen buikvet dan krijg je door buikspieroefeningen wel de spieren te zien
Dankje tinateenslipper. Die met de rug op de grond, benen op de stoel is een goede. ga ik proberen. Ik vraag me ook af, doen jullie het (de buikspieroefeningen) elke dag of 3 keer in de week en hoeveel keer per setje?
Wel je core ook aanspannen. Beginnen met je buikspieren aanspannen vasthouden en los laten dan weet je ook beter waar en wat je moet voelen wanneer je dan wat oefeningen doet. Kijk op pintrest. Sit ups zijn niet zo zeer het beste wat je kan doen en dat traint ook niet alles en als het verkeerd doet krijg je makkelijker last van je nek en rug wat je niet wil hebben. Ook planking is goed
ik doe het 3x per week. meestal 2x 15 1x 20. maar dat zijn puur alleen de losse buikspieroefeningen want ik doe wel meer waarbij ik mn buikspieren voel
Ik maak gebruik van FitnessBlender, een youtube kanaal met allemaal workouts. Vooral fijn dat je er door heen gesleept wordt en ook de tijd in de gaten gehouden wordt. Meestal doe ik één van de 10 min abs workouts.
Tina: Thanks. Ik ben niet zo goed in elke dag Ik ga het maar eens zo proberen. Kijken of het allemaal wat minder á la hangbuikzwijntje kan. Anne: Ook een goed alternatief! Ga eens even kijken.
wat ik al eerder zei als je echt buikvet hebt helpen buikspieroefeningen nauwelijks. dan kun je beter eerst wegtrainen met bv cardio. je kunt je buikspieren wel trainen maar alleen met die oefeningen krijg je nooit je buikvet weg maar iig succes
Abs are made in the kitchen. Je kan trainen wat je wilt, maar je zult het toch echt in je eetpatroon moeten zoeken om van je buik af te komen
Uiteraard ook mijn eetpatroon aangepast, maar mijn buikspieren zijn zo slap als maar kan. Na de 2 zwangerschappen en keizersnede heb ik daar niks meer mee gedaan dus het kan geen kwaad om wat te trainen denk ik zo. Alleen met de keuken kom je er ook niet lijkt me.
Oh ik kon anders wel voelen vorig jaar toen ik begon dat de spieren daar waar m'n zoon onder zat echt comatoos aanvoelde. 3x in de week is prima. Ik begon met 3 dagen work out 4e dag rust en dan voelde je ook echt wel op dag 4 dat je spieren gewoon wat rust nodig hebben om van de klap bij te komen. Maar dat is voor mij dan. Ik mag verder van mijzelf niet teveel doen want ik eet niet genoeg. Maar ook om de dag werkte prima. En ik weet ook dat de fysio mij een keer vertelde dat eigenlijk al mijn spieren te kort waren en de wat sterktere spieren de klap van de wat minder sterkte spieren opnam waardoor ik dan meer pijn had zoals bijna chronische rug en nek pijn. Je moet ook gewoon naar je eigen lichaam luisteren. Je zelf nooit pijn doen. En je bouwt het ook op. Ik weet nog wel toen ik vorig jaar 3-4 weken pump it up work out deed. De eerste twee weken kwam ik niet verder dan de warming up. Pas toen ik dat na 2 weken kon volhouden gooide ik er wat meer bij. Tot ik uiteindelijk een hele work out deed van een half uur tot een uur lang (het hele dans gedeelte kan ik sowieso niet want ik heb twee linker voeten...) Zo flans je vanzelf ook iets bij mekaar.
ja en nee, alleen met de keuken kom je er weldegelijk... dat sowieso want buikspieren zitten er en kunnen niet groeien en komen tevoorschijn zodra de vetlaag erop verdwijnt. Dat zijn feiten. Daarnaast idd je buikspieren hebben een opdonder gehad met bvb de zwangerschap en het sterker maken (toename aan kracht/coditie) kan zeker geen kwaad. Overigens train je ze eigenlijk voldoende met 3 compound oef, squats, deadlifts en benchpress. Maar denk niet dat je abs krijgt door buikspieroef. Dat zijn leuke tell-sell praatjes etcetc, maar feit blijft dat de buikspier (het is er maar 1 namelijk) in groei geremd word door de overliggende pezen welke hem verdelen in de blokjes
Duidelijk verhaal Imensa. Bedankt! Ik ben nu net begonnen met gezond eten, lees lekkere snacks en chips laten staan. Dus ik ga hopelijk gelijk op.