Zwanger en jaloers op zwangere vriendin

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door limili, 2 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Hoi allemaal,

Ik ben bijna 6 weken zwanger... Ik ben er dolgelukkig mee.. na 11 rondes had ik een positieve test in mijn handen. Ik heb weinig klachten en ben gelukkig niet misselijk waardoor mijn zwangerschap echt voor mij/ons nog een beetje onwerkelijk is. De eerste echo is gepland en ik kijk er enorm naar uit om de kleine te gaan zien en te kijken of alles goed is en er een hartje zichtbaar is.

Ik maak mij een beetje druk om het feit dat het misschien wel niet goed is. Heb geen voortekenen van een MK maar ik ben een beetje bang dat er op de eerste echo geen hartje is. Ik ben een perfectionist en wil graag controle hebben en duidelijkheid. Het is wachten duurt lang... en we moeten afwachten.

Nu kreeg ik vanochtend een berichtje van een vriendinnetje van mij ze is zwanger weet het nog maar net maar totaal niet gepland. Nu voel ik mij een ego meid want nu denk ik zul je zien is onze zo gewenste zwangerschap fout en is de echo bij haar goed!! Ik moest dit even kwijt.. en voel me erg slecht door deze gedachte.. pfff Ik heb haar maar gefeliciteerd.. en ik hoop dat wij snel het goede nieuws ook kunnen vertellen.

2. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Ik snap dat die gedachte bij je op komt, maar zo moet je helemaal niet denken.. Waarom zou het bij jullie fout zijn?
    Zoals je zelf al zegt, je hebt niets wat wijst op een miskraam.

Ik weet hoe lang de eerste weken duren, maar het zou zonde zijn om je die weken druk te maken om de verkeerde dingen.
    Super leuk toch, als het bij jullie beide goed blijft gaan?
    Samen zwanger...

Merk het in mijn omgeving ook, toch best handig als je meer zwangere in je buurt hebt rond lopen.
    Komt vast goed bij jullie! :)

Enne.... GEFELICITEERD MET JE ZWANGERSCHAP! :-D

3. cbertens

cbertens Actief lid

10 feb 2012
    247
    0
    0
    Ik werk 4 dagen per week al secretaresse
    Den Bosch
    Door de onzekerheid en omdat je het zooooo graag wilt, kunnen deze gedachtes je hoofd binnen sluipen. En dan ook nog die hormonen erbij :) Straks na je goede echo, zul je heel anders tegenover haar zwangerschap staan. Komt goed meid!

4. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Nergens voor nodig meid om zo te denken. Maarja, die automatische gedachtes zijn lastig te stoppen he? Stel jezelf de vraag... hoe weet ik dit? Niet dus! Het is nergens op gebaseerd! Je gaat je alleen kut voelen wat ook nergens voor nodig is. Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!! Probeer er lekker van te gaan genieten. XX

5. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Allereerst bedankt voor alle lieve reacties.

Ja automatische gedachten komen bij je op.. en zolang je geen duidelijkheid hebt is het natuurlijk erg moeilijk om het zeker te weten. Je hebt een positieve test in handen gehad wat moet ik nu... en wanneer heb je duidelijkheid.

Mijn vriendin gaf aan dat ze er wel blij mee is.. straks hebben we allebei een positieve echo en kunnen we samen zwangeren.. pfff laten we het hopen!!

6. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Ik zou haar meteen vertellen dat je ook zwanger bent en het nog maar net weet, hoe leuk is het om dit met een vriendin te delen?! En als het dan onverhoopt toch niet goed is dan hoef je dat niet achteraf nog uit te leggen. Maar ik ben niet zo van het wachten: het gaat vaker goed dan fout en misschien haalt het je gevoel van jaloezie wat weg.

7. Leanna

Leanna Actief lid

12 apr 2013
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bovendien, zij zal er net zo verdrietig van zijn als haar zwangerschap fout loopt als jij, ondanks dat het niet gepland is.

Gefeliciteerd aan beiden :)!! Ik zou het gewoon tegen d'r zeggen.

8. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Ja klopt ze zal wel net zo verdrietig zijn.. we hebben besloten het aan iedereen (zelfs onze ouders weten het niet) te vertellen. We willen eerst iets zien op de echo.. dus spannend.. het zijn inderdaad spannende tijden.. en de jaloerse gevoelens zullen snel vast overgaan.. deze weken maken je gewoon gek!

9. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    Alvast gefeliciteerd !!!
    ik zou het ook aan je vriendin vertellen hoor
    & probeer er toch een beetje van te genieten !

10. urmylove

urmylove Niet meer actief

zwangerschap en controle hebben gaat niet samen.
    en perfectionistisch zijn al helemaal niet, dan stel je je zelf straks alleen maar teleur.

niet lelijk bedoeld. want ik heel heb het dus ook, en ik merk dat dus echt niet werkt he, en ik heb er spijt van dat ik te weinig ervan heb genoten.
    zwangerschap moet je lekker over je heen laten komen, er is goede zorg in de buurt, en zie het gewoon positief. straks zie je je kleintje voor het eerst.
    want anders zou je bij iedere echo zorgen maken. niet leuk toch?

er groeit een mensje in je en geniet ervan.. :) misschien heb je je hele zwangerschap geen last van misselijkheid, geen pijnlijke klachten, dus lekker genieten dan!!

en dat van je vriendin dat die nu ook zwanger is. tja. beetje jaloers blijven we altijd op elkaar. beetje een vrouwending.
    mijn schoonzus is ook jaloers op mij. . iedereen vind haar o zo geweldig... maar ik zie haar anders. ik kijk door haar scheinheiligheid heen. maar ach, ze is nu ook gestopt met de pil... en weet je, ik trek me er niks van aan, je moet je echt niet onzeker gaan voelen door iemand anders, of dat het bij iemand anders wel goed gaat en bij jou niet.
    probeer dan beetje emotionele afstand te bewaren, gewoon voor je zelf

11. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Helemaal eens met urmylove.
    Ik hoef nog maar 2 maand maar ook ik lig nog steeds weleens wakker van onzekerheid of kindje wel gezond is(en dat ik zo hoop dat we beiden gezond door de geboorte heen komen!!). Zelfs als je een 20 weken echo hebt gehad geeft dat geen garantie op een gezond kind en een voorspoedige zwangerschap/geboorte. Het is een stukje natuur, en je hebt er zelf bijna geen invloed op. Ik zeg bijna, want het enige wat je kunt doen voor een voorspoedige zwangerschap is gezond leven, je rust pakken en go with the flow.
    En die gedachtes van jou tegenover je vriendin snap ik ook wel, echt weer iets voor ons vrouwen;):D

Meid, vertrouw op je eigen lichaam, zie elke echo, afspraak bij de VK, etc. weer als een mijlpaal die je gehaald hebt. Zo kijk ik er ook tegenaan, tot ik zeker weet dat ons kindje gezond in mijn armen ligt. Wie dan leeft, wie dan zorgt. En bedenk dat elke zwangere deze zorgen en onzekerheden heeft, het forum staat vol met zwangerschapservaringen, en o zo herkenbaar!;)

12. migske

migske Niet meer actief

hoi meis,

Heel herkenbaar hoor ik heb over 2 dagen mijn eerste echo en intake en ook ik heb bijna geen klachten...waardoor ik me dus ook heel erg druk maak. Maar ja, heb geen bloed verloren (helemaal niks ook niet met de innesteling) dus ja....:). Zwangere vriendinnen heb ik helaas niet wel een hoop met kindertjes hihi maar dat is ook jarloers makend af en toe hihi. Hoop dat jij ook een hele mooie echo mag hebben straks met een gezonde beeb en zwangerschap!
    liefs

13. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Ik had dit ook wel een beetje dit keer.
    Wij waren echt begonnen voor een tweede, en mijn collega was onverwacht zwanger van haar derde.

De maand dat ik daarna mocht testen hoopte ik zo dat het zo was. En het was ook gelukt!

Daarna begon bij mij ook wel de onzekerheid, wat als het bij mij niet goed is, en bij haar wel? Dat zou best moeilijk worden dan.

Het is niet zo dat je het een ander niet gunt, maar je denkt er toch aan.

Gelukkig is het bij ons allebei goed, en schelen we precies 4 weken :D

Zolang je inderdaad geen tekenen heb dat het mis zou kunnen gaan gewoon ervan uit gaan dat alles goed is!

14. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik snap je gedachte!
    Vriendin van mij was na mijn mk zwanger,ik ook maar zij wist dat nog niet.
    Ze kwam notabene in de winkel waar ik werk een test kopen en zwangerschapsvitamines... Toen ik er naar vroeg zei ze "had het je nog niet willen vertellen want wil je geen verdriet doen"
    Maar wèl bij mij een test komen kopen..raar toch?
    Anyway,als klap op de vuurpijl vertelde ik "nee joh,ik ben al lang weer zwanger!:D 8 weken"
    En ze stond verbaasd te kijken en zei "was ik maar al zover".

15. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Ik herken je gevoel helemaal, maar zoals hierboven al gezegd is, probeer te genieten en zie elk moment weer als een nieuwe mijlpaal!
    Wanneer heb je je eerste echo?
    En natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!

16. liesje30

liesje30 Lid

1 jun 2013
    93
    0
    0
    Ten eerste natuurlijk gefeliciteerd!!

Ik snap wel beetje hoe jij je voelt tegen over je vriendin. Ik heb soort van het zelfde toen ik net een paar dagen wist dat is zwanger bleek te zijn kwam van haar het bericht kwam dat ze ook zwanger is. Ik was gelukkig voor haar en had haar ook gefeliciteerd maar tegelijkertijd baalde ik omdat naar mijn gevoel mijn speciale momentje momentje weg was. Inmiddels ben ik daar wel overheen en vind ik het juist fijn om alles met haar te delen en te bespreken. Hoe zij zich voelt enz.

17. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Ja vreselijk spannend allemaal... ik heb ook geen druppel bloed verloren idd ook niet met de innesteling.. en ook weinig klachten maar goed misschien komen ze nog.. haha.. Maar laten we hopen dat bij ons allemaal het goed komt.

18. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    @ Iedereen: Bedankt voor alle lieve reacties en gelukkig ben ik niet de enige die dat gevoel heeft.. Ik heb donderdag 18 juli mijn eerste echo.. en als alles goed is willen wij het dan gaan vertellen aan iedereen. En dan ook aan haar.. en ben benieuwd naar haar reactie.. denk dat ik gewoon eerst mijn eerste echo moet meemaken en dan ook kan genieten van het feit dat we samen zwanger zijn.

Pff al die onzekerheid.. Hopelijk gaan de aankomende weken snel voorbij zodat we allemaal uitsluitsel kunnen hebben dat gewoon alles goed is..

19. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    aan de ene kant snap ik het wel maar aan de andere kant je maakt je zelf er alleen maar onzekerder door..
    een collega was ook erg jaloers op mij omdat zij 2x mk heeft gehad, maar zij melde zich ziek als ze met mij moest werken, en dat vind ik te ver gaan...
    het is moeilijk om iemand onder ogen te komen die wel zwanger is, maar als je het elkaar gunt komt het allemaal goed ipv jaloerzie

Deel Deze Pagina