Wie moet ook zelf hormonen spuiten?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door draaimolen, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Hoi allemaal,

Na alle onderzoeken te hebben afgerond, zijn wij vandaag bij de gyn geweest en mogen we eindelijk gaan beginnen met iui. Alhoewel ik van mezelf een keurige cyclus heb, willen ze toch graag dat ik hormonen ga spuiten. Statistisch gezien heb ik dan meer kans om snel zwanger te worden.

Het gaat alleen om behoorlijk wat verschillende hormonen, word er eigenlijk een beetje bang van. Het gaat om Lucrin, Gonal-F, Pregnyl en na de iui progestanbolletjes om vaginaal in te brengen. Ik ben zo bang voor bijwerkingen. Het betekent ook dat ik vanaf dag 1 tot en met de laatste dag iets aan hormonen moet innemen. Ik vraag me af of ik dat aankan..Ik moet half juli terug naar de poli voor spuitinstructie en de cyclus van aug. gaan we dan starten.

Zijn hier meiden die ervaring hebben met iui met hormonen? En kunnen die mij iets meer vertellen of misschien geruststellen? Is het spuiten moeilijk en hoe zijn de bijwerkingen? En was het bij jullie snel raak?

Ik hoor het graag van jullie! Alvast bedankt voor jullie reactie!

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hoi Draaimolen,

Ik heb geen ervaring met IUI wel heel veel met het spuiten van hormonen ;)
    Tjah, iedereen reageert anders. Ik vond het allemaal best te doen (IVF-ICSI). Je moet het even gedaan hebben of je partner inschakelen om te injecteren. Probeer je voor te houden dat het voor een super goed doel is, misschien dat het je iets helpt.
    Hoe snel het raak was...
    6x IVF ICSI in eigen cyclus
    1x standaard IVF ICSI

Succes meid!

3. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Hi Elmo, thanx voor je reactie!

Ten eerste een dikke proficiat voor jou! Het spuiten heeft idd geholpen ;)

Het zal ook allemaal wel loslopen, maar het klinkt zo eng. Ik krijg wel zo´n apparaatje waar de spuit in gaat, dus is volgens mij al minder eng. Hoe waren bij jou de bijwerkingen? Heb je daar veel last van gehad?
    Verder vind ik het zo zonde dat mijn eigen goeie cyclus volledig stil wordt gelegd om dan vervolgens smerige hormonen in mijn lichaam te spuiten. Maar goed, alles went :)

Groetjes.

4. Shaartje

Shaartje Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.062
    0
    0
    Hoi Draaimolen,
    Ik heb geen ervaring met IUI wel met hormoon spuiten. Ook Gonal-F en Pregnyl, dat andere zegt mij niets.

Ik heb eerst pilletjes geslikt waar ik heel vervelend van werd, opgefokt, slecht slapen enz.

Toen ik mocht gaan spuiten was ik opgelucht maar als de dood voor die spuit. En al die angst was voor niets, echt waar, stelt niet zo veel voor, vind ik dan he.
    Ik prikte in mijn buik, kan ook in je been, maar ik vond het fijner in mijn buik, dan pak je gewoon een buikplooi (vet) en daar kneep ik dan heel hard in, zodat ik dat voelde en liet de naald gewoon zakken in mijn vel, klinkt goor, maar je hoeft echt geen kracht te zetten, de naald is heel dun.
    Ik zorgde ook dat ik een beetje liggend zat, snappie, niet te veel rechtop, want daar kreeg ik een x blauwe plekken van. Je voelt niets van de vloeistof met Gonal, dat is zo weinig.
    Gonal zit ook in een pen, die is voorgevuld en je hoeft dus niets te mengen.

Pregnyl bestaat uit poeder en vloeistof, dan zuig je de vloeistof op met een holle naald, die ziet er groot uit, maar die gaat niet in je lichaam! Dat spuit je dan bij de poeder, dat roer je een beetje en zuig je weer op. Dan verander je de naald naar de dunnere en die prik je dan op dezelfde manier. Deze voel je iets meer, is ook meer vloeistof, maar tegen die tijd heb je er waarschijnlijk al 10 dagen Gonal op zitten en ben je een volleerd junk geworden!

maak je echt geen zorgen. Ook met de bijwerkingen valt het wel mee, je krijgt waarschijnlijk een lage dosis en dus zal je er niet veel van voelen. Ik kreeg er zelfs meer energie van...raar maar waar. Geen puisten, extra kilo's enz. En wie weet ben je binnen een "wip" zwanger, hihih.

Veel succes en ik hoop dat het snel raak is.

Bij ons was het na ronde 3, toen er een spontaan ei kwam opzetten!

Shaartje

5. Audrey

Audrey Actief lid

9 nov 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Hoi, hier nog wat geruststelling hopelijk. Het spuiten zelf valt erg mee, het naaldje is inderdaad zo klein, je voelt er niets van.

Ik had alleen stress met de eerste paar keer, omdat ik nog niet het goed deed (moest een tweede keer voor prikles), maar toen ging het prima.

Grappig was dat ik moest beginnen met spuiten toen mijn lief met vakantie was. Op een ochtend was hij terug, en kwam net de kamer binnen toen ik heel geroutineerd de dop van de de grote naald haalde (om op te zuigen, maar dat wist hij niet). Zijn gezichtsuitdrukking was geweldig! Ik had het erbij moeten laten zitten, had hij me erg stoer gevonden, maar omdat hij echt misselijk werd, liet ik de kleine naald zien.

Success! (dat heb ik in ieder geval nog niet, maar 1e ronde maar...)

6. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Hoi Shaartje en Audrey, thanx voor jullie antwoorden.

@Shaartje, Lucrin moet ik gaan gebruiken om eerst mijn eigen cyclus stil te leggen en dan moet ik zoals jij Gonal gebruiken om een eitje te laten rijpen en dan Pregnyl om ´m te laten springen. Daarna moet ik dus progestanbolletjes inbrengen gedurende 2 weken. Dit omdat de lucrin mijn eigen cyclus stillegt en er dus ook niet automatisch progesteron wordt aangemaakt en dit hormoon is echt nodig om een mooi ´nestje´ in de baarmoeder te maken, dit gaan voor mij dus de bolletjes doen.
    Maar dat is nujuist zo frusterend. Ik heb van mezelf een prima cyclus, ben ook geprikt op progesteron en mijn waarde was 44, wat duidt op een mooie eisprong. Ik moet mezelf nu gaan pijnigen terwijl mijn lijf het zelf ook kan.
    Maar goed, dat zijn nu eenmaal de regels van ons zh en die moeten we dus maar volgen als we nog ooit een keertje zwanger willen worden. We hopen maar op het beste..

Jullie ook allemaal succes!

Deel Deze Pagina