Hoi hoi, In januari was helaas mijn studentenvervoersbewijs verlopen. Nu is het zo dat ik ivm een depressie thuis zit dus het heeft nog geen direct effect gehad. Maar nu sta ik dus op het punt om weer verder te gaan met mijn studie. Dit houdt in dat ik een afstudeerstage moet zoeken bij een bedrijf. Helaas is het zo dat er voor mij geen aanbod is in mijn directe omgeving en ik er dus vanuit moet gaan dat ik toch dagelijks een aardig stukje moet gaan reizen met zowel bus als trein. Ik heb al een beetje rondgekeken op internet maar ik wordt er nog niet heel erg wijs uit. Het liefst zou ik natuurlijk 1 abonnement hebben die alles zou dekken maar ik merk al dat dat heel erg lastig gaat worden. Wat ik heb begrepen kan dat alleen met het altijd vrij abonnement van de ns, a 309 euro in de maand. Het laat zich raden dat ik dat gewoon nooit kan betalen van mijn stufi. Als langstudeerder komt de ns je wel iets tegemoet, door je 50 euro korting te geven wanneer je een jaar abonnement afsluit. Maar dan zit je dus nog op ongeveer 305 per maand en zit je hier een jaar aan vast terwijl de afstudeerstage 5 a 6 maanden bedraagt. Waarschijnlijk zal ik tijdens mijn afstudeerstage ook wel een stagevergoeding krijgen en misschien ook reiskosten vergoeding maar dit is natuurlijk moeilijk in te schatten van te voren. Wij hebben per week ongeveer 100 euro voor boodschappen en zijn 3 dagen in de week met z'n 4en (vakantieperiodes de hele week). Wanneer ik naar de reiskosten kijk van potentiƫle afstudeerbedrijven, kom ik al gauw over de 30 euro reiskosten per dag. Dus ik moet echt een soort abonnement hebben waarmee ik korting kan krijgen voor zowel bus als trein en van verschillende vervoersbedrijven. Hopelijk zijn hier meiden die wat tips voor mij hebben want ik zie even door de bomen het bos niet meer. Er zijn op het moment heel veel abonnementen te verkrijgen maar die zijn vaak gebonden aan alleen bus of trein en aan zones of vervoersbedrijven... Hellluuup