Luguber....

Discussie in 'De lounge' gestart door Fem, 24 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Afgelopen vrijdag zijn wij naar de verjaardag geweest van mijn schoonmoeder, niks bijzonders, we waren om half 10 thuis.

Gisterenavond voor het eerst na de bevalling weer eens gaan stappen terwijl onze dochter (i.v.m.het feit dat mijn man ziek is, maar dat doet er nu niet toe) bij opa en oma bleef slapen. Vandaag werden we wakker en gingen we haar, uiteraard, gelijk ophalen.

Aan het einde van de middag gingen wij weer naar huis. We hadden de auto geparkeerd en nadat we alle spullen uit de auto hadden gehaald deden de buren van twee huizen verderop ineens de deur open en begonnen een praatje met ons.

Wat bleek?

Onze buurvrouw (dus van het huis naast dat van ons) is overleden! Jeetje. Nu leefden wij wel niet op een zeer vriendschappelijke basis met elkaar, maar toch.

Afgelopen vrijdag heeft haar werkster haar dood op de grond (in de keuken, die aan de straatkant is en ik heb gewoon niks gezien -> niet dat ik dat zou willen,maargoed) gevonden, die heeft haar broer gebeld en die heeft de politie gebeld. Die zijn dus vrijdagavond gekomen en uiteindelijk is onze buurvrouw uit huis gehaald (blijkbaar waren ze net weg toen wij thuis kwamen). Ze kwamen erachter dat ze al een paar dagen de post niet opgeruimd had. De eerste post die er lag was van de maandag..... :(

Dus waarschijnlijk heeft onze buurvrouw dus van maandag tot en met vrijdag dood in haar huis gelegen. Getver, ik vind het echt een eng idee. Van de week ben ik zelfs nog twee dagen helemaal alleen thuis geweest omdat ik ziek was, nou, als ik had geweten dat er op een paar meter afstand een lijk had gelegen had ik echt niet kunnen slapen (had ik depolitie gebeld). Getverderrie. Ik ben hier normaliter niet zo heel erg gevoelig voor, maar ik vind dit toch wel een luguber idee. Ik moet er zelfs niet over nadenken om dadelijk alleen thuis te zijn.

Stom he?

Nouja, ik ben het in ieder geval weer kwijt ;).

Liefs van mij

2. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Iieew. Daar moet je niet teveel over nadenken zeg.
    Gelukkig heeft ze daar niet weken gelegen.
    Dan had ze niet veel contact met anderen als ze bijna een week dood in huis ligt zonder dat iemand het merkt.

3. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ja, dat was ook mijn reactie, ze was altijd erg veel op zichzelf, wij hadden niet zoveel met haar, neemt niet weg dat ik het wel zielig vind dat ze zolang daar gelegen heeft... :confused:

4. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb dit ook een keer meegemaakt, in mijn vroegere flatje. De man in de flat naast mij heeft ruim een week dood in huis gelegen.
    Ik heb me best schuldig gevoeld daarover. Maar aan de andere kant...hij wilde zelf geen contact. Toen ik daar kwam wonen belde ik aan om me voor te stellen, ik hoorde hem naar de deur komen, en toen liep hij weer terug. Verder zag ik hem ook nooit.
    Ik was thuis toen de politie hem uit zijn huis kwam halen. Die lucht...ik vergeet dat nooit meer, verschrikkelijk.

5. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Gatverdamme Mikki, dat is ook luguber ja... brrr, de kriebels lopen over mijn rug... gelukkig hebben wij niks geroken (van bovenaf gezien heb je onze hal met toilet, dan haar huis met de gang en toilet, dan een muur en dan de keuken waar ze in lag), anders was ik echt gaan verhuizen (ja, zo erg ben ik hierin ja.... :oops:), vreselijk. Zij wilde ook geen contact. Toen wij ons voor kwamen stellen begon ze gelijk te 'zeuren' over ons huis, de tuin en weet ik veel wat allemaal, ze had altijd wat... nouja, heel vervelend eigenlijk. Maar dan nog gun je iemand dit niet natuurlijk.... :(

6. Niet meer actief

oo gatver :rolleyes:

Dat soort dingen hoop je natuurlijk nooit mee te maken bah
    Denk idd dat je dat moet proberen je er niet teveel mee bezig te houden en er niet aan te denken als je alleen thuis bent al is dat moeilijk

7. 4catsandagirl

4catsandagirl Fanatiek lid

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    Mijn buurman was opgebaard thuis en lag naast de kamer van mijn dochter aan de andere kant van de muur dus. We zijn nog even bij hem wezen kijken maar ik vond het ook maar een raar idee. Steeds als ik in de kamer van mijn dochter kwam zag ik de buurman liggen. Het hoort er allemaal bij maar toch vond ik het een vreemde gewaarwording.
    Het is natuurlijk wel een hele andere situatie maar toch.....

Even offtopic: Mijn dochter had een hele aparte band met de buurman ( ze waren op dezelfde dag jarig en zaten op 1 golflengte), op de dag dat hij was gestorven ( ook in huis) begon ze klagen over koude handen en ook bij hun in huis had ze allemaal vreemde uitspraken die ik nog nooit had gehoord van dr. Toen hij was gecremeerd heeft ze het nooit meer over hem gehad. Ik kreeg er kippenvel van.

8. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Eng zeg, Fem!

Ik heb ook iets dergelijks meegemaakt... Mijn bovenbuurman was een alcoholist en behoorlijk eenzaam. Zijn vrouw was ook alcoholiste en zat sinds een paar maanden in een bejaardenhuis omdat ze niet meer voor zichzelf kon zorgen.

Haar man belde haar daar iedere dag en toen hij dat een keertje niet deed, trok zij aan de bel.
    De politie werd gebeld en die klommen via mijn balkon naar boven.
    En ja hoor, daar lag hij in zijn TVstoel, TV stond aan, TVgids op schoot... Gewoon natuurlijke dood.

Omdat hij geen verdere familie had, moest ik hem 'identificeren'... toch wel een hele vreemde situatie, heb daar dik een half uur naast hem gezeten daarvoor :confused:

Blijft toch een eng idee inderdaad, dat er iemand een poos dood heeft gelegen met alleen een muurtje/plafond ertussen... brrrr...

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.138
    113
    Happyland
    Bizar zeg!

Ik heb jaren geleden m'n buurman dood in huis aangetroffen.Was een ouwe alcoholist die zichzelf en z'n huis volkomen verwaarloosde.We hadden hem al een tijdje niet meer gezien en z'n keukendeur stond al sinds de vorige avond open.Beetje vreemd, dus ik ben met m'n moeder naar binnen gegaan..
    Zo ontzettend triest om die man in z'n eigen vuil aan te treffen.. :cry:

10. kims

kims Actief lid

7 jan 2007
    352
    1
    0
    Mijn buurman is afgelopen vrijdag overleden. Het was echt een hele schok, want 12 uur voordat ie is overleden hebben wij hem nog gesproken. Toen was hij nog kerngezond, niks aan de hand. Het is gewoon zo'n gek idee dat die man er 12 uur later niet meer zou zijn...

Maargoed, nu ligt hij dus thuis opgebaard... En loop ik de hele dag te denken: op 2 meter afstand ligt een lijk!
    Wel heel fijn natuurlijk voor de buren dat ze hun geliefde man & vader dicht bij hun hebben. Woensdag is de crematie.

11. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Wat is er eigenlijk zo eng aan het idee,dat er in het huis naast je een overleden persoon ligt opgebaard?
    Denken jullie dat hij/zij jou 's nachts nog even opkomt zoeken?

Het is wat anders als iemand er weken lang ligt en dat het dan niet zo lekker gaat ruiken. :(

Sorry, ben een beetje nuchter in dat soort zaken. ;)

Ben je al een beetje bekomen van de schrik?

Groetjes Taby.

12. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Nou zeg, kom ik net thuis, loopt haar zus buiten, die begreep wel dat wij de buren waren, kwam ze even vertellen dat ze niet maandag maar vorige week zaterdag is overleden (dus gewoon 6 dagen dood in huis gelegen), maar omdat ze haar hoofd had gestoten bij het vallen lag er allemaal bloed op de vloer, en de vloerverwarming stond ook nog eens aan! Ik begrijp niet dat wij niks geroken hebben, serieus niet... maar ik vind het allemaal wel eng... en waarom? Nouja, het is gewoon het idee denk ik...

13. nimian

nimian Lid

12 apr 2007
    54
    0
    0
    Hier schuin onder mij (ik woon 4 hoog) heeft iemand 5 volle dagen dood thuis gelegen.
    Op zich vind ik dat geen eng idee, maar het feit dat hier niemand in het portiek heeft gemerkt dat hij zijn postbus niet meer leegde en dag en nacht zijn lampen brande dat er miss wel wat loos kon zijn.
    Dat vind ik dood eng, we hebben hier allemaal goed kontact met elkaar maar toch is het niemand opgevallen dat hij er niet (meer) was.
    Tis dat zijn baas contact heeft gezocht met de politie omdat die geen contact kon krijgen en de politie heeft hem uiteindelijk gevonden. Mijn god wie weet hoelang hij er anders had gelegen.
    bbbrrrr moet er niet aan denken.

14. Wij wonen naast een vrouw die alleen is en (bijna) nooit de deur uitgaat.
    Ze heeft weinig tot geen vrienden (die gaan 'stuk' omdat zij alleen maar over zichzelf en haar problemen kan praten en altijd aan het roddelen is)

Als we haar horen is het midden in de nacht omdat ze dan aan het stofzuigen of timmeren is.

Dat is dus ook zo'n "geval" wat heel goed een paar dagen, of langer, dood in huis kan liggen...

15. Niet meer actief

he gatsie zou er ook niet aan moeten denken

16. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.034
    1.853
    113
    Provincie Groningen
    Kan me voorstellen dat het een eng idee is, helemaal om straks weer alleen thuis te zijn.
    De dood blijft toch iets ongrijpbaars.

Moet er zelf ook niet aan denken, moet er al niet aan denken dat er bijvoorbeeld iemand hier in ons huis is gestorven.

Deel Deze Pagina