Mijn man rookt en ook toen ik nog niet zwanger was rookte hij gewoon buiten. De laatste tijd, vanwege de kou gaat hij bij de voordeur roken. Tussen de woonkamer en de voordeur zit nog een deur, maar toch komt altijd een gedeelte van de rook naar binnen. Naar mijn idee, want ik ruik het gewoon. Ik heb hier wat van gezegd en gevraagd of hij gewoon buiten wil gaan roken. We krijgen hier dan altijd onenigheid over, want hij zegt dat ik me gewoon aanstel. Wat vinden jullie? Het gaat dan om 1 a 2 keer op een avond. Kan dit al schadelijk zijn voor de baby?
Ik denk dat het wel meevalt maar ik kan me jouw gevoel heel goed voorstellen en zou eigenlijk ook willen dat hij buiten rookt. Die paar minuutjes in de kou overleeft hij vast wel, en bij de open voordeur is het toch ook koud?
Ik vind niet dat je je aanstelt! Als jij dat niet fijn vind kan hij dit toch gewoon respecteren? Ik was hier ook heel strikt mee hoor tijdens m'n zwangerschap. Was echt zelden dat ik in de rook zat, alleen wanneer het niet anders kon (verjaardag ofzo) Maar zeker niet elke dag omdat mijn man het koud had (Mijn man rookt trouwens ook maar stond gewoon lekker te klappertanden buiten met z'n sigaretje En nu nog steeds, want de kleine is er nu dus binnen roken gebeurt hier nooit)
Ik kan me indenken dat je het vind stinken, maar dat het (zoals het bij jullie gaat) nou schadelijk is geloof ik niet zo.
zolang je het ruikt zitten er ook nog stoffen bij in. zal niet veel kwaad kunnen maar ik zou niet aacepteren dat hij daar staan. hij wil roken dan helemaal buiten simpel
Kan hij anders niet onder de afzuigkap gaan staan? Dat vind ik altijd een hoop schelen. Vl rookt hier alleen op zolder met de deur dicht en het raam open, daar heb ik gelukkig beneden ook geen last van.
Nee ik vind niet dat je je aanstelt....Het is nog niet schadelijk voor je kindje hoor, kijk eens naar andere ''moeders'' die roken tijdens zwangerschap en na de bevalling gewoon in huis. Wij hadden afgelopen weekend verjaardag van mijn dochter, toen vroeg mijn man mij ook ''Mogen ze binnen roken''? Dan onder de afzuigkap. Heb hierop nee geantwoord.. Ik hoef dat gestink niet in huis, ze gaan dan bij de voordeur ook roken. Dan loop ik er heen, pak ik mijn sleutelbos doe ik de sleutel in de voordeur en doe de deur dicht. Anders heb ik net als jij dat gestink in de gang, en het wordt ook nog eens koud in huis.. Stook niet voor de vogeltjes....... Gewoon zeggen hoe je er over denkt Eerlijkheid duurt 't langst.
Volgens mij kan het weinig kwaad hoor, mijn moeder heeft vollop gerookt toen ze zwanger van mij was. En nu rookt ze ook in huis welliswaar bij het raam maar de lucht hangt toch een beetje in huis en tot nu toen ben ik nog steeds zwanger en ziet alles er goed uit.
Ik denk dat het inderdaad weinig invloed zal hebben die 2x op een dag met de voordeur open. Maar ik vind niet dat je je aanstelt. Jij voelt je er gewoon niet prettig bij. Ik ben zelf een roker en als jij aan mij aan zou geven dat je liever heb dat ik even buiten zou gaan staan, zou ik daar respect voor hebben. Vooral als het maar om 2 keer per dag eventjes een paar minuten in de kou staan gaat...!!
Nog losstaand van of je wel of niet zwanger bent.. buiten roken is voor mij echt buiten roken. Weer of geen weer. Hij wil zo nodig roken! Mijn vriend gaat altijd naar buiten, zelfs in de regen staat hij er met een parapluutje. Hij zou niet zo snel in een deuropening gaan staan. Mocht ik zwanger zijn, dan denk ik al helemaal niet.
Ik zou het ook nietzo leuk vinden als mijn man dat deed... Gelukkig roken wij beiden niet. Of het kwaad kan, nee denk het niet echt.
los van het feit of het wel of niet kwaad kan, jij vraagt een gunst aan je man/vriend om buiten te roken, jij hebt een goede reden (zwanger) en hij respecteert jouw verzoek niet door stiekem deels in de gang te gaan staan paffen. Ik heb zelf samengewerkt met collega's die flink roken, nadat we allemaal terug kwamen van de pauze (de rokers hadden een eigen rookhok buiten) rook je het gewoon nog heel sterk doordat die rooklucht in hun jas zit. Ik denk dat je daar zeker wel wat van meekrijgt.het is toch een vorm van meeroken.
Ik vind niet dat je je aanstelt hoor meid ik vind dat je vriend die paar minuutjes wel buiten kan staan. Ik zou het zelf ook niet willen. Een vriend van me die rookt wel, maar die gaat gewoon naar buiten, ik hoef die stank niet in mn huis te hebben.
Natuurlijk is roken schadelijk en kan het invloed hebben maar dit hoeft niet, net als zoveel andere dingen maar betekend dat dat je niks meer kan doen of nergens meer heen kan gaan. Als zij zich er niet goed bij voelt zou ik haar vriend verzoeken gewoon buiten te roken, mij persoonlijk zou het niet uitmaken zolang ik maar niet in een hokje van 5 bij 5 met 4 dampende mensen zit!
Nee hoor je stelt je niet aan hoor meis. Ik ben nog niet zwanger, en ik rook, en ik rook mijn sigaretjes buiten in de kou. Tja ik heb er zelf voor gekozen om te roken dus dan maar buiten. Mijn vriend die rookt niet en sinds wij samenwonen en dat isnu bijna 5 jaar heb ik nog nooit maar dan ook nooit binnen gerookt. Jou vriend heeft er voor gekozen om te roken, jij hebt er last van, sorry jongen dan ga je maar mooi buiten staan als jij er last van hebt
Hebben jullie geen schuur daar ging die van mij altijd in staan als het regende en in de winter. Nu heeft hij de zolder klaargemaakt ivm de babykamer op de 1ste verdieping, en daar rookt hij wel gewoon wel met het dakraam open en er zit een deur bij de trap en nog 1 op zolder want de zolder is in 2 delen. En ruik het nooit
Buiten het feit of het nu wel of niet heel schadelijk is voor je kindje, als je er last van hebt zou het een kleine moeite voor hem moeten zijn om die paar minuutjes buiten te moeten staan. Jij hebt nu 9 maanden de regie in handen