Vriendin vertoont vreemd gedrag

Discussie in 'De lounge' gestart door Donutlover, 15 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Dit dacht ik ook hoor. TS ha het gesprek aan en pas goed op je baby! En laat je vooral niet aanpraten dat je niet goed voor je kindje zorgt door iemand die het even niet helemaal op een rijtje heeft. Je klinkt als een bezorgde liefdevolle moeder. Ik hoop dat je zoontje snel beter gaat groeien.

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  2. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Oh, ze heeft 3 kinderen..

Ik vermoed eerder, dat ze baby’s gewoon heel erg leuk vind en aangezien er geen 4e in zit. Wilt ze gewoon met die kleine van jou tutten.

Verschonen vind ze vast niet erg, en vandaar ze jou ontlast. Kan je ook een keer kletsen met je vriendinnen. (Dat heeft ze ook al 3x meegemaakt)

Mijn baby; ik denk eerder dat ze denkt: he ik ben er nu. Kom maar hier met die kleine. (Net als sommige oma’s doen)

En natuurlijk maakt ze ook ongerust, immers ze net als iedereen gek op de kleine. Maar met die opmerkingen slaat ze een beetje door.

Gewoon vd week even het aankaarten, daarna zal het even vreemd zijn. Maar dat komt wel goed.

Hoe waren jullie toen zij kinderen kreeg? Toch ook getut enz..

3. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Dat klinkt heel zorgwekkend in mijn oren. Ik denk eerder dat je vriendin een interventie nodig heeft...
    Ik zou er persoonlijk heel geïrriteerd raken en ook zodanig gaan reageren. Een goed gesprek is hier wel op zijn plaats. En je hoeft op geen enkele manier verantwoording aan haar af te leggen. Jij bent zijn moeder en jullie als ouders doen er al alles aan om jullie kindje gezond te krijgen/houden. En of ze het lief bedoelt, doet dan eigenlijk niet eens ter zake. Het is in dit geval belangrijker hoe het bij jullie overkomt.

Manque en Nescio vinden dit leuk.
  4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik vind het ook ongezond. Dat onder druk laten steriliseren is natuurlijk al iets dat voor psychische problemen kan zorgen.

Waarschijnlijk gaat ze door een rouwproces. Als het echt een goede vriendin is, zou ik proberen haae hierin bij te staan, maar niet met je kindje erbij.

Als het op mijn kinderen aankomt ben ik heel strikt. Ik accepteer geen claimgedrag. En iemand die ze niet allemaal op een rijtje heeft, heeft gewoon niks te zoeken bij mijn kinderen.

Het kan namelijk heel goed dat ze wat ze zegt, ook echt gelooft. En iemand met psychische waanvoorstellingen wil je echt niet bij je zoontje in de buurt.

Ik zou haar dus steunen, maar op afstand. Waarschijnlijk doet de aanwezigheid van je zoon haar ook pijn. Beter voor iedereen als ze hem niet meer ziet.

5. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wat een goeie vriendin ben jij dan zeg om het sowieso al af te kappen, is dat wat een '' vriendin '' zou doen? Zou een echte vriendin meteen de vriendschap afkappen? Nee, naar mijn inziens zou een echte vriendin uitzoeken waar dit gedrag vandaan komt, misschien schuilt er wel een enorm verdriet bij deze vrouw vanwege de doorgeduwde sterilisatie van haar ex en doet ze het onbewust op deze manier en bedoeld ze het juist goed. Keur ik het gedrag goed? Nee, ik zou het ook niet fijn vinden maar ik zou er wel over praten in plaats van afkappen, na het gesprek kun je altijd nog verder kijken hoe of wat. Als je echte vriendinnen bent met elkaar dan kun je hier met elkaar over praten en kan TS aangeven dat ze het niet fijn vind dat dit op deze manier gebeurd, maar meteen afkappen? Wauw, ik vind dat best erg eerlijk gezegd.

@Donutlover ik zou het dus gewoon aangeven bij je vriendin en kijken waarom ze zo doet. Echte vriendinnen kunnen ook over dit soort dingen met elkaar praten. Komen jullie er niet uit dan kun je altijd nog verder kijken of je de vriendschap wilt stoppen maar zou niet bij voorbaat al alles afkappen.

Me26, Marchella en Nikki88 vinden dit leuk.
  6. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Ik vind dit ook echt niet normaal hoor! En het is overduidelijk want de vriendinnen van TS hebben het los van haarzelf ook al opgemerkt.
    Ik vind dat je haar even heel duidelijk moet maken hoe het zit, en ik zou zeker ook een heleboel afstand nemen voorlopig!

7. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Bijzonder verhaal. Succes met het gesprek. Ben benieuwd wat ze te zeggen heeft. Ik zou tijdens het gesprek na dat je haar hebt laten praten duidelijk aangeven hoe het voor jou voelt, en heel duidelijk zijn in je grenzen. Ik heb geen vriendinnen die zo dicht op mijn leven zitten. Zou mij hier heel ongemakkelijk bij voelen. Het advies om je andere vriendinnen tijdens het gesprek erbij te hebben zou ik zeker doen. Als ik haar omschrijving lees zou het nog wel eens een verdedigend en beschuldigend gesprek kunnen worden van haar kant.

Be Happy vindt dit leuk.
  8. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ik heb mijn andere vriendinnen ingelicht en er kunnen er twee mee om me te ondesteunen.
    Hoop dat ze het goed opvat en het allemaal misschien niet zo meende of dat er idd echt iets mis is en ze er dan goed over durft te praten

aYh4L8, Chocolat, 2littlemonkeys en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Persoonlijk als ik jouw vriendin was geweest dan had ik het prettiger gevonden wanneer je alleen het gesprek met mij zou aan gaan dan wanneer je ondersteuning / versterking mee zou nemen.
    Dat geeft al heel snel een drie tegen één gevoel vind ik dan waarbij ik mij dan niet prettig zou voelen.

Daarnaast als jullie al jaren vriendinnen zijn, is het misschien juist fijner om gewoon met z'n tweeën dat gesprek aan te gaan. Wie weet vertelt ze dan jou in vertrouwen wel wat er in haar hoofd om speelt wat ze niet zou zeggen wanneer er anderen mee komen.

Maar als jij het prettiger vindt als er andere vriendinnen mee gaan moet je dat doen. Maar ik zou dat persoonlijk pas doen wanneer een één op één gesprek ook niet duidelijk maakte waar jij mee zit bij haar.
    Succes! ;)

Madeliefke, Hopsatee, jupke en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik zou het eerlijk gezegd ook alleen doen.
    Als mijn vriendinnen met 2 of 3 man sterk met me willen praten zou ik me ook veel meer aangevallen voelen dan 1 op 1.
    Aan de andere kant, als je ook het stukje erbij haalt dat zij haar gedrag ook vreemd vinden klinkt het juist weer als geroddel en dan is samen juist weer handiger.
    Ik denk dat je die keuze prima zelf kan maken vanuit jouw gevoel en jullie band. Ik vind namelijk dat je heel weloverwogen en respectvol erin staat. Ik zou blij zijn met zo'n vriendin!

11. Manque

Manque Niet meer actief

Ik zou zeker niet je vriendinnen inschakelen om als één front die andere te berispen. Eigenlijk had je op de momenten dat ze grensoverschrijdend gedrag vertoonde, haar daar op moeten aanspreken. Zo een boel anekdotes 'opsparen' en haar vervolgens voor de voeten werpen, dat zou ik persoonlijk ontzettend naar vinden. Zo krijg je ook een 'wellus-nietus'-situatie want ze kan het glashard ontkennen. Waarschijnlijk heeft ze het zelf niet eens door...
    De eerstvolgende keer dat ze iets geks zegt, meteen benoemen wat ze op dat moment in jouw ogen verkeerd doet zonder dat je er meteen 'En eigenlijk doe je al weken raar!' achteraan plakt. Op die manier kun je zoiets het beste duidelijk maken.

12. Bacio

Bacio Bekend lid

25 jan 2017
    825
    500
    93
    Vrouw
    Zwolle (omgeving)
    Dit...

Het zou mij echt veeeel en veeeeel te ver gaan. Meid kom op en kom voor jezelf en die kleine op. Jij bent alles wat die kleine zich maar kan wensen en niet zij!

Sterkte met je kleintje! Hopelijk met de goede zorg en begeleiding gauw op de rit en groeit die kleine straks als kool!

13. Bacio

Bacio Bekend lid

25 jan 2017
    825
    500
    93
    Vrouw
    Zwolle (omgeving)
    En dit wou ik ook zeggen inderdaad.
    Jij hoeft je op geen enkele manier te verantwoorden/te verdedigen over de zorg voor jouw kindje!!!

14. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Goed dat je niet alleen gaat. Hou er rekening mee dat ze zich niet bewust is van haar vreemde gedrag. Ze komt mij over als mogelijk psychisch niet in orde, staat ze wel helemaal in de realiteit? Vertoont ze verder ook ander gedrag. Afkappen vind ik een vreemd advies. Ziet haar vriend ook dat ze veranderd? Ze is je vriendin en heeft jullie volgens mij hard nodig. Hoe jij het aanpakt klinkt als goede vriendin! Maar inderdaad even afstand van je kindje.

15. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    #55 username, 16 jan 2018
    Laatst bewerkt: 16 jan 2018
    Absoluut mee eens. Dit is heel ongezond en heel obsessief. Ik zou me ernstig zorgen maken als deze vrouw in de buurt is van m’n kind! Het hoeft natuurlijk niet, maar als ze meent wat ze zegt dan zou ze ook gekke dingen kunnen gaan doen.

16. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    toegevoegd aan bericht hierboven

17. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.974
    1.599
    113
    hoi
    wat vervelend zeg... tis misschien wel goed bedoelt , maar het gaat wel erg ver... en dat ze jou af en toe afkat en met jou vriendinnen praat over een interventie... is niet oke.
    Wat zegt je vriend?

en het is jou kind... jij bepaalt alles niet zij. Klinkt hard.. maar ze komt niet echt over als een vriendin momenteel.. en zoals je zelf zegt... je hebt al genoeg aan je hoofd.. ik weet alles over borstvoeding en de zorgen daarna ( kolven mislukte) vreselijk schuldig gevoeld. Maar niemand had tegen.mij hoeven zeggen te stoppen, niemand deed dat ook.
    wel zeiden ze... kunstvoeding is ook goed... het is niet erg om te stoppen met kolven.. zo kon ik het beter accepteren.

maar je moet je hart volgen... dan kun je niemand pijn doen.. en.luister naar je gevoel;)

18. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.974
    1.599
    113
    dat stond er ook en het komt niet over als een grapje

19. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.974
    1.599
    113
    ze zei dat ze dat niet deed bij haar andere kinderen...

en die vriendin heeft zich laten steriliseren onder druk van haar vriend.. dus ze heeft geen kinderen

20. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    TS schreef verderop dat die vriendin wel drie kinderen heeft.

Deel Deze Pagina